Citroen C4 Picasso opinie, oceny użytkowników, Citroen C4 Picasso spalanie 2012r. (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso

2012r.

Liczba ocen: 1

Średnia ocena: 9.00/10

Citroen C4 Picasso spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
8.30
trasa
-.--/-.--
5.50
cykl mieszany
-.--/-.--
6.60

Oceny CITROENA C4 PICASSO

Sebastian2012-10-04

Ogólna ocena:

9/10

Do napisania swojej opini skłonił mnie powrót do domu z 14-godzinnej jazdy (z 2 30 minutowymi przerwami) na trasie 1200km. Dojeżdżając do domu pomyślałem : szkoda , że trzeba wysiadać. Musiałem zaznaczyć , że posiadam auto rok bo krótrzy termin nie wchodził do systemu. Samochód posi...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik to klasa sama w sobie. Dla niezdecydowanych - nie żałujcie dopłacić do tego silnika. Mocy nie brakuje w żadnym momencie. Przy zmianie pasa wystarczy naprawdę niewiele miejsca. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe asystent przy 2.000 obrotów informuje, że możn...
Opinia o komforcie:
Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dziwnych dźwięków na nierównościach nie zauważyłem. Może po większym przebiegu. Fotele przednie w wersji materiałowej trzymają bardzo dobrze. Boki są mocno profilowane - zupełnie jak w Lagunie II z siedzeniami sportowymi (skóra + materiał). Może być p...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu nie brakuje. Do zegarów na środku można bez problemu się przyzwyczaić a w zamian dostajemy dwa schowki na górze deski rozdzielczej. Oba siedzenia są wyposażone w podłokietniki od środka pojazdu w siedzeniach przez co nie ma centralnego podłokietnika ze schowkiem. Gene...
Opinia o układzie jezdnym:
Mając na uwadze , że to minivan (ok.170 cm wysokości) prowadzi się świetnie. Jedynie przy szybkiej zmianie skrętu np. z lewego na prawy wysokość auta daje o sobie znać. Przy szybko pokonywanych zakrętach w jednym kierunku zachowuje się naprawdę stabilnie. Kierownica ma 2,7 obrotu od skra...

Średnie oceny CITROEN C4 PICASSO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 1
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10.0/10
Układ kierowniczy
10.0/10
Hamulce
10.0/10
Parkowanie
10.0/10
Napęd
Elastyczność
10.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
10.0/10
Przyspieszenie 60-120km
10.0/10
Przyspieszenie 80-120km
10.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.0/10
Resorowanie z obciążeniem
10.0/10
Fotele przednie
9.0/10
Fotele tylne
0.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
10.0/10
Wyciszenie
10.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10.0/10
Przestrzeń z tyłu
10.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10.0/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.0/10
Możliwość aranżacji
10.0/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
10.0/10
Widocznośc do tyłu
10.0/10
Widoczność w lusterkach
10.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.0/10
Elektronika
9.0/10
Naprawy
Niezawodność
10.0/10
Koszty napraw
10.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C4 Picasso brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 308 SW.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Peugeot 308 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C4 Picasso

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Sebastian

liczba głosów: 190

Citroen C4 Picasso 2000 HDI 2.0 150KM 2012r. mini-van

Ocena ogólna

Do napisania swojej opini skłonił mnie powrót do domu z 14-godzinnej jazdy (z 2 30 minutowymi przerwami) na trasie 1200km. Dojeżdżając do domu pomyślałem : szkoda , że trzeba wysiadać. Musiałem zaznaczyć , że posiadam auto rok bo krótrzy termin nie wchodził do systemu. Samochód posiadam od kwietnia 2012r.

Układ napędowy

Silnik to klasa sama w sobie. Dla niezdecydowanych - nie żałujcie dopłacić do tego silnika. Mocy nie brakuje w żadnym momencie. Przy zmianie pasa wystarczy naprawdę niewiele miejsca. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe asystent przy 2.000 obrotów informuje, że można wrzucić wyższy bieg. Jedyny problem to 5 i 6 bieg - położenie lewarka zmiany biegów wysoko na desce rozdzielczej z jednej strony daje superkomfort przy przekładaniu ręki z kierownicy na lewarek ale przy takim położeniu przyzwyczajenia wymaga praca ręki w innej płaszczyźnie niż przy lewarku między fotelami. Po 4 tysiącach nie mam z tym problemu.

Widoczność

Faktycznie Visiovan. Szyby z każdej strony nawet nad głową więc i widoczność znakomita. Panoramiczna szyba jest wspaniała. Kiedy jest słońce zasuwamy i mamy szybę jak w zwykłym samochodzie. Kiedy słońce nie świeci w twarz odsuwamy rolety i widoczność jest doskonała. Zwłaszcza kiedy się stoi na światłach. Nie trzeba łamać kręgosłupa aby widzieć sygnalizację świetlną - wystarczy odsunąć roletę a wtedy szyba kończy się na wysokości naszej głowy. I jeszcze jedno spostrzeżenie. Mocno rozwidlony przedni słupek pozwolił na umieszczenie tam dużej szyby więc sama karoseria zasłania naprawdę niewiele. Oglądałem Opla Zafirę i VW Tourana i tam to rozdzielenie słupka nic nie daje. Szybki sa małe i nic przez nie nie widać. Tutaj spokojnie można przez nie obserwować boczne obszary z przodu samochodu.

Komfort

Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dziwnych dźwięków na nierównościach nie zauważyłem. Może po większym przebiegu. Fotele przednie w wersji materiałowej trzymają bardzo dobrze. Boki są mocno profilowane - zupełnie jak w Lagunie II z siedzeniami sportowymi (skóra + materiał). Może być problem dla ludzi większych gabarytów (ja 180cm/90kg) bo boki naprawdę mocno zachodzą do przodu i super opinają. Jedyny mankament to brak w tej wersji regulacji lędźwiowej. Fotele tylne to 3 osobne siedzenia. Wszystkie 3 z isofix-em, przesuwane przód tył i dwa poziomy pochylenia oparcia. W 3 rzędzie nie podróżowałem ale dostęp jest ok.

Nadwozie

Przestrzeni z przodu nie brakuje. Do zegarów na środku można bez problemu się przyzwyczaić a w zamian dostajemy dwa schowki na górze deski rozdzielczej. Oba siedzenia są wyposażone w podłokietniki od środka pojazdu w siedzeniach przez co nie ma centralnego podłokietnika ze schowkiem. Generalnie przyciski są pod palcami ale te do obsługi klimatyzacji (po lewej stronie kierownicy) są niestety małe i czasami sprawiają kłopot. Bagażnik duży. Wczoraj przewoziłem przedmioty o długości 190 cm bez najmniejszego problemu. Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie robi się przerwa między ich oparciami a podłogą bagażnika (na nogi dla pasażerów 3 rzędu). Citroen wyposażył oparcia 2 rzędu w rozkładane pomosty i wtedy podłoga jest na całości idealnie płaska. Pomosty są ze sztywnego ale jednak plastiku. Zaślepiają tunel o szerokości ok.30 cm i nie wiem jak wytrzymują większe punktowe obciążenie. Walizki czy większe powierzchniowo przedmioty z pewnością nie stanowią problemu.

Układ jezdny

Mając na uwadze , że to minivan (ok.170 cm wysokości) prowadzi się świetnie. Jedynie przy szybkiej zmianie skrętu np. z lewego na prawy wysokość auta daje o sobie znać. Przy szybko pokonywanych zakrętach w jednym kierunku zachowuje się naprawdę stabilnie. Kierownica ma 2,7 obrotu od skrajnych położeń więc trzeba się przyzwyczaić ale wtedy dopiero zaczyna się wygoda. Samo koło świetnie leży w dłoniach. Do nieruchomego środka kierownicy przekonałem się bardzo szybko. Zaleta to fakt, że szukane przełączniki czy klakson są zawsze w tym samym miejscu. Wiadomo gdzie ich szukać. Na hamulce trzeba uważać - a konkretnie na samochody z tyłu aby w nas nie wjechały. Są bardzo mocne. Przeszklenie jest naprawdę ogromne więc widoczność świetna co wpływa na komfort przy parkowaniu. Tylna, pionowa szyba daje doskonałe wyczucie końca samochodu (+ czujniki) ale wszystkie minivany tak mają. Jedynie z przodem jest drobny problem. Maski nie widać więc przydałyby się czujniki. Ja ich nie mam więc przodem - tylko na wyczucie ale wszystkie minivany (i nie tylko) tak mają. Lusterka boczne mają wystardzającą wielkość.

Naprawy

Samochód nowy więc nie ma jeszcze co pisać. Przeglądy co 30.000, wymiana paska co 240.000. Gwarancja 2 lata , poszerzona do 3.

Wentylacja i ogrzewanie

W tej chwili bez uwag. Chłodzi szybko. Nagrzewa również. Przy temp.7 stopni po nocy ciepło leci po ok.2 km.

Elektryka/elektronika

W tej chwili wszystko poprawnie. Za wcześnie na uwagi.

Zobacz również opinie:

Citroen C4 Picasso: hatchback, kombi, mini-van, van

Citroen C4 Picasso: benzyna, olej napędowy, turbo diesel

Citroen C4 Picasso: 1.6, 1.8, 2.0

Citroen C4 Picasso: 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006