Opinia Volvo 940 2.3 131KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1991r., ocena użytkownika (w16)

Volvo 940 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.3 131KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-01-19

liczba wyświetleń: 2222

Spalanie

Nie jest to wzór ekonomii, ale nadrabia wygodą i bezawaryjnością.
benzyna
gaz
Miasto
11.00
13.60
Trasa
10.00
11.00
Cykl mieszany
10.50
12.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kto nim jeździł, czy dbali o silnik i czy nie był bity. Warto też sprawdzić przepływomierz powietrza jesli jest instalacja LPG, bo to dość droga i delikatna część.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawdzać olej, płyny i wymieniać na bieżąco filtry itp. A tak na codzień to praktycznie nie trzeba się niczym martwić. Pod warunkiem, że zadbało się o te podst.części. Czasem treba zajrzeć pod maskę, ale przy tak leciwy aucie to nie nowość i zwykle ogranicza się do sprawdzenia oleju i przewodów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Raczej ludziom spokojnym, którzy dużo jeżdżą i cenią wygodę i niezawodność. Na pewno nie maniakom szybkości.

Ocena ogólna

Fantastyczny samochód, warty duzo więcej niż większość nowych naładowanych elektroniką i drogich aut. Piękne, klasyczne kształty, auto z klasą i osobowością. Zawsze dowiezie do celu. To moje pierwsze volvo, ale nie zamieniłbym go na żaden inny. Rewelacja!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Mały promień skrętu pomimo dużych rozmiarów, układ jezdny bez żadnych stuków, luzów itp, pomimo dość mało dbającego poprzedniego właściciela nie musiałem nic wymeniać jak do tej pory

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Nie jest to auto sportowe, więc amatorów szaleństw muszę rozczarować, ale jak na tak duże i solidne auto moc wystarczająca. No oczywiście nie do zamykania licznika, ale z takimi zapędami, to należy wybrać inne auto.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fantastyczne i bardzo wygodne auto, podróże nie męczą, a nawet przeciwnie, po przejechaniu kilkuset km i dotarciu do celu często chce się jeszcze trochę zostać w środku:)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Blachy są fantastyczne, mój ma już prawie 20 lat i z tego, co wiem garażowany przez większość tego czasu i zero śladów korozji, podwozie też ok. trzeba tylko dbać, żeby wszystkie rysy i uszkodzenia warstwy ochronnej podwozia zamalować, szczególnie przed zimą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dobrze grzeje, zimą można się spocić w środku, latem nawiew spisuje się dobrze. Klimy nie posiadam, ale otwarte okno wystarczy:)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wszystko, co trzeba widać:)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektroniki nie ma za wiele, więc nie ma z nią problemów, reszta, el.szyby, podgrzewanie siedzeń, światła i wszystko inne tip top. U mnie czasem małe problemy z podświetleniem deski rozdzielczej w mroźne zimowe poranki, ale jak się nagrzeje jest ok.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Auto, którego nie ima się wiek i któremu nie szkodzi przebieg, do tej pory bezawaryjnie, wymieniać trzeba tylko zwyczajowo, filtry, świece itp.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii