Opinia Volvo 740 GL 2.3 B230F 111KM (benzyna+gaz) kombi 1990r., ocena użytkownika (p2a)

Volvo 740 GL 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.3 B230F 111KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 370 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 2517

Spalanie

Duży wóz więc spalanie też duże, generalnie maszyna na długie trasy.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
14.00
Trasa
9.50
12.50
Cykl mieszany
11.00
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy auto nie było "bite", strasznie szybko sypie się ocynk, widziałem takie auta po stłuczkach, nie wyglądały za ciekawie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ciśnienie powietrza w ogumieniu (szczególnie tył), przy różnicach auto "pływa" i nieprzyjemnie się prowadzi. Poza tym nie zagląda się nigdzie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Duże wygodne rodzinne auto, nie ma problemu z pakowaniem bagaży, polecam mobilnym rodzinom, wędkarzom, grzybiarzom itp.

Ocena ogólna

Trochę szybko chłonie paliwo, poza tym super auto

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wielkie, ciężkie autko. Super się prowadzi, bardzo duży promień zawracania jedyny minus że trzeba znaleźć naprawdę dużą "dziurę" żeby się zaparkować

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Idealna współpraca całego układu napędowego, z powodu dużej wagi potrzebuje chwili aby się rozpędzić. Polecam wersje z mocniejszymi silnikami

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Przy "normalnej" jeździe praktycznie nie odczuwa obciążenia, wysoko zawieszony więc można pośmigać w delikatnym terenie. Bardzo wygodne podgrzewane fotele przednie i ogromna kanapa tylna

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo dużo miejsca z przodu, jeszcze więcej z tyłu, ogromny bagażnik z możliwością złożenia tylnej kanapy. Materiały wykończenia wnętrza jak na czasy obecne nie wyglądają na luksusowe ale jak na 20 letnie auto to chyba niczym innym wtedy nie dysponowali. Blachy w 100% ocynkowane

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie cieplutko w lecie chłodniutko

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Duże szyby, duże lusterka jedyny minus to że nie są podgrzewane i w zimie trzeba trochę poskrobać, bardzo dobre nawiewy na przednią i boczne szyby, żadnego parowania itp.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka bez problemów, nie ma elektroniki więc nie ma co się popsuć

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jedyne problemy są z instalacją LPG ale zakładana przez naszych krajowych fachowców więc nie ma się co dziwić, trochę duże koszty eksploatacyjne ale przecież klocków czy oleju nie wymienia się co dzień

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

dobrze mieć kartę stałego klienta na stacji paliw

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo miejsca i wygodne fotele, nawet jak za kierownicą posadzimy gościa z dwoma metrami wzrostu z tyłu nikt nie siedzi "z kolanami pod brodą".

Komfort jazdy

autor opinii