Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

Liczba ocen: 151

Średnia ocena:

8.16/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 10.24/11.91 8.51
trasa 7.97/8.85 6.30
cykl mieszany 9.08/10.14 7.44

C5

OCENY CITROENA C5


Ogólna ocena:  

2/10


Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni ...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Ogólna ocena: DUŻY, BEZPIECZNY i LUKSUSOWY. Do tej pory mało kto może mnie zaskoczyć wyposażeniem, nawet w najnowszych samochodach. Najlepszy samochód jaki miałem w życiu. Piąty rok użytkowania i ciągle go chwalę. WADY: czujnik deszczu - czasami mnie wkurza,ale przy pochmurnej pogodzie ...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu...
Opinia o komforcie:
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"spręż...
Opinia o nadwoziu:
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schow...
Opinia o układzie jezdnym:
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zaw...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Auto było dwukrotnie testowane podczas jazdy próbnej przed potencjalnym zakupem. Przed jazdą, ze względu na atrakcyjność cenową wyprzedawanych modeli z roku poprzedniego, byłem na 90% zdecydowany na zakup tego pojazdu. Jednak wg moje, oceny układ kierowniczy, tj. zbyt silne wspomaganie przy...
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów odpowiednio dopasowana i elastyczna. Biegi wchodzą bez zarzutu. Auto płynnie przyspiesza bez przeciążeń, co jest atutem dla osób lubiących komfort jazdy. Silnik bardzo dobrze wyciszony. Silnik to duży atut tego pojazdu.
Opinia o komforcie:
Fotele są nieco zbyt wąskie. Resorowanie przyzwoite. Na dużych nierównościach w drodze (polna droga) występuje mocne bujanie na boki. Czujesz się jak na łódce przy większych falach.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu wydaje się trochę wąsko. Na tylnych siedzeniach miejsca wystarczająco, ale są lepsze osiągi w tej klasie. Przy wysokich osobach z przodu miejsca z tyłu może brakować. Jakość materiałów bardzo dobra. Ciekawy design wnętrza. Elementy dobrze spasowane. Wygląd zewnętrzny s...
Opinia o układzie jezdnym:
Zbyt silnie działające wspomaganie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach. Powoduje to, że auto jest zbyt wrażliwe nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Jest to olbrzymia niedogodność przy wyprzedzaniu na wąskiej drodze i w ciemnościach. Przy skrętach kierownicą kierowni...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

2/10


Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięg...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysię...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 30


ŚREDNIE OCENY CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 60.26% głosów 91
Raczej tak 26.49% głosów 40
Trudno powiedzieć 5.96% głosów 9
Raczej nie 1.99% głosów 3
Nie 5.30% głosów 8
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
8.7/10
Parkowanie
7.6/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.5/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
7.9/10
Przyspieszenie 80-120km
8.1/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.5/10
Resorowanie z obciążeniem
9.5/10
Fotele przednie
9.1/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.1/10
Wyciszenie
8.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
8.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
9.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.2/10
Możliwość aranżacji
7.7/10
Karoseria
8.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.0/10
Elektronika
6.7/10
Naprawy
Niezawodność
7.0/10
Koszty napraw
5.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 86
Spalanie 8
Niezawodność 6
Nadwozie 4
Napęd 4
Układ jezdny 3
Wnętrze 3
Nic 2
Inne 2
Wentylacja i ogrzewanie 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 32
Inne 16
Spalanie 15
Awaryjność 12
Napęd 7
Widoczność 6
Wnętrze 5
Układ jezdny 4
Wentylacja i ogrzewanie 4
Nadwozie 2

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Mondeo.

  Citroen

  C5

  Ford

  Mondeo

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Andrzej

liczba głosów: 49

Citroen C5 Dynamique 2000 HDI 140KM 2010r. kombi

Ocena ogólna
Auto było dwukrotnie testowane podczas jazdy próbnej przed potencjalnym zakupem. Przed jazdą, ze względu na atrakcyjność cenową wyprzedawanych modeli z roku poprzedniego, byłem na 90% zdecydowany na zakup tego pojazdu. Jednak wg moje, oceny układ kierowniczy, tj. zbyt silne wspomaganie przy wyższych prędkościach oraz brak automatycznego powrotu kierownicy po skręcie,skutecznie zniechęcił mnie do zakupu tego auta. Duża pochwała za wizeruenk zewnętrzny i wewnętrzny auta oraz użycie bardzo dobrych materiałów. Auto na drodze zachowuje się przeciętnie.

Układ napędowy
Skrzynia biegów odpowiednio dopasowana i elastyczna. Biegi wchodzą bez zarzutu. Auto płynnie przyspiesza bez przeciążeń, co jest atutem dla osób lubiących komfort jazdy. Silnik bardzo dobrze wyciszony. Silnik to duży atut tego pojazdu.

Widoczność
Widoczność dobra, ale bez rewelacji.

Komfort
Fotele są nieco zbyt wąskie. Resorowanie przyzwoite. Na dużych nierównościach w drodze (polna droga) występuje mocne bujanie na boki. Czujesz się jak na łódce przy większych falach.

Nadwozie
Z przodu wydaje się trochę wąsko. Na tylnych siedzeniach miejsca wystarczająco, ale są lepsze osiągi w tej klasie. Przy wysokich osobach z przodu miejsca z tyłu może brakować. Jakość materiałów bardzo dobra. Ciekawy design wnętrza. Elementy dobrze spasowane. Wygląd zewnętrzny spokojny i zarazem przyciągający oko, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia. Auto wydaje się troszkę za wąskie. Włączona nawigacja rozprasza ciagu podczaj jazdy wieczorem. z kolei w ciągu dnia podkreśla eksluzywność wnętrza i dodaje smaczku. Bagażnik w wersji kombi mógłby być większy. Sedan nie odstaje od innych aut w tej klasie.

Układ jezdny
Zbyt silnie działające wspomaganie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach. Powoduje to, że auto jest zbyt wrażliwe nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Jest to olbrzymia niedogodność przy wyprzedzaniu na wąskiej drodze i w ciemnościach. Przy skrętach kierownicą kierownica nie odbija automatycznie i trzeba samodzielnie prostować kierownicę.

Naprawy
Trudno sie ustosunkować. Zaznaczone punkty na podstawie opinii udzielonych prze innych właścicieli tego modelu i tej marki.

Wentylacja i ogrzewanie
Kierunek nadmuchu ciepłego powietrza na nogi kierowcy źle rozmieszczony. Ciepło w lewą nogę, a chłodniej w prawą. Szczególnie to odczuwalne przy rozpoczeciu jazdy zimnym silnikiem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów niedpgodność mniej odczuwalna.

Pełna opinia o Citroen C5 Dynamique 2000 HDI 140KM 2010r. kombi »

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000