Opinia Suzuki Ignis Cool Mint 1.3 VVT 93KM (benzyna) hatchback 2007r., ocena użytkownika (kpy)

Suzuki Ignis Cool Mint 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 VVT 93KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 30 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-22

liczba wyświetleń: 8522

Spalanie

Bywam w mieście i miastach okolicznych, po większości, więc... Silnik, do agresywnej (czyli nie ślimaczenia się) jazdy, wymaga wysokich obrotów, więc i spalanie jest wysokie.
benzyna
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

To, co zawsze.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie toleruje paliwa 98 i lubi dobry olej. Nie przesadzac z uzywaniem klimatyzacji. Nie szarzować na ostrych zakrętach. Nie przeciążać (przeładowywać) auta.

Ocena ogólna

Fura z ogniem! Auto spełnia pokładane nadzieje, może tylko mogłoby mniej palić. Za to nie boi się byle jakiej drogi (nawet - mocno bylejakiej). Poza tym jest poręczne i "niepsujne". Dla dwóch osób dojeżdżających do pracy z Warszawy do małej miejscowości pod miastem - zupełnie wystarczy. I na odwrót - też. A rajdowa przeszłość i raczej mała popularność modelu zawsze budzi zaciekawienie.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Charakterystyka auta (budka telefoniczna na kołach), wysoko zawieszonego (prawie jak terenowy), względem prowadzenia nie jest perfekcyjna, ma ono naturalną tendencję do pochylania si na zakrętach i galopowania (mały rozstaw osi). Parkuje się dość trudno - marna widocznośc do tyłu.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Mała benzyna nie jest elastyczna z samego założenia. Trzeba wysoko kręcić. Skrzynia ma precyzją bliżej do opla niż do mercedesa, ale to taka klasa cenowa. "Odejście" - jak na tak mały silnik - bardzo dobre (niejeden się oszukał).

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Małe auto. Komplet pasażerów to maksymalnie 4 osoby, i te maja dość miejsca na nogi i aż nadto - na głowy (japończyk w cylindrze może wsiadać bez problemu). Dla 5 osób (na tyle jest rejestrowane) będzie niemiłosiernie ciasno i to nie ma sensu. Fotel z tyłu to ławka. Obciążone auto dobija na nierównościach - zbyt miękkie sprężyny. Hałas - w normie. Tylko na obrotach pow. 5 tys. dźwięk silniczka (coś jak duża golarka) zagłusza swobodną rozmowę.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca dla 4 pasażerów w aucie miejskim, wysokim ("...coś jakby na kombajnie siedzieli...") jest... dosyć. Dla 5 - to pomyłka, więc nie biorę tego parametru pod uwagę. Ergonomia taka bardziej jak z opla corsy - to też nieźle. Bagażnik jest malutki (ze 200 litów) i jego podłoga nie tworzy równej powierzchni ze złożonym fotelem (oparcie można postawić pionowo i nie trzeba demolować wszystkiego), bo płyta podłogowa uwzględnia miejsce na mechanizm 4x4 wersji tego auta. Schowków i schoweczków - aż nadto. Miejsc na butelkę z napojem - dla każdego. Materiały wykończenia - twarde, acz wygladają na trwałe.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Najprostsza klimatyzacja załatwia największe kłopoty z przegrzaniem wnętrza. System nawiewów jest dość wydajny, acz wentylator głośny. Zawsze mozna otworzyc okna.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widocznośc do przodu - wyśmienita (ponad dachami większości osobówek). Do tyłu - dość kiepsko, bo to auto jest czymś na styl mini-kombi i ma malutkie okna między słupkami c i d (raczej dla ozdoby). Za to duże "uszy" lusterek bocznych pozwalają nieźle widzieć przestrzeń za sobą.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam uwag - auto jest za młode.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

To jest Suzuki (choć Madziar), więc jest bezawaryjne, acz naprawy - wiem z cennika stacji - są dość kosztowne.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak wskaźnika (lampki) włączonych świateł mijania, brak włącznika lampki oświetlenia wnętrza na lampce, a także brak oświetlenia bagażnika (światło zasłania półka). Acha, pasy na tylnym fotelu "obcinają" szyję.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przyzwoite radio z CD. Piękny, metalizowany lakier i ponure wnętrze. A także silnik: mały motorek, ze zmiennymi fazami rozrządu daje wiele frajdy z jazdy.

Wnętrze

autor opinii