Opinia Volkswagen Vento 1,9 D 1.9 66KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (215r)

Volkswagen Vento 1,9 D 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 66KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 1475

Spalanie

ze względu na niewielką moc silnika nie da się osiągnąć oszałamiających efektów na drodze, ale z drugiej strony ekonomiczność silnika oraz doskonały dobór przełożeń da się podróżować szybko, a jednak ekonomicznie. 160 spokojnie się jedzie na autostradzie.
diesel
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na korozję i sprężanie czyli zużycie silnika oraz uszkodzenia układu kierowniczego.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

wystrzegać się dużych dziur na drodze, gdyż jedna może spowodować duże koszty napraw całego układu kierowniczego. przy dziurze zaliczonej na gierkówce przy 140km/h walczyłem pół roku z prawidłową geometrią.. ale wiem że w innych samochodach taki doświadczenie kosztowało by o wiele więcej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom, które dużo jeżdżą, ale mają ograniczony budżet. nowym kierowcom. doskonale spisuje się w wysokich górach oraz do sexu bo dużo miejsca.

Ocena ogólna

latem daje popalić brak klimatyzacji na dłuższych trasach. ale tak to autko świetnie się prowadzi i nawet ka słaby silnik jest wykorzystany idealnie a całym zakresie obrotów. Doskonała elastyczność. Trwałość i niezawodność na najwyższym poziomie. Koszty napraw czy wymiany zużytych części niewielkie gdyż to popularny golf III właściwie. Auto proste jak psychika mężczyzny- nie ma się co zepsuć :)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

rdza się pojawia na błotnikach, ale auto było wcześniej uszkodzone a naprawa blacharki niefachowa.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

błyskawicznie pojawia się ciepły namuch zaledwie po 2-3 minutach pracy silnika. lecz długo utrzymuje się letnia temperatura..

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

auto proste i niezawodne.. tu nie ma się co zepsuć. bardzo solidna instalacja - z wykształcenia i zawodu jestem elektrykiem i elektronikiem więc wiem o czym mówię.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

stare auto to wiadomo że są różne części do wymiany, ale ceny napraw i części są niewielkie, a trwałość bardzo wysoka. Ogromna ilość napraw i wymian jest możliwa we własnym zakresie. !

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

na dłuższych trasach latem doskwiera brak klimatyzacji. przyzwoite, ale nie najskuteczniejsze hamulce..

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

właściwie wszystko jest na poziomie bardzo przyzwoitym. niskie spalanie wysoka niezawodność (nigdy nie stanęło to auto w drodze) żwawość (jak na ten silnik) przestrzenność brak zbędnych "iluminacji" łatwość obsługi i niski koszt eksploatacji

Napęd

autor opinii
krzysztof