Opinia Opel Omega Classic 2.0 TDI 74KM (olej napędowy) kombi 1998r., ocena użytkownika (mkd)

Opel Omega Classic 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 TDI 74KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-11-27

liczba wyświetleń: 3194

Spalanie

Kupując ten samochód sprzedający zapewniał mnie, że w trasie pali on 7,2l na 100km. Niestety w trakcie użytkowania okazało się, że spala około 8l na 100km. Jeśli chodzi o paliwo ja jeździłem zarówno na oleju napędowym jak i biopaliwie i nie odczuwałem żadnej różnicy w pracy silnika.
diesel
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przejechane kilometry (powyżej 200000km pada pompa wtryskowa) oraz progi, drzwi i nadkola czy nie ma rdzy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wiem. Ja z silnikiem nie miałem problemów i nie brał mi ani grama oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom z małymi dziećmi (nie ma problemu z zapakowaniem wózka i bagażu) oraz osobom prowadzącym działalność gospodarzą.

Ocena ogólna

Jeśli chodzi o zalety samochodu to niewątpliwym atutem jest przestrzenność i komfort jazdy, oraz wykończenie wnętrza. Natomiast główną wadą producenta jest awaryjność pompy wtryskowej, która następuje po przejechaniu 200 000 km. Koszt regeneracji takiej pompy wiąże się z wydatkiem rzędu 2500-3000zł. Poza tym karoseria jest mało odporna na rdzę (progi i drzwi oraz tłumik).

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Auto po drodze prowadzi się bardzo dobrze, gdyż jest to duży samochód i trzyma się nawierzchni jak przyklejony. Niestety jeżeli chodzi o układ kierowniczy pozostawia on wiele do życzenia.Po roku użytkowania auta musiałem wymienić prawe przednie łożysko koła i przednie wahacze.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jeśli chodzi o układ napędowy to odradzam zakup Omegi z silnikiem diesla dwulitrowym, z tego względu iż jest to za mały silnik do tego auta (brak w nim przyspieszenia). Samochód wolno się rozpędza i ma krótkie biegi. Dopiero przy prędkości powyżej 100 km/h nie ma z nim większych problemów.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Do jazdy samochód jest bardzo wygodny, ja mam skórzane fotele i bardzo je sobie chwalę. Jeśli chodzi o resorowanie to źle mi się jeździło z obciążeniem po osiedlach gdzie na jezdniach są tzw. \"policjanci\". Wjeżdżając na taką przeszkodę czułem jak koła dobijają do nadwozia. Jednak mogła to być też wina słabych amortyzatorów.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze i przestrzeń ładunkowa w tym samochodzie jest wyśmienita. Siedzenia tylne składają się na równo z bagażnikiem dając nam podłogę około 220 cm długości przestrzeni. Miejsca dla pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo co pozwala w pełni wyprostować nogi. Zastosowane materiały do wykończenia wnętrza są na wysokim poziomie co daje nam komfort jazdy. Niestety karoseria jest bardzo podatna na rdzę. Pierwsze ogniska rdzy pojawiają się na progach i drzwiach. Poza tym występują problemy z uszczelkami szyb, które odchodzą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

2/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pomimo zastosowania nawiewów z przodu jak i z tyłu samochód długo się nagrzewał i miałem problemy z parowaniem szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Widoczność w samochodzie jest wystarczająco dobra.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Mam problem z elektryką siedzenia pasażera (nie wszystkie funkcje działają) oraz z klawiszem ekonomiki jazdy (nie działa). Poza tym nie działa elektryka prawego lusterko.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jeśli chodzi o części mechaniczne to koszty są średnie. Niestety regeneracja pompy wtryskowej z montażem wynosi około 2500-3000zł.

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii