Opinia Audi A8 Lang 4.2 310KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (gbw)

Audi A8 Lang 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 4.2 310KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 503 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-05-21

liczba wyświetleń: 8030

Spalanie

To dane spalania mojego auta, i nie czarujmy się, gdy jeździ się tylko w mieście i to na ktrótkich odcinkach auto spali 18-20 l/100km. Na trasie potrafi spalić mało, przy spokojnej jeździe ok. 10 l, przy bardziej dynamicznej 12+ litrów/100km. Komputer lekko przekłamuje, ale to normalne, do średniego spalania wyświetlanego przez komputer trzeba dodać 1,5-2 l.
benzyna
gaz
Miasto
17.00
-.--
Trasa
10.50
-.--
Cykl mieszany
14.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenia, sprawdzić wszystkie funkcje elektryczne auta, nie dać sobie wmówić, że to pewnie bezpiecznik albo inna kosmetyka. Silnik powinien chodzić jak pszczółka :) równo i bez jakichkolwiek szmerów, stukotań itp. Mój tak chodzi jak zegarek, a przejechał 500 tys. km. To jest auto, w którym wszystko, ale to wszystko powinno działać. Jeśli tak nie jest to ktoś bardzo auto zaniedbał, skatował, albo przejechało ponad milion km.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeździć szybko, nie żałować, w ciemnych ulicach nie parkować. Uważać na wysokie krawężniki przy parkowaniu przodem, można sobie nieźle popsuć wygląd auta :) jest dość niski, to nie SUV.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polcam każdemu kto chce mieć auto: rodzinne, bezpieczne, szybkie, pojemne, wygodne, itd. To auto, które z biegiem czasu nie przestaje dawać przyjemności z jazdy nim.

Ocena ogólna

Wady? Jakie wady? :) Wielu mówi, że to pali jak smok, ale jak ktoś chce to zawsze może sobie kupić Fiata Pandę i przerobić na gaz. Owszem, jest jedna wada, każda trasa w którą się wybieram jest za krótka :) ale to już nie jest wina auta :) Zalety? Za wiele aby tu wymienić, więc podam tylko jedną: żona zaczyna się bardziej starać bo jest zazdrosna o tą warczącą kochankę z czterema kółkami na masce :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Dla niektórych trochę twarde jak na limuzynę, zwłaszcza na 19" felgach. Auto prowadzi się bajecznie, większa szybkość i ostre zakręty to dla tego auta bułka z masłem. Za parkowanie też daję 10, jak na tak duże auto to parkuje się go wyśmienicie, promień skrętu jest zadziwiający.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 4.2 i 40 zaworów to muzyka dla uszu, moc dla lubiących prędkość i przyspieszenie. Nie zawiedzie przy wyprzedzaniu, zawsze ma zapas mocy i czeka na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Skrzynia jak skrzynia, nie jechałem jeszcze automatem, który by mnie do końca zadowolił.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Twardość i stabilność, a do tego komfort i jeszcze raz komfort. Wyciszenie bardzo dobre, gdyby nie wydech Ultera z pomrukiem to nie wiedziałbym czy silnik chodzi czy nie, mogliby pomyśleć żeby odfiltrować wszystkie dźwięki zewnętrzne oprócz głosu silnika - to piękna muzyka :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Po co ta cała aranżacja? Owszem, czasami przydałoby się mieć możliwość obalenia tylnich siedzeń, ale czy to takie ważne? Bagażnik jest tak wielki, że 4 osobową rodzinę spakowałem na wakacje wraz z leżakami, krzesłami itp. bez problemu, jeszcze miejsce zostało, ale nie było już co upychać :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez komentarza. Po dziewięciu latach wszystko działa jak w zegarku.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność o wiele lepsza niż w wielu mniejszych autach.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jedno lewe tylne światło nie świeci, to w klapie bagażnika, kiedyś tam zajrzę :) widziałem raz inne A8 na drodze też tak miał, albo ten model tak ma, albo muszę wymienić żarówkę :)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszt naprawy usterek czy wymiany części na nowe zależy od tego na jakie części się decydujemy, lepiej wybierać dobre części - nie zamienniki, są droższe, ale posłużą dłużej. Koszt wymiany rozrządu jest dość wysoki :) kto wymieniał to wie. Najważniejsza rada: znajdź mechanika, który ma doświadczenie z takimi autami. A8 to nie jest przeciętny samochodzik, który może serwisować każdy - nawet serwis Audi nie ma wystarczającej wiedzy i doświadczenia powyżej modeli A6 :)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak możliwości wprowadzenia się tam z całą rodziną i zamieszkania na stałe.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszystko w tym aucie jest pozytywnym doznaniem, ale najbardziej pozytywnie zaskoczyło mnie przyśpieszenie i stabilność przy tej wadze i wielkości auta.

Inne

autor opinii
Krystian