Opinia Opel Astra G 1.6 8V 75KM (benzyna+gaz) hatchback 1998r., ocena użytkownika (j7z)

Opel Astra G 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 8V 75KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 176 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 4787

Spalanie

Gaz dopiero 3 dni temu założyłem-więc nie ściemniam że 7 w mieście(po prostu nie wiem jeszcze!).Kolega mając ten sam silnik spala 10,2 l gazu--ale nie potwierdziłem tego jeszcze.Spalanie zależy od nogi-mi udało się dojść do 10,5 na bardzo krótkich trasach(ok.3 km z klimą). Cykl mieszany-zależy od stosunku miasto-trasa.Gaz na razie chodzi dobrze-przejechane 250 km bez problemu(instalacja 2 generacji koszt 1480 pln).Paliwo dowolne-od pepsi do nafty lotniczej, na pewno odpali.
benzyna
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bo ja wiem?? Może na korozję? Sprawdzenie działania urządzeń elektronicznych?

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie oszczędzać na siłę! W razie czego na necie(np.ALLEGRO) są dostępne tysiące części-ceny niższe niż ma VW(sprawdzone!!!!!!!!)No i nie kupować najtańszych zamienników-lepiej wydać na klocki(np)20 zeta więcej, niż miałyby skończyć się po 5000 km przy zjeżdzie z gór!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jazdy na krótkich trasach-na trasę 1000-2000 km nie jest to rewelacja. Dla 3-4 osobowej rodziny akurat. No i dla osób które nad osiągi przedkładają bezawaryjność.

Ocena ogólna

Tani w zakupie,BARDZO tani w użytkowaniu. Całkiem ładny-5 D hatchback-lakier metalik. Silnik ekonomiczny chociaż trochę za słaby(jak dla mnie!!). Awaryjność-a co to?. Poprzednio miałem Fiata-koszmar. Teraz wsiadam,odpalam i jadę. NIGDY mnie nie zawiódł-zobaczymy czy gaz coś zmieni. Trochę zasmucił mnie widok rdzawek na błotnikach-coś trzeba będzie z tym zrobić.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Problemów z trakcją nie ma, można jeżdzić dynamicznie-chociaż to zależy od opon. Hamulce skuteczne i nawet dość odporne na fading(przegrzewanie)-sprawdzone w górach! Układ kierowniczy trochę gumowaty, ale przy odrobinie wprawy ok.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik miodzio do miasta, w trasie wyprzedzenie TIRA trzeba dobrze rozważyć. Przy pełnym załadunku brakuje z 20-30 KM.Skrzynia zestrojona krótko- na 1 i 2 biegu w zasadzie skala obrotomierza kończy się błyskawicznie. Za to na 5 można jechać 50 km/h-oczywiście bez prób gwałtownego przyspieszania(może się to skończyć problemami z układem korbowym-podobno!?.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Przy jeżdzie w 2-3 osoby-super. Dla kompletu i pełnego obciążenia-nieco gorzej. Fotele dość wygodne, za to trzymanie boczne na szybkich slalomach-przeciętne.Wyciszenie ok do prędkości 150 km/h- sprawdzone na autobahnie. Powyżej silnik ma już dość i słychać świst wiatru-radio rulez.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z minusów-dla kierowców słusznej postury ciasno,brakuje podłokietnika,mocowanie foteli-kpina,brak schowków w bagażniku.Plusy-bagażnik ustawny,dość pojemny. Materiały jak na klasę C dobre-nic nie skrzypi,brak zniszczeń tapicerki i kokpitu(przebieg 176tyś).Trochę zmęczony mieszek lewarka skrzyni biegów. Ergonomia super-mimo niezłego wyposażenia wszystko proste jak drut.Korozja-tylne błotniki! i małe ogniska pod osłoną progów-poza tym blacharz nic więcej nie zauważył.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogólnie nieżle-chociaż spodziewałem się trochę więcej po klimatyzacji(pełna po przeglądzie i napełnieniu).Możliwość włączenia obiegu wewnętrznego-przydatna.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

no comment.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Jedyny minus-centralny nie lubi otwierać wszystkich drzwi(u mnie tył-strona kierowcy),po prostu na te drzwi nie działa.Aczkolwiek elektryk samochodu nie widział-może to zaśniedziałe styki? I słyszałem, że nie tylko mnie to spotkało.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Przez rok wymieniłem tylne amortyzatory(koszt 180 pln z wymianą firmy SRL),klocki i tarcze hamulcowe przód(koszt 195 pln-wymieniłem sam,BRECK i Hart),Łączniki stabilizatora 102 pln z wymianą. Chyba kończą się klocki hamulcowe tył.Olej z filtrem i wymianą w ASO Opel-119 pln(półsyntetyk).Klima-w promocji w FEU VERT(koszt 95 pln-przegląd,napełnienie czynnikiem).Blach jeszcze nie ruszałem(szwagier blacharz-lakiernik).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zewnętrznie wydaje się większy-ważę 90 kg i nie czuję się rozpieszczony ilością dostępnego miejsca.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

No cóż,OPEL nie jest podobno mistrzem bezawaryjności-jeśli tak to ja trafiłem wyjątek. Jak na przebieg-super.

Niezawodność

autor opinii
jarek