Opel Astra II 1999r. - opinia użytkownika
nadwozie: kombi
silnik: 1.7 XDTL 75KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 186 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 5 lat
data oceny: 2010-02-20
liczba wyświetleń: 4599
Spalanie
Spalanie ma w trasie bardzo przyzwoite poniżej 6 litrów ale przy jeździe około 90/km na godzinę. Gdy jechałem autostradą około 140/godz. przez odcinek około 100 km to spalił powyżej 7 litrów to jest więcej niż przy spokojnej jeździe w zimie po mieście.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Przy starszym samochodzie na korozję oraz typ silnika i turbinę.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
To co przy wszystkich samochodach by obsługi i płyny były wymieniane i uzypełniane.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Dla tych lubią komfort za stosunkowo niską cenę.
Ocena ogólna
Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji części oraz komfort jazdy oraz cena samochodu to oceniam go bardzo pozytywnie ale unikać należy silnika 1.7 XDTL to katastrofa.
Układ jezdny
Samochód prowadzi się i trzyma drogi bardzo dobrze.Jazda tym samochodem jak na tą klasę jest w miarę komfortowa i przyjemna.Co roku natomiast trzba wymieniać stabilizatory zawieszenia przód raz wymieniłem końcówki wacgacza i piasty przód. Srednio rocznie przejeżdżałem około 25.000 km.
Napęd
Skrzynia biegów miała awarię przy 126.000km rozsypały się łożyska pomimo że nigdy nie zabrakło oleju i był wymieniany w skrzyni biegów zgodnie z instrukcją.Silnik niemiecji 1.7 XDTL to koszmar przeróbka z Kadeta uzupełniona turbiną.Spalanie średnie około 6 litrów ale brak przyspieszenia i za mała moc.
Ponadto mimo tego że nigdy silnika nie przegrzałem- jeżdżę sam i jestem bardzo doświadczonym kierowcą i mechanikiem to wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo lała na zewnątrz oraz konieczne było szlifowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy. Awarii uległa turbina w serwisie Opla kosztuje 5.300 zł. a tego samego producenta w sklepie 2.400zł.
Nie radzę regenerować turbiny bo to zwykłe oszustwo. Zakłady regenerujące nie zakładają pierścieni tytanowych tylko podróbę która w zależności od przebiegu wytrzyma od kilku tygodni do pół roku.Koledze rozleciała się po regeneracji w trasie do Warszawy po przebiegu 300 km. Moją po regeneracji słychać było już po przebiegu 2000km.Gwarancja którą dają na rok zakłady to fikcja, ponieważ gdy zgłosi się reklamację to żądają faktury dotyczącej założenie z serwisu a gdy ten numer się im nie uda to twierdzą że zły olej stosowano i odsyłają do Warszawy aby zrobić ekspertyzę oleju która kosztuje 1.000 zł i nie wiadamo czym i w jakim czasie się zakończy.Ponadto dwukrotnie wymieniłem alternator.Nadmieniam że wszystkie wymiany oleju i rozrządu wykonywane były profesjonalnie i terminowo oraz jeździłem na oleju syntetyku pełnym ELF.
W trakcie eksploatacji pękła chłodniczka od nawiewu i trzeba było wymienić na nową.Awari dwukrotnie uległ wentylator - sterownik który jest po lewej stronie błotnika z przodu - często korodują styki i nie włącza wentylatora.
Komfort jazdy
Komfort jazdy jak na tę klasę samochodu pełny. Wszystkie parametry oceniam bardzo pozytywnie
Resorowanie bez obciążenia
Resorowanie z obciążeniem
Jazda z kompletem pasażerów
Nadwozie i wnętrze
Miejsce i wnętrze wystarczające. Trochę mało schowków.Karoseria pomimo faktu,że pojazd był bezwypadkowy po 9-ci latach zaczął tył korodować dosyć mocno nad układem wydechowym, okolice zbiornika oraz tylne nadkola.
Wygoda obsługi (ergonomia)
Jakość materiałów i wykończenia
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby nie przestarzały i bardzo awaryjny silnik niemiecki 1.7 XDTL to pozostałe elementy samochodu oceniam bardzo pozytywnie i polecam ale z innym silnikiem.
Widoczność
Trzeba uważać przy skręcie na pieszych trochę przeszkadza przedni słupek aale do tego można się przyzwyczaić.
Elektryka/Elektronika
Kłopoty ze stykami pompy wtryskowej /jest elektryczna/ oraz ze sterownikiem do zespołu wentylatorów pozostała część OK.
Naprawy
Części ogólnie jeżeli chodzi o zawieszenie i poozostałe elementy są bardzo tanie natomiast drogie części to pompa wtryskowa i turbina
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
w sumie wszystko oprócz silnika
Inne modele
Opla:
Opel Agila,
Opel Antara,
Opel Ascona,
Opel Astra,
Opel Calibra,
Opel Campo,
Opel Combo,
Opel Corsa,
Opel Frontera,
Opel Insignia,
Opel Kadett,
Opel Manta,
Opel Meriva,
Opel Monterey,
Opel Movano,
Opel Omega,
Opel Rekord,
Opel Senator,
Opel Signum,
Opel Sintra,
Opel Speedster,
Opel Super-six,
Opel Tigra,
Opel Vectra,
Opel Vivaro,
Opel Zafira