Opinia Nissan Primera P11 SRi 2.0 16V 131KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (fmz)

Nissan Primera P11 SRi 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16V 131KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 177 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-02-19

liczba wyświetleń: 2488

Spalanie

Nie podaję dokładnie spalania benzyny bo po prostu nie wiem ile pali, przy sekwencji spala mi o dziwo ponad 2 litry mniej niż poprzedni model. Ekonomika jazdy rewelacja nawet przy większych prędkościach 15 zł. / 100 km!!!
benzyna
gaz
Miasto
9.50
9.50
Trasa
8.80
8.80
Cykl mieszany
9.00
9.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy primerze standartowe rzeczy, silnik, zawieszenie, blachy. Jak przy każdym aucie należałoby zwrócić uwagę na ewentualną korozję, która powstaje w momencie, gdy ktoś nieumiejętnie wykonuje naprawy lakiernicze. Ogólnie nie mam problemu z korozją ani na progach ani w nadkolach.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po prostu na przyjemność jazdy, w tym przypadku od czasu do czasu zajrzę ile jeszcze mam płynu do spryskiwaczy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie, która dużo jeździ w trasy i w ruchu miejskim i osobie, która czasami ma ochotę na chwile szaleństwa (moc 131 KM jest wystarczająca).

Ocena ogólna

W tej klasie jest to jedno z lepszych aut dynamiczne, wygodne, dobrze wyposażone, ergonomiczne, ekonomiczne, a osobiście nie stwarza wrażenia ciężkiego czołgu i przytłoczenia plastikiem we wnętrzu. Kupując go wiedziałem, że nie będę się martwił o naprawy i koszty eksploatacji. Może ktoś uważa, że są inne lepsze, ale dla mnie Primera jest OK.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jest to już moja druga Primera i coraz bardziej mnie zaskakuje. Auto jak na swoją klasę mogę zaliczyć do górnej półki wygodne, bezpieczne, choć brakuje mu zęba agresji.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jedyne co zauważyłem to to, że na 15 calowych seryjnych kołach porusza się bardziej dystyngowanie niż drapieżnie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Trudno mi określić dokładnie jakiej jakości są fotele z tyłu z tego względu, że zazwyczaj siedzę za kierownicą, ale pasażerowie się nie skarżą.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jedynym problemem jest aranżacja wnętrza, ze względu na fakt, że jest to sedan nie jest tak pakowny jak hatchback, ale w końcu ma coś w sobie z limuzyny.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trochę słabsze jest ogrzewanie (dla zmarzluchów), ale jak się odpowiednio ustawi to można nawet się spocić.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

W moim przypadku widoczność do tyłu ogranicza firmowy spojler, ale nie jest zbyt duży.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie nie miałem żadnych problemów z elektryką, w poprzednim modelu był problem z korozją na stykach żarówek tutaj już nie.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Jedynie co wymieniłem to wachacz górny za 90 zł. problem był z uszkodzoną tuleją stalowo-gumową (w poprzednim modelu też wymieniałam wachacz), ale 90 zł. na rok to śmieszna cena, po za tym nie wiem co to jest wymiana rozrządu (łańcuch).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Marek Krauze