Opinia Jeep Commander 3.0 V6 218KM (olej napędowy) terenowy 2007r., ocena użytkownika (bvn)

Jeep Commander 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.0 V6 218KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 44 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 6027

Spalanie

Wszystko zależy od ciężaru nogi. Jeżdzę spokojnie i płynnie. Trasa około 110-120. Przy 150-170 będzie palił około 11. "Ciężka" noga w mieście to 14-15.
diesel
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na zużycie tych elementów, które są w aucie najdroższe. U mnie jest diesel - więc kosztowne są naprawy silnika (Mercedes). Samochód jest na ramie więc wszelkie jej uszkodzenia czy naprawy dyskwalifikują auto.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lej dobre, sprawdzone paliwa. Jak coś "stuka" jedź do serwisu, sprawdź i napraw. "Zrobię to później" często znaczy drożej i więcej kłopotów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Mam samochód za krótko by ocenić go "z perspektywy czasu".

Ocena ogólna

Zaleta to napęd na cztery koła (świetna trakcja), ale wyższe spalanie bo napęd jest stały na cztery koła. Duży i pakowny - ale za to ciężki (spalanie). Komfortowe resorowanie, ale za to konieczna jest spokojniejsza (absolutnie nie sportowa) jazda. Widzisz wszystkich z góry. Nad "maluchem", "cieniasem" czy Ferrari widać światła samochodu przed nim.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się naprawdę nieźle, ale to nie jest wyścigówka! Bardzo dobry skręt jak na tak duży samochód. W parkowaniu pomaga świetny system czujników (cztery strefy - przód prawy i lewy i tył prawy i lewy). Wyświetlany jest zestaw diod (żółte i czerwone) pokazujący odległość od przeszkody. Gdy zapal się pierwsza czerwona pojawia się dodatkowo dzwięk po wyciszeniu radia. Sygnalizator przedni jest nad tablicą rozdzielczą. Sygnalizator tylny jest z tyłu i widać go w lusterku wstecznym. Dodatkowo jest kamera cofania wyświetlająca obraz za pojazdem. Trzeba być ślepym i głuchym żeby w coś przywalić.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jeśli ktoś szuka statecznego auta z dynamicznych (ale bez przesady) silnikiem to jest dobry wybór. Ludziom o sportowym zacięciu odradzam. To auto waży 2200 kg! Skrzynia działa trochę za wolno gdy silnik jest na niskich obrotach. Poza tym działa naprawdę nieźle (jeździłem 3 lata BMW 730D 194 KM z automatem). O dziwo dynamika tych pojazdów jest porównywalna.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Duży skok zawieszenia powoduje, że na większych wybojach (teren) mocno kołysze. "Pralka" na jezdni skutkuje nieprzyjemnym, lekkim znoszeniem pojazdu na zakrętach. Pakowne auto właściwie nie reagujące na zmianę obciążenia (poza oczywistą zmianą dynamiki). Fotele z przodu pełny komfot. Z tyłu trochę za bardzo pionowo ustawione.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu nikt nie będzie narzekał (ustawianie fotela we wszystkich możliwych kierunkach z pamięcią). Z tyłu jest trochę gorzej, szczególnie jeśli na przednich fotelach jedzie ktoś wysoki (mało miejsca na nogi). W trzecim rzędzie siedzi się wystarczająco wygodnie na niezbyt długich trasach. Bagażnik (po wymontowaniu trzeciego rzędu siedzień ma około 1000 litrów. U mnie materiały wysokiej jakości (skóra na desce, drzwiach i imitacja drewna). Obsługa bardzo wygodna (system audio, video i GPS). I co ważne, nic nie piszczy. Mnie akurat podoba się "bojowy" wygląd karosierii.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja dla przodu i tyłu (trzeci rząd) oddzielna.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Jedyny mankament to nisko i daleko poprowadzona linia przedniej szyby. Po dojechaniu do skrzyżowania trzeba się pochylić by zobaczyć sygnalizator. Wogóle to siedzi się na "wysokości pierwszego piętra".

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nic mnie jeszcze nie zawiodło.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Miałem stłuczkę (udzerzenie w tył). Uszkodzeniu uległ tylnu zderzak (jest ogromny, od lewego do prawego nadkola, wraz z malowaniem), jedna z tylnych lamp w zderzaku, rura wydechowa (biegnie przez całą długość samochodu i zawiera tłumiki), skrzywiony jeden amortyzator (wymienione oba), metalowa osłona zderzaka tylnego (spodania ochrona zderzaka przed kamieniami), czujka parkowania. Wszystko nowe, koszt zawierał pomiary geometrii po naprawie, wykonany w autoryzowanej stacji (samochód na gwarancji). Całość niecałe 5000 zł.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kultura pracy silnika i wyciszenie.

Inne

autor opinii