Opinia Audi A8 L 4.2 V8 326KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 2009r., ocena użytkownika (23qn)

Audi A8 L 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 4.2 V8 326KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 95 300 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2013-01-28

liczba wyświetleń: 3289

Spalanie

Mimo iż jest to diesel, przypomina on (szczególnie w mieście) o swojej pojemności i mocy.
diesel
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan turbiny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Przy codziennym użytkowaniu, warto zwrócić uwagę na to co dzieje się na drodze, bo nie ukrywam, że w A8 można się trochę zapomnieć :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu człowiekowi w ciut starszym wieku (40+). Do takiego auta fajnie by było mieć jeszcze szofera :)

Ocena ogólna

Auto świetne na emeryturę. Ten egzemplarz nie jest mój, ponieważ jeździ nim mój ojciec, ale bardzo często on wsiada do mojego 540i, a ja do jego A8 L :)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się jak marzenie - układ kierowniczy ciut gorszy jak w BMW Serii 7. Hamulce całkiem dobre. Parkowanie utrudnione przez niski promień skrętu i spore gabaryty.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik jak na TDI przystało bardzo elastyczny. Dźwięk niestety jak traktor. Skrzynia biegów płynnie zmienia biegi.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto płynie po drodze - fotele są super wygodne, zawieszenie można ustawiać w zależności od tego jak chcemy jechać. Wyciszenie wzorowe.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Auto świetne pod każdym względem - przestrzeń ogromna. W bagażniku zmieszczą się ze dwa trupy. Wersja LONG więc miejsca na nogi jest mnóstwo.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie działa w sekundy, tak jak klima.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność ogólnie ok, ale do tyłu jest nienajlepiej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw ogromne - wymiana jednego xenona kosztowała 850 zł w ASO.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wyposażenie :) Samochód ma tyle bajerów, że głowa boli: Aktywne zawieszenie, roletę tylnej szyby, DVD, telewizję, audio od firmy Bang & Olufsen... Cud, miód i orzeszki!

Inne

autor opinii
Pawel