Opinia Opel Astra II 1.7 XDTL 75KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (r1a)

Opel Astra II 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.7 XDTL 75KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-20

liczba wyświetleń: 4599

Spalanie

Spalanie ma w trasie bardzo przyzwoite poniżej 6 litrów ale przy jeździe około 90/km na godzinę. Gdy jechałem autostradą około 140/godz. przez odcinek około 100 km to spalił powyżej 7 litrów to jest więcej niż przy spokojnej jeździe w zimie po mieście.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy starszym samochodzie na korozję oraz typ silnika i turbinę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

To co przy wszystkich samochodach by obsługi i płyny były wymieniane i uzypełniane.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla tych lubią komfort za stosunkowo niską cenę.

Ocena ogólna

Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji części oraz komfort jazdy oraz cena samochodu to oceniam go bardzo pozytywnie ale unikać należy silnika 1.7 XDTL to katastrofa.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się i trzyma drogi bardzo dobrze.Jazda tym samochodem jak na tą klasę jest w miarę komfortowa i przyjemna.Co roku natomiast trzba wymieniać stabilizatory zawieszenia przód raz wymieniłem końcówki wacgacza i piasty przód. Srednio rocznie przejeżdżałem około 25.000 km.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia biegów miała awarię przy 126.000km rozsypały się łożyska pomimo że nigdy nie zabrakło oleju i był wymieniany w skrzyni biegów zgodnie z instrukcją.Silnik niemiecji 1.7 XDTL to koszmar przeróbka z Kadeta uzupełniona turbiną.Spalanie średnie około 6 litrów ale brak przyspieszenia i za mała moc. Ponadto mimo tego że nigdy silnika nie przegrzałem- jeżdżę sam i jestem bardzo doświadczonym kierowcą i mechanikiem to wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo lała na zewnątrz oraz konieczne było szlifowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy. Awarii uległa turbina w serwisie Opla kosztuje 5.300 zł. a tego samego producenta w sklepie 2.400zł. Nie radzę regenerować turbiny bo to zwykłe oszustwo. Zakłady regenerujące nie zakładają pierścieni tytanowych tylko podróbę która w zależności od przebiegu wytrzyma od kilku tygodni do pół roku.Koledze rozleciała się po regeneracji w trasie do Warszawy po przebiegu 300 km. Moją po regeneracji słychać było już po przebiegu 2000km.Gwarancja którą dają na rok zakłady to fikcja, ponieważ gdy zgłosi się reklamację to żądają faktury dotyczącej założenie z serwisu a gdy ten numer się im nie uda to twierdzą że zły olej stosowano i odsyłają do Warszawy aby zrobić ekspertyzę oleju która kosztuje 1.000 zł i nie wiadamo czym i w jakim czasie się zakończy.Ponadto dwukrotnie wymieniłem alternator.Nadmieniam że wszystkie wymiany oleju i rozrządu wykonywane były profesjonalnie i terminowo oraz jeździłem na oleju syntetyku pełnym ELF. W trakcie eksploatacji pękła chłodniczka od nawiewu i trzeba było wymienić na nową.Awari dwukrotnie uległ wentylator - sterownik który jest po lewej stronie błotnika z przodu - często korodują styki i nie włącza wentylatora.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jak na tę klasę samochodu pełny. Wszystkie parametry oceniam bardzo pozytywnie

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsce i wnętrze wystarczające. Trochę mało schowków.Karoseria pomimo faktu,że pojazd był bezwypadkowy po 9-ci latach zaczął tył korodować dosyć mocno nad układem wydechowym, okolice zbiornika oraz tylne nadkola.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Gdyby nie przestarzały i bardzo awaryjny silnik niemiecki 1.7 XDTL to pozostałe elementy samochodu oceniam bardzo pozytywnie i polecam ale z innym silnikiem.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Trzeba uważać przy skręcie na pieszych trochę przeszkadza przedni słupek aale do tego można się przyzwyczaić.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Kłopoty ze stykami pompy wtryskowej /jest elektryczna/ oraz ze sterownikiem do zespołu wentylatorów pozostała część OK.

Elektryka

8/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Części ogólnie jeżeli chodzi o zawieszenie i poozostałe elementy są bardzo tanie natomiast drogie części to pompa wtryskowa i turbina

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik i osprzęt silnika

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

w sumie wszystko oprócz silnika

Komfort jazdy

autor opinii