Opinie o samochodach Audi A8
diesel
Liczba ocen: 5
Średnia ocena: 8.20/10
Audi A8 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI A8
Audi A8 D2 3.3 TDI 224KM 2002r. 260 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 3.3 TDI z dwoma turbinami, 224 KM i ok 450 Nm momentu obrotowego rozpędza 2 tonowe auto do setki w niecałe 8 sekund, elastyczność na wyższych biegach znakomita. Skrzynia biegów trochę mnie rozczarowała, po wciśnięciu pedału gazu do dechy auto jakby chwilę się zastanawiało co rob...
Opinia o komforcie:
Po prostu A8. Nic dodać, nic ująć.
Opinia o nadwoziu:
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mały minus za obsługę nawigacji, ale idzie się przyzwyczaić. Aluminiowe nadwozie nie rdzewieje, aczkolwiek bardzo trudno je wyprostować po kolizji.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie, co jest zasługą stałego napędu 4x4 quattro. Bez problemu pokonuje się szybkie łuki, trzyma się drogi jak czołg. Nawet po wyłączeniu ESP trzeba się bardzo postarać, żeby autem zarzuciło. Zawieszenie wielowahaczowe znakomicie tłumi nierówności.
Audi A8 2.5 150KM 1998r. 240 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o nadwoziu:
Największy atut auta karoseria w całości wykonana z aluminium niema możliwości zobaczenia na nadwoziu rdzy z czego jeste najbardziej zadowolony a reszta niemożna sobie lepiej wymażyć przecież to flagowy model audi
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wielkie i stąd problemy przy parkowaniu w ciasnych miejscach nawet z parktronikiem
Audi A8 Quatro 4.0 TDI V8 275KM 2003r. 193 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo dynamiczny ... daje niezłą frajdę
Opinia o komforcie:
bardzo komfortowe !
Opinia o nadwoziu:
auto dla wymagających !
Opinia o układzie jezdnym:
TRZYMA SIĘ DROGI JAK PRZYKLEJONA ...jeśli chodzi o hamulce to ok ale jeśli ktoś lubi depnąc to musi liczyc sie z częstą wymianą klocków...
Audi A8 po liftingu 2.5 TDI 150KM 1999r. 181 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
czuć przechodzenie na poszczególne biegi
Opinia o nadwoziu:
Mogłaby być lepsza regulacja foteli. Uchwyt na napój nie w tym miejscu. Przy awaryjnym chamowaniu może uderzyć w szybę.
Średnie oceny AUDI A8
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi A8 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Phaeton.
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi A8
użytkownik:
liczba głosów: 115
Audi A8 D2 3300 TDI 224KM 2002r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Auto jest naprawdę dobrze wykonane, po 260 tys w środku nic nie puka i nie stuka. Bardzo komfortowe i rzucające się w oczy. Jedyna wada samochodu to koszty serwisowania. Są naprawdę ogromne, ale potrafią obniżyć radość z posiadania.
Układ napędowy
Silnik 3.3 TDI z dwoma turbinami, 224 KM i ok 450 Nm momentu obrotowego rozpędza 2 tonowe auto do setki w niecałe 8 sekund, elastyczność na wyższych biegach znakomita. Skrzynia biegów trochę mnie rozczarowała, po wciśnięciu pedału gazu do dechy auto jakby chwilę się zastanawiało co robić, dopiero po ok 1 sekundzie redukuje bieg o 2 przełożenia i auto wyrywa do przodu. I znowu ogromną rolę odgrywa quattro.
Widoczność
Prawe lusterko opuszcza się automatycznie do dołu przy włączeniu wstecznego biegu, poza tym ograniczona widoczność do tyłu. Pomaga parktronić przód i tył.
Komfort
Po prostu A8. Nic dodać, nic ująć.
Nadwozie
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mały minus za obsługę nawigacji, ale idzie się przyzwyczaić. Aluminiowe nadwozie nie rdzewieje, aczkolwiek bardzo trudno je wyprostować po kolizji.
Układ jezdny
Auto prowadzi się znakomicie, co jest zasługą stałego napędu 4x4 quattro. Bez problemu pokonuje się szybkie łuki, trzyma się drogi jak czołg. Nawet po wyłączeniu ESP trzeba się bardzo postarać, żeby autem zarzuciło. Zawieszenie wielowahaczowe znakomicie tłumi nierówności.
Naprawy
Zawieszenie wielowahaczowe jest bardzo komfortowe, ale mało trwałe, szczególnie na polskie dziurawe drogi. Koszty zwiększa fakt, że aluminiowe wahacze są wymienne w całości, nie ma możliwości wymiany samych tulei czy sworzni. Nawet wysokiej jakości zamienniki szybko wysiadają. I najważniejsze, jeśli wymieniamy zawieszenie, to tylko w całości. Nie ma sensu się bawić po jednej sztuce. Tankowanie tylko na sprawdzonych stacjach benzynowych i paliwa lepszej jakości. Ponadto regularna wymiana oleju w silniku i jak ja to nazywam: dbanie o turbiny to podstawa.
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, jeśli filtry kabinowe są na bieżąco wymieniane.
Elektryka/elektronika
Przez rok żadnych problemów.
Zobacz również opinie:
Audi A8: hatchback, sedan (limuzyna)
Audi A8: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi A8: 2.5, 2.8, 3.3, 3.7, 4.0, 4.2, 6.0
Audi A8: 2009, 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1994