Opinia Volkswagen Phaeton 4.2 V8 335KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (25aw)

Volkswagen Phaeton 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 4.2 V8 335KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-07-02

liczba wyświetleń: 1161

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
17.00
-.--
Trasa
13.70
-.--
Cykl mieszany
15.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na skrzynie biegów i cewki zapłonowe.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby był czysty i zatankowany :-)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto nie lubi szaleć i ceni sobie wygodę. Auto prowadzi się dostojnie a nie sportowo.

Ocena ogólna

Jeśli dbasz i robisz wymiany eksploatacyjne na czas będzie ok z tym autem 4.2 benzyna przyjemny pomruk wygoda pneumatyczne zawieszenie wprost bije na głowę konkurencję. Nie czuję różnicy czy jeżdże na felgach 18 cali profil 50 czy na 19 cali lato profil 40. Tak samo cicho i wygodnie. Klima rewelacja. Brakuje jedynie USB Mp3 ale można we własnym zakresie sobie dołożyć za 200zl.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Układ jezdny przewyższa audi na pewno. Wspomaganie rewelacja bez zbędnych oporów. Prowadzi się pewnie. Z racji gabarytów trzeba mieć trochę miejsca żeby w mieście zaparkować :-)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Można by było wzmocnić skrzynkę biegów. Nieumiejętność jazdy automatem lub brak wymiany oleju jak twierdzi się w Niemczech że wymiana jest zbędna prowadzi do remontu skrzyni biegów po 150 tys. Bieg 1 powinien być wytrzymalszy bo łatwo go zerwać z racji napędu 4x4. Ciężar auta 2100 kg raczej by chciał trochę więcej koni niż 335. 400KM by było w sam raz

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Tutaj wszystko na najwyższym poziomie. Komfort idealny. Cicho wygodnie stabilnie. Masaże w fotelach na plus. Wyciszenie super.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni jest sporo z racji gabarytów. Wszystko pod ręką. Bagażnik ok lecz obsługa jego jeśli jest otwierany elektrycznie może czasami sprawić niemiła niespodziankę bo często kabel w bagażniku odmawia posłuszeństwa i nie dochodzi prąd. Źle jego umiejscowienie. Karoseria u mnie wyszła średnio ponieważ pojawiły się na drzwiach oznaki korozji mimo bezwypadkowosci.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wysoki poziom

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bez większych problemów

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

U mnie te naprawy wynikły ze złej eksploatacji poprzedniego właściciela czyli nie wymieniał nigdy oleju w skrzyni biegów i zaniedbal cewki zapłonowe które zniszczyły katalizatory. Ceny w miarę ok ze względu na znaczek VW

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja. Być może taki egzemplarz

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo by pisać. Trzeba się przejechać żeby zrozumieć.

Komfort jazdy

autor opinii
Marian