Opinie o samochodach Audi 80
2.0
Liczba ocen: 83
Åšrednia ocena: 8.63/10
Audi 80 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI 80
Audi 80 B4 2.0 0KM 1993r. 180 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Bez zastrzeżeń, samochód nieźle przyśpiesza nawet na 5 biegu. Jedyna drobna niedogodność (do przyzwyczajenia się) to konieczność prezycyjnego operowania drążkiem zmiany biegów, tzn. trzeba dokładnie wyczuć pozycje w których drążek gładko wchodzi w swoje miejsce podczas wrzucania b...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest nieco twarde - ale nie bardziej niż w innych niemieckich samochodach, mnie to odpowiada. Od momentu sprowadzenia go z Niemiec, nie wymieniałem w nim niczego oprócz przegubów i drążków (amortyzatory ma oryginalne, chyba nigdy nie wymieniane !). Trzymanie w fotelach przednich d...
Opinia o nadwoziu:
Dość miejsca z przodu i z tyłu, trochę nisko osadzony dach, osoby wysokie (np. 185 cm) mogą zahaczać czupryną o dach. Wszystko rozmieszone ergonomicznie. Bagażnik duży, ale może przeszkadzać wysoko podniesiony próg bagażnika (tylko przy taszczeniu bardzo ciężkiego bagażu). Materiały...
Opinia o układzie jezdnym:
Biorąc pod uwagę, że jest to auto z 1993 r., to właściwości jezdne ma znakomite. Auto jest duże (szeroki rozstaw kół) i masywne, prowadzi się bezstresowo, trzyma się drogi jak na szynach. Ocena nieco obniżona za pokonywanie zakrętów, nie tak doskonałe jak w nowych autach, ale czego wy...
Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM 1992r. 120km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
auto z tym silnikiem jest po prostu mulaste, przydałoby się trochę koni więcej, ale patrząc na to, że to ma być środek transportu a nie wyścigówka, to wystarcza.
Opinia o komforcie:
Audi nawet dobrze wybiera nierówności, ale niestety odzywa się tylne zawieszenie, szczególnie na poprzecznych nierównościach.Przedni fotel mógłby się bardziej obniżać (mało miejsca nad głową), z tyłu także jest z tym problem (ale mało mnie to obchodzi, jak pasażerom nie pasuje to ...
Opinia o nadwoziu:
Na przestrzeń bardzo nie można narzekać
Opinia o układzie jezdnym:
Autem jeździ się przyjemnie, co prawda nie poszalejemy w zakrętach, ale źle nie jest. Hamulce były dobre, ale po wymianie na jakieś tanie podróbki się pogorszyły, dlatego polecam troszeczke dopłacić i kupić coś dobrego. W swoim Audi mam oryginalną lotkę, przez co parkowanie jest o wie...
Audi 80 2.0 113KM 1990r. 190 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracuje może nie jak przysłowiowy szfajcar ale na prawdę nie ma się do czego doczepić, 2.0 ma dość dobrą dynamikę choć moim zdaniem brakuje mu przynajmniej tych 30KM, ale za to na 5tce można śmiało jechać 50 jak i 150, osobiście próbowałem 200 bez problemowo i chciał jeszc...
Opinia o komforcie:
Cicho i wygodnie, jak to w audi
Opinia o nadwoziu:
PrzestrzeÅ„ z przodu ok, z tyÅ‚u siedziaÅ‚em raz.. ale może być. Co do blach - ocynk, samochód "peÅ‚noletni" i mieszka pod chmurkÄ… a mimo to żadnych Å›ladów korozji. JeÅ›li chodzi o ergonomiÄ™ to wszystko raczej na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać i wszystko dziaÅ‚a mimo upÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Audi prowadzi się rewelacyjnie, świetnie trzyma się drogi, nie ma tendecji do kołysania, zawieszenie zaprojektowano chyba pod "nasze drogi" ponieważ po przejechaniu 2000 km - tylko przeze mnie nic nie stuka...Dobrze zrobione.
Audi 80 B3 2.0 3A 115KM 1989r. 359 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest wystarczający do tego auta, elastyczność wystarczająca. Trochę dużo pali na bęzynie ale po wstawieniu instalacj gazu jest okey.
Opinia o komforcie:
Jak dla mnie to komfort jest zadawalający, fotele przednie dobrze trzymają na boki i nawet dłuższa podróż nie jest męcząca. Wyciszenie wnętrza jest dobre z plusem.
Opinia o nadwoziu:
Mało miejsca z tyłu, mały bagażnik (tym bardziej jak wstawi się bitle na gaz). Materiały wykończenia dobrej jakości mimo tylu lat nic nie trzeszczy.
Opinia o układzie jezdnym:
Przy odrobinie dbałości o układ jezdny auto odwdzięcza się dobrym komfortem jazdy i jak na auto w tym wieku(20lat)komfort jest dobty. Układ kierowniczy jest precyzyjny, nadwozie nie przechyla się nadmiernie na zakrętach.
Audi 80 2.0 0KM 1993r. 158 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik ABT troszkę nie nadaje się do szarżowania ale jako jednostka napędu napędzająca moją furkę z rodzinką jest ok stała prędkość 170 km/h na niemieckich autostradach można utrzymywać cały czas i po kieszeni nie bije :)
Opinia o komforcie:
Z przodu wygoda i nie ma co dodać nawet passat z 2004 roku którym jeżdżę również nie za bardzo ucieka do przodu przed audi 80, na tylnych fotelach troszkę mniej miejsca dla dorosłych przy dłuższych trasach nogi mogą boleć zalecane stosowanie postojów
Opinia o nadwoziu:
W avancie naprawdę dużo miejsca na załadunek bagaży troszkę pomniejszają przestrzeń zabudowane amortyzatory, karoseria o ile nie była uderzona to nie powinno z nią być problemów rdza się nie ima blacha ocynk
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi sie jak rasowe auto na 4 kółkach 0000
Åšrednie oceny AUDI 80
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi 80 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Golf.
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi 80
użytkownik:
liczba głosów: 114
Audi 80 B4 2000 0KM 1993r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Samochód duży, przestronny (może być za niski dla osób b. wysokich), z dużym bagażnikiem, nie psujący się, nie rdzewiejący. Jedyny problem to taki, że już ich nie produkują. Nie wiem jak się spisują diesle, ale mój benzyniak bezproblemowo.
Układ napędowy
Bez zastrzeżeń, samochód nieźle przyśpiesza nawet na 5 biegu. Jedyna drobna niedogodność (do przyzwyczajenia się) to konieczność prezycyjnego operowania drążkiem zmiany biegów, tzn. trzeba dokładnie wyczuć pozycje w których drążek gładko wchodzi w swoje miejsce podczas wrzucania biegu, inaczej trafia się na twardy opór, ale to jest podobno cecha wszystkich skrzyń biegów Audi z tamtego okresu. Moja skrzynia trochę trzeszczy podczas zmiany biegów, ale samochód ma teraz 15 lat i był sprowadzony, więc nie wiadomo kto dożynał tą skrzynię. Pomimo trzeszczenia, biegi wchodzą gładko.
Widoczność
Szyba przednia wznosi się dosyć wysoko a przednie słupki są mocno skośne i nie za szerokie, więc widoczność jest bardzo dobra. Widoczność do tyłu też dobra, ale z powodu dużego, wystającego bagażnika, przy parkowaniu tyłem trzeba mieć trochę wyczucia. Lusterka boczne duże.
Komfort
Zawieszenie jest nieco twarde - ale nie bardziej niż w innych niemieckich samochodach, mnie to odpowiada. Od momentu sprowadzenia go z Niemiec, nie wymieniałem w nim niczego oprócz przegubów i drążków (amortyzatory ma oryginalne, chyba nigdy nie wymieniane !). Trzymanie w fotelach przednich dobre, może nie tak komfortowe jak we franzuzach, ale to przecież stare auto. Z tyłu profilowana kanapa, o niebo lepsza niż w VW Golfie. Sinik trochę głośny przy prędkości ok. 110-120 km.
Nadwozie
Dość miejsca z przodu i z tyłu, trochę nisko osadzony dach, osoby wysokie (np. 185 cm) mogą zahaczać czupryną o dach. Wszystko rozmieszone ergonomicznie. Bagażnik duży, ale może przeszkadzać wysoko podniesiony próg bagażnika (tylko przy taszczeniu bardzo ciężkiego bagażu). Materiały przeciętne, ale wystarczające jak na tamtą epokę :), w każdym razie trwałe. Dzielona tylna kanapa, można dzięki temu wpakować do bagażnika średni rower (z kołem wysuniętym do wnętrza). Karoseria bardzo trwała, ten rocznik miał już w pełni cynkowane blachy, nic nie rdzewieje. Zegary duże (ogromne !), czytelne, możliwość ustawiania jasności podświetlenia.
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę, że jest to auto z 1993 r., to właściwości jezdne ma znakomite. Auto jest duże (szeroki rozstaw kół) i masywne, prowadzi się bezstresowo, trzyma się drogi jak na szynach. Ocena nieco obniżona za pokonywanie zakrętów, nie tak doskonałe jak w nowych autach, ale czego wymagać od 15 letniego auta.
Naprawy
Awaryjność niemal zerowa, jeżeli nie brać pod uwagę np. konieczności wymiany przegubów wahaczy (koszt. 150 zł), czy drążków w układzie kierowniczym, ale przy naszych dziurawych drogach, wymiana tych części to po prostu standard, niezależnie od marki samochodu. Poza tym nie popsuło mi się zupełnie nic - o, przepraszam, w tym roku, po raz pierwszy coś się zepsuło: pompka spryskiwaczy (jeszcze nie naprawiałem, bo to drobiazg, więc nie wiem jaki będzie koszt).
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wystarczająca, chociaż na dobre grzanie trzeba poczekać, aż nagrzeje się silnik (co zajmuje kilka minut, zimą może 5-7 min.) Nawiew na wyższych obrotach hałaśliwy, ale tak jest nawet we współczesnych samochodach.
Elektryka/elektronika
W moim samochodzie jest tylko immobilizer, centralnyh zamek, wspomaganie kierownicy, szyber dach - żaden z tych układów nigdy nie zawiódł. Jeden jedyny raz zgasł mi silnik podczas jazdy i nie dał się ponownie odpalić, ale okazało się, że to tylko kwestia zaśniedziałych ze starości przewodów elektrycznych. Elektryk wyszyścił styki, dokręcił i samochód nadal chodzi jak szwajcarski zegarek.
Zobacz również opinie:
Audi 80: cabrio, coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Audi 80: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi 80: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8
Audi 80: 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1981, 1978