Opinie o samochodach BMW seria 5
2005r.
Liczba ocen: 8
Średnia ocena: 8.25/10
BMW seria 5 spalanie (l/100km)
Oceny BMW SERIA 5
BMW seria 5 E61 2.5 M57N 177KM 2005r. 140 000km
Ogólna ocena:
4/10
Opinia o układzie napędowym:
Uwaga na kolektory: dolotowy i spalinowy. Przy kupnie trzeba sprawdzić czy były wymieniane. Jeżeli nie, to w wersji oszczędnej to koszt ok 4000 PLN za obydwa. Spalinowy warto poszukać od E39 - pasuje, a jest z żeliwa i nie pęka jak te ze stopów.
Opinia o komforcie:
Dość komfortowe auto, ale ma trochę problemów z pneumatycznym zawieszeniem z tyłu. Trzeba zwrócić uwagę na stan miechów. Jeżeli są zużyte, to ich wymiana jest baaaardzo droga...
Opinia o nadwoziu:
Trzeba zwrócić uwagę na tylną klapę i podszybie. tam często rdzewieje, a ciężko znaleźć na rynku używaną bez rdzy... trochę za mało schowków jak na takie duże auto. Poza tym oki.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto ma problemy z przednim zawieszeniem. Nie było bite, a już 2 raz ma wymieniane dolne wahacze i końcówki drążków (w obu przypadkach Lemforder!!!)
BMW seria 5 2.0 177KM 2005r. 150 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
To jest najsłabszy silnik w gamie silników bmw, a i tak ma fantastyczne osiągi
Opinia o komforcie:
Poprostu auto zrobione z pasją, według motta firmy BMW radość z jazdy
Opinia o nadwoziu:
tyle miejsa jest w środku,że wsiadający po raz pierwszy jest w szoku , że tak dużo jest wolnej przestrzeni
Opinia o układzie jezdnym:
Dla mnie nie ma osobiście lepszego samochodu, to techniczny masterstick
BMW seria 5 530d 3.0 218KM 2005r. 50 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Owy silnik 3,0 D majacy 218KM radzi sobie z dwutonowym autem bardzo swietnie, aczkolwiek ma do 100km/h troche ponizej 8s.
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystko jest wykonane estetycznie i elegancko.Silnik naprawde zwawy jak i oszczedny..Majac parktroniki z przodu i z tylu mozna naprawde latwo parkowac.
BMW seria 5 3.0 260KM 2005r. 67 000km
Ogólna ocena:
9/10
BMW seria 5 e61 2.5 218KM 2005r. 114 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o komforcie:
hałasy (szumy) z uszczelek w drzwiach strzelające uszczelki w drzwiach
Średnie oceny BMW SERIA 5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem BMW seria 5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: BMW seria 3.
Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 5
użytkownik:
liczba głosów: 140
BMW seria 5 E61 2500 M57N 177KM 2005r. kombi
Ocena ogólna
Z doświadczenia wiem, że inni użytkownicy mają te same problemy. Często się zdarza jeszcze awaria DPF wywołana przez EGR, o czym mechanicy rzadko wiedzą. WYmiany DPF (DROGIE!!!) nie wiele zmieniają. Wymiana EGR dopiero daje efekt. Są doświadczenia znajomych którzy mają takie same auta.
Układ napędowy
Uwaga na kolektory: dolotowy i spalinowy. Przy kupnie trzeba sprawdzić czy były wymieniane. Jeżeli nie, to w wersji oszczędnej to koszt ok 4000 PLN za obydwa. Spalinowy warto poszukać od E39 - pasuje, a jest z żeliwa i nie pęka jak te ze stopów.
Widoczność
Generalnie oki. Uwaga na tylną otwieraną szybę w klapie.
Komfort
Dość komfortowe auto, ale ma trochę problemów z pneumatycznym zawieszeniem z tyłu. Trzeba zwrócić uwagę na stan miechów. Jeżeli są zużyte, to ich wymiana jest baaaardzo droga...
Nadwozie
Trzeba zwrócić uwagę na tylną klapę i podszybie. tam często rdzewieje, a ciężko znaleźć na rynku używaną bez rdzy... trochę za mało schowków jak na takie duże auto. Poza tym oki.
Układ jezdny
Auto ma problemy z przednim zawieszeniem. Nie było bite, a już 2 raz ma wymieniane dolne wahacze i końcówki drążków (w obu przypadkach Lemforder!!!)
Naprawy
Generalnie dużo używanych części jest dostępnych, ale nie są w wiele lepszym stanie od posiadanych. Od nowszych modeli, zwłaszcza elektronika, nie zawsze działa, co podraża koszty bardzo
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie działa dobrze, poza: dogrzewaniem, webasto, przewietrzaniem, i nawiewem na szyby.... Webasto jest meeega problemem. Nie ma do niego części zamiennych (do samego pieca) i nie ma fachowców którzy byli by w stanie je naprawić. BMW nie ma jak zdiagnozować urządzenia, bo sterownik jest Webasto, a Webasto też nie może zdiagnozować, bo robi się to przez diagnostykę auta. MOżna je wymienić, ale koszt pieca to ponad 6000 dostępne tylko w serwisie. Nie kupujcie piecy na allegro, bo różnica w numerze części chociaż o 1 cyfrę powoduje że nie da się uruchomić nawet po przeprogramowaniu urządzenia. Poza tym spełnia funkcję dogrzewania silnika, a jak nie działa to ciągle silnik jest nie dogrzany.
Elektryka/elektronika
Bardzo duża usterkowość. Moduły są w takich miejscach że zamakają. Poza tym auto "żyje" włąsnym życiem. Nie wiadomo dlaczego pewne rzeczy same się włączają. Innym razem nie można ich wyłączyć (np cały czas przy uruchamianiu włącza się komputer podróży...) Często pali się wzmacniacz antenowy (pod spoilerem tylnej klapy) na skutek zamoknięcia. Podobnie moduły prądowe (pod kołem zapasowym). Źle rozwiązane kwestie kabli. Gdzieś jest uszkodzona (na wejściu do tylnej klapy) i nie można sobie z tym poradzić. Efekt? Nie działą sterowanie zamkiem z kluczyka... jeszcze parę innych rzeczy również. Generalnie bez kompa nie podchodź i to jak jesteś jeszcze baaaardzo dobrym specem, a takich praktycznie od tego auta nie ma...
Zobacz również opinie:
BMW seria 5: camping, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
BMW seria 5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
BMW seria 5: 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.5, 4.0, 4.4
BMW seria 5: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1983, 1982
Sprawdź także:
BMW seria 5 - ogłoszenia , BMW - forum użytkowników, BMW seria 5 - średnie ceny
BMW - tapety na pulpit, BMW - konfigurator felg, BMW - tanie opony,
Używane auto części, BMW - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie