Opinia Volvo 940 2.4 TIC 122KM (olej napędowy) kombi 1995r., ocena użytkownika (vxq)

Volvo 940 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.4 TIC 122KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 352 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 20 lat lub więcej

data oceny: 2011-01-18

liczba wyświetleń: 2506

Spalanie

W sezonie urlopowym ze względu na duży ruch na drogach poza miejskich ta średnia podniesie się o około 0,3
diesel
gaz
Miasto
9.70
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
8.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wydaje mi się, że trzeba patrzeć od kogo? Na pewno nie kupowałbym w Polsce takiego auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

???!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Na pewno nie młodzieży, której się wiecznie spieszy. Ludziom statecznym i poważnym, ceniącym sobie wygodę i komfort jazdy.

Ocena ogólna

Moim zdaniem jest to samochód, który powinien widnieć w herbie tej marki. Jestem, oczywiście, fanem tej marki i moja ocena jest w tym miejscu subiektywna. Mogę jedynie powiedzieć, że jakość i komfort jazdy oraz koszty obsługi serwisowej jak również jej prostota plasują ten samochód w czołówce aut z tego okresu. Z okresu kiedy produkowano Samochody a nie przyrządy do szybkiej jazdy.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo równo, bez podejrzanych stuków. Nie ściąga. Hamulce z ABS bdb. Parkowanie tyłem w lukę po 0,5 m z przodu i z tyłu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jest to silnik starej generacji, ale chcąc pojechać i wrócić bez szaleństwa to wystarczy. Ze spalaniem to nie jest rewelacja ale Volvo nigdy nie było mistrzowsko ekonomiczne. Ale to nie uważam za duży minus.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Wystarczająco jak na rok 1995 (produkcja)

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Kanu na dachu, po bokach dwa rowery, cały bagaż na wczasy "pod namiotem" (ja, żona i dwie córki oraz dwa psy) To daje wyobrażenie o przestrzeni tego samochodu (RODZINNEGO !!!)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Omawiany model ma w fabrycznie szyberdach i klimatyzację.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Siedzi się jak w czołgu. Takie mam wrażenie, ale nie przeszkadza mi to.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka bardzo logiczna. Elektroniki praktycznie brak (oprócz tempomatu i jakiś drobiazgów mało istotnych) Jak do tej pory bezawaryjnie. Jest to bardzo duży plus.

Elektryka

8/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód kupiłem po przebiegu 300 tys km. Od razu zrobiłem "wszystko" tzn olej + filtr, płyn hamulcowy i sprzęgłowy + klocki i szczęki ręcznego, rozrząd (pasek, napinacz, rolka, pompa wodna, płym chłodzący i termostat), świece żarowe, końcówki wtryskiwaczy + regulację pompy, wymiana końcówek drążków kierowniczych + regulacja geometrii zawieszenia, Kontrola turbosprężarki, filtr powietrza, kontrola ABS i klimatyzacji. Wszystko z jednego podejścia - dwa dni na podnośniku. Koszt całości razem z częściami około 2000,- (dwa tysiące zł) w roku 2009 w kwietniu. Dodatkowo jezeli policzyć opony to kpl - 4szt kosztuje ~900 zł

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tu większość jest przewidywalna.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przydałoby się 4 X 4

Układ jezdny

autor opinii
Jarek