Opinia BMW seria 5 525TDS Touring 2.5 170KM (olej napędowy) kombi 1997r., ocena użytkownika (nwd)

BMW seria 5 525TDS Touring 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 170KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 255 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3823

Spalanie

Mam ciężką nogę i nie oszczędzam w mieście jeżdżę sam(pierwszy) więc tyle wychodzi.Na trasie po niżej 120km rzadko jeżdżę. Nie zwracam uwagi na zużycie.
diesel
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie tylnej belki,skrzyni wiadomo automat,turbina

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ilość paliwa w baku.Na rezerwie strzałka nie spada poniżej pierwszej kreski.W gorące dni w mieście wskaźnik temperatury bynajmniej u mnie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu nawet emerytowi.

Ocena ogólna

Moc silnika powinna być po wyżej 200KM Zawieszenie delikatne czuć na kierownicy nawet mały luz. Tak ogólnie to całkiem fajna bryka.Kokpit naprawdę świetnie zaprojektowany i wykończony.Spalanie troszkę za duże nawet przy delikatnej jeździe spor jak na diesla.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Przy szerokich oponach nosi auto w koleinach(jest to jakiś luz na zawieszeniu przez polskiego mechanika ciężkie do naprawy)Uwaga na tarcze przednie przy wymianie nie żałować kasy na dobrego producenta przy ostrej jeździe szybko się krzywią-jest to zjawisko powszechnie znane wśród użytowników BMW tej serii

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Mam Chipa na 170KM bo z 143KM nie da się jeździć po polskich drogach.Przyśpieszenie 8,5s do 100km/h norma 11s Elastyczność dobra ale nie najlepsza.Skrzynia biegów zwykły automat-ma pamięć (będziesz jeździć ostro to i biegi będzie zmieniać na wyższych obrotach nawet jak równo będziesz trzymał gaz to musi do swoich minimalnych obrotów dojść,przy normalnej jeździe biegi zmienia przy swoich obrotach a nie wszystkie na raz. Piszą że nie wymienia się oleju nie prawda co miń.100tyś olej w/g koloru korka spustowego bo po 250tyś będziesz miał koszta.Silnik-uwaga jest podatny przy dużym obciążeniu na wzrost temperatury w gorące dni w mieście temp.pod kontrolą -może i wina wiskozy(wentylator) oraz konstrukcji głowicy.W mojej głowica była wymieniana przy 180 tyś.w Niemczech do dziś nic nie robiłem przy silniku.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Jestem wysoki jeżdżę sam ok.ale jak się dosiądą z tyłu to jest mało miejsca.Wyciszenie Na zimnym silniku głośno.Na rozgrzanym w miarę całkiem przyjemnie na piątym biegu.W kombi naprawdę trzeba dużo nałożyć żeby się tył obniżył.Ale mam zawieszenie w 90%sprawne.Przetarło mi się oparcie siedzenia przy 240tyś

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość materiałów-jak by nie ten fotel to naprawdę się firma postarała.Z tyłu ciasno.Z przodu może być-ale jak z tyłu dorośli nie siedzą.Karoseria solidna choć trochę chyba za miękka.Nic nie puka ani nie stuka a także nie trzeszczy.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Super regulacja można wszystko.Minus to kiepski nawiew na nogi pasażera z tyłu.Nawiew na tył z kanału tylko zimne powietrze dziwne.Zimą bardzo szybko leci ciepło.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Nie jest źle

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

U nie działa wszystko.Choć musiałem naprawić tylną wycieraczkę(zapiekła się) i naprawić zamykanie tylnej szyby.Uwaga przy czyszczeniu kanałów wentylacyjnych nad radiem-może zalać koszt radiaCD 700zł na allegro+robota

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Naprawiałem przeważnie tylko zawieszenie takie mamy drogi że zawsze coś.Koszt wentylatora klimy na allegro nówka 400zł Zawieszenie w zależności od producenta myślę że jak wszystkie tej klasy zachodnie

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Na kierownicy odczuwa się każdy luz w układzie zawieszenia.Musi być sprawny na 100%

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo mi się podoba styl i brak pokręteł jest tylko do radia.Bardzo dobry nawiew ciepła jak i klimy.

Wnętrze

autor opinii
Krzysiek