Opinia Mitsubishi Carisma SPECJAL 1.8 GDI 125KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (2zn)

Mitsubishi Carisma SPECJAL 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 GDI 125KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 151 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 4243

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan silnika GDI bo naprawa może okazać się droga.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Auto nie wymaga sczególnej troski. Trzeba wymieniać wszystko na czas.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu niezależnie od wieku.

Ocena ogólna

Auto naprawdę SUPER. Najlepszy silnik jaki do tej pory miałem. W ciągu roku przejechałem tym autem 50 tys. km. Bezawaryjne!!! Bardzo ekonomiczne!!! - jak diesel. W trasie przy delikatnej jeżdzie - do 80 km - spala nieco ponad 4l/100km. Bardzo dynamiczne!!! Znowu zaznaczam, ż miałem auto obniżone więc to mogło spowodować "wybicie" łączników stabilizatorów. Niestety, z powodu oryginalności silnika, którego chroni (podobno) ponad 200 patentów droga jest wymiana rozrządu i dość skomplikowana dla "przeciętnego" mechanika.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Moje auto było troszkę obniżone, na 15 calowych aluminiowych felgach z oponami 50/195R15

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Chyba najlepsza jednostka benzynowa w tym modelu (1,8 GDI). Bardzo dynamiczny na każdym biegu i bardzo oszczędny. Niestety w wersji GDI czasami słychać jakieś klekotanie, bardzo delikatne, zwłąszcza jak silnik jest zimny. Jedni mówili, że popychacze inni że zawory. Podobno w tych silnikach to normalne i nie miało to wpływu na jakość jazdy.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zaznaczam,że miałem auto obniżone i niskoprofilowe opony co skutkowało usztywnieniem zawieszenia. W mojej wersji fotele nie były zbyt komfortowe, trochę za twarde i trzymanie boczne mogłoby być lepsze. Dobra regulacja w kilku pozycjach.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z karoserią nie miałem problemów, podobno jest cynkowana. Bagażnik w wersji hatchback + zdejmowana półka = super pojemność. Auto nie jest za wielkie więc przestrzni nie za dużo. Trochę męczy obsługa Climatronic\'a, a może to kwestia przyzwyczajenia.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Trochę za szerokie tylne słupki, no ale to hatchback.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie miałem wcześniej obniżonego auta, a przesiadłem się z Citroena Xantii więc był na początku bardzo sztywny ale przyzwyczaiłem się.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo ekonomiczny ale trzeba się nauczyć jeździć tym autem tzn. bez wciskania pedału do podłogi.

Spalanie

autor opinii
Daniel