Opinia Nissan Patrol GR 3.0 di 160KM (turbo diesel) terenowy 2005r., ocena użytkownika (z6w)

Nissan Patrol GR 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.0 di 160KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-09-06

liczba wyświetleń: 8709

Spalanie

Po zalozeniu chipa w aucie niesamowicie obnizylo sie zuzycie paliwa w wersji seryjnej bylo niezbyt dobrze potrafil nawet spalic 15 litrow na 100 km
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na stan techniczny silnika ale tu nie ma schematow i do tego trzeba fachowca ktory mial juz do czynienia z takimi czolgami.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jest to auto ktore nie lubi wysokich obrotow silnika po prostu konstruowane bylo z mysla o wyjazdach pustynnych.W dalszych podruzach nalezy ustalac predkosc przelotową na poziomie 130 -140 km/godz.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla wariatow wymagajacych od zycia sporo wiecej niz chodzenie do pracy i oglądanie telewizji po pracy.

Ocena ogólna

Nie jest to samochod do jazdy na zakupy tylko dla ludzi ktorzy potrzebują woz do zadan "specjalnych" i w tej kategorii jest perfekcyjny nie rozpatruje w ogole sytuacji zeby ktos kto mieszka w centrum duzego miasta i zadko z niego wyjezdzal mogl cos takiego kupic bo dla takiej osoby auto bedzie mialo same wady i bedzie calkowicie bez uzyteczne.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

prowadzenie jak na auto w pelni terenowe Bdb znacznie poprawione w stosunku do poprzedniego modelu sprzed 2004 roku choc zmiany w zawieszeniu są wręcz znikome.Do jazdy po polsce proponuje cisnienie w oponach od 1,7 do max 2 Bar daje znaczną poprawę jezeli chodzi o drgania karoserii.Po przejechaniu 60 tys km nie zauwazylem szybszego niz standardowo zużycia opon jak na razie są od nowego i w tej chwili jest 90 proc bieznika rowno zuzytego

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Dobra ocena wynika tylko z tego powodu ze zalozyłem chipa (boxa) podnoszącego zdecydowanie moc i elastycznosc auta w wersji seryjnej jest po prostu tragedia auto jakby caly czas jechalo pod góre.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Dosc dobra ocena wynika z tego powodu ze uzytkuje auto z obnizonym cisnieniem w ogumieniu dopompowuje tylko na dalszych wyjazdach jak przekrocze polską granicę.W aucie posiadam 5 miejsc poniewaz w wersji 7 osobowej jest jak dla mnie nie do przyjęcia glownie z powodu braku bagaznika.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Moje auto uzywam jako 5 osobowe bez ostatniego zedu foteli dzieki temu w bagazniku mieszcze dwa rowery i bagaze dla 5 osob po prostu jest Gigantyczny. Można zaladowac ok 500 kg bagazu przy 5 osobach i auto zachowuje sie Bdb

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Karoseria jest jak w Vanie i po prostu przydaloby sie wiecej wylotow powietrza w tylnej czesci karoserii.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Tym autem poczatkujący kierowca po prostu porozbija wszystko dookola z przodu maska jest tak wysoka i dluga ze mozna nie zobaczyc przed sobą niskiego samochodu sportowego po prostu jak w Tirze.

Widoczność do przodu

3/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny jest przystosowany na pustynie wiec jest do maximum uproszczony nawet jakby się cos popsulo to poprostu wystarczy odizolowac i skrecic jakies dwa przewody ze sobą i jazda dalej. A elektroniki poza komputerem silnika po prostu w tym aucie prawie nie ma a to co jest nawet jakby sie cos zepsulo to mozna bez tego sobie zawsze poradzic praktycznie nie takiej mozliwosci zeby z powodu elektroniki np nie otworzyc auta,nie zamknac szyby itp.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

W aucie po prostu tak proste rozwiazania z minionej epoki typowe dla aut w pelni terenowych ze po prostu nie ma sie co psuc a remont przedniego zawieszenia polegal na wymianie 6 lożysk typowych i dostepnych w kazdym sklepie z lozyskami srednio po 20 zł za lozysko i uszczelniaczy te niestety trzeba kupic typowe dla tego auta i nie warto zakladac zamiennikow bo ceny serwisowe sa bardzo niskie za kpl za wszystkie uszczelniacze jakie są w aucie z w przednim zawieszeniu trzeba zaplacic ok 400 zł

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest to napewno najwiekszy minus tego auta ale jezeli chce sie po dziurawej i zabloconej lesnej lub polnej drodze poginac 80 km/godz bez obawy o uszkodzenie zawieszenia to niestety trzeba zrezygnowac z kompromisow

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii