Opinia Opel Frontera long 2.8 tdi 115KM (turbo diesel) terenowy 1995r., ocena użytkownika (c82)

Opel Frontera long 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.8 tdi 115KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 214 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 5226

Spalanie

Oczywiście wszystko jest również uzależnione od stylu jazdy i opon na których jeżdzi autko(na terenowych będzie palił więcej).Wyścigówka to napewno nie jest i rajdów nie polecam ale mimo tej pojemności silnik jest nad wyraz oszczędny
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
8.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy rama nie jest skorodowana,ważne by nie był bity, stan napędów

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na jakość paliwa, pilnować okresowych wymian oleju itp

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Amatorom jazdy w rerenie lecz bez hardcoru,jako holownik przyczep(2000kg)

Ocena ogólna

Jestem bardzo zadowolony z zakupu tego modelu,szukałem auta "terenówki dla początkujących"ten model napewno się jako taki sprawdzi

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Biorąc pod uwagę że jest to samochód terenowy(choć niektórzy uważają inaczej)jak na takie auto prowadzi się bardzo dobrze,nie bez znaczenia jest równięz typ opon na jakich autko jeżdzi( MT,AT lub szosowe)układ jest mniej precyzyjny niż w osobówce ale nie nastręcza kłopotów.Hamulce niezłe-waga tego samochodu to 2060kg.Parkowanie,no cóż mały nie jest no i ma tylko średni promień skrętu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Silnik jest bardzo elastyczny.Skrzynia nie nastręcza kłopotów ale jest nastawiona na spokojną jazde.Przyśpieszenie jest słabe ale nie powinno to dziwić przy tak sporej masie.Lecz jeśli chodzi o wyprzedzanie nie ma większych kłopotów,poprostu trzeba się przyzwyczajić do specyficznego stylu jazdy takim samochodem

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Samochód jest bardzo komfortowy,jest sporo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu.Trochę gożej z wyciszeniem,autko jest dosyć głośne głownie ze wzgldu na hałaśliwy silnik.Osobiście dla mnie przy długiej jeżdzie nie było to zbyt uciążliwe

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Generalnie miejsca jest pod dostatkiem dosłownie wszędzie, bagażnik ogromny.Dość specyficzny ykład i sposób rozmieszczenia przełączników,tablica bardzo czytelna.Wbrew opiniom frontery wcale tak bardzo nie korodują.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jest wiele możliwych kombinacji wentylacji autka i jest ona naprawde skuteczna

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra,jest wysoko szyby i lusterka są obszerne.Troszeczkę może z tyłu ograniczać widoczność koło zapasowe które jest zamocowane na tylnej klapie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Myślę żę są zabezpieczone wystarczająco

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niestety nie pamiętam cen części.Nie oszukujmy się części są droższe niż do osobówek ale bez przesady.Serwis to bankructwoceny są kosmiczne ale jest bardzo wiele zamienników niemieckich o podobnej trwałości i przystępnej cenie

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii