Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

Liczba ocen: 169

Åšrednia ocena: 8.27/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.25/12.05
8.48
trasa
7.98/8.93
6.26
cykl mieszany
9.09/10.31
7.38

Oceny CITROENA C5

2009-07-13

Ogólna ocena:

2/10

Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni ...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...

aleksander2017-09-18

Ogólna ocena:

10/10

Zaskakuje mnie cały czas citroen ,przykład byczy przy skręcaniu ? to znaczy że co to jest zepsuta maglownica? nie !! brak płynu w zbiorniku hydro . jak by pompa za długo pracowała to szło by ją zniszczyć i tak dalej i tak dalej - obsługa i reakcja na to co się dzieje i auto malina .Dla m...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V6 to moc która na 4 biegu jedzie 50 i 170km/h 5bieg tez można używać przy 70km/h ale do dynamicznych nie należy :) Jeden z najcichszych silników bez buczenia szarpania i innych zjawisk ,tempomat od 4bieg i min 50km/h szybciej nie włączysz. Silnik co będę się rozpisywał-produkowan...
Opinia o komforcie:
Tutaj każda ale to każda zła wypowiedz o citroenie i jego zawieszeniu jest ludzi co nim nie jeździli ,posiadam 2 cytrusy opinia będzie tez,jadą wygłuszają i resorują w najwyższym komforcie. Przesiadka po roku do Audi A3 kobiety wzbudziło szok i mdłości po 10 minutach ostrej jazdy ( męc...
Opinia o nadwoziu:
Jak dla faceta który lubi siÄ™ rozpasać we wÅ‚asnym fotelu i jajka mieć zawsze wentylowane nie Å›ciÅ›niÄ™te zÄ™by z niewygody i czasami bez wychodzenia z auta je poprawić to auto dal was :) z tyÅ‚u dziunia może dać niezÅ‚ego kopa ,zwÅ‚aszcza w opisanych miÅ›kach powyżej . Co chcieć od bagaÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Dałem najwyższe noty ale ... koła w ostrym max zakręcie na mokrej nawierzchni obślizgują -tył nigdy nie udało mi się go zmęczyć by zarzucił ,nawet prowokując na śniegu czy mokrej nawierzchni-trzyma się jak przyspawany .Kierownica za lekko chodzi ale przyzwyczaiłem się za to na autos...

Zbigniew2008-02-09

Ogólna ocena:

10/10

Ogólna ocena: DUŻY, BEZPIECZNY i LUKSUSOWY. Do tej pory mało kto może mnie zaskoczyć wyposażeniem, nawet w najnowszych samochodach. Najlepszy samochód jaki miałem w życiu. Piąty rok użytkowania i ciągle go chwalę. WADY: czujnik deszczu - czasami mnie wkurza,ale przy pochmurnej pogodzie ...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu...
Opinia o komforcie:
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"spręż...
Opinia o nadwoziu:
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schow...
Opinia o układzie jezdnym:
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zaw...

juras2014-12-26

Ogólna ocena:

10/10

Samochód zdecydowanie wart zakupu biorąc pod uwagę wartość zakupu/wyposażenie. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, nietuzinkowy, pakowny, wygodny, bezawaryjny w moim przypadku, koniec produkcji w tym nadwoziu b.bogate wyposażenie jak na polski salon, 9 poduszek powietrznych, bluetooth, sen...
Opinia o układzie napędowym:
Dobra elastyczność na 4/5. 1/2/3 czapki z głowy nie zrywa ale jest przyzwoicie. Przyjemny pomruk silnika przy przyspieszaniu. Nie jest to zawalidroga ale i nie auto z zacięciem sportowym, samochód dla francuskich zgredów , choć jak mu się przytnie to jedzie w miarę przyzwoicie. Ten silnik p...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie bez zarzutu. trzeba się przyzwyczaić jeśli nie ma doświadczeń z francuskimi samochodami. Jest miękkie wychyla się ale tor jazdy utrzymuje precyzyjnie/ musi być dobre ogumienie!/ ten silnik jest za słaby z założenia nie ma wymuszenia utwardzenia zawieszenia, jest w V6 i chyba ...
Opinia o nadwoziu:
PrzestrzeÅ„ ok.Ergonomia ok. Poza panelem sterowania tablicy pod radiem maÅ‚e guziczki, sÅ‚abe podÅ›wietlenie, nie sÄ… najlepiej widoczne dla ludzi z +2,5. podobnie z wyÅ›wietlaczem.materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe przyzwoite choć niekiedy coÅ› bywa trzeszczy ale ogólnie ok. Brak uchwytów na picie!. DuÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Czuły na boczny wiatr przy prędkościach powyżej 100km/h.przy dużych prędkościach > 160km/h. bywa to mało przyjemne.Układ kierowniczy precyzyjny jest czucie nawierzchni w kierownicy, wypośrodkowane wspomaganie.Hamulce bardzo przyzwoite z dobrym ogumieniem, dobrze działający systemem w...

Marcin2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....

Åšrednie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
61.54%
głosów 104
Raczej tak
26.04%
głosów 44
Trudno powiedzieć
5.92%
głosów 10
Raczej nie
1.78%
głosów 3
Nie
4.73%
głosów 8
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
7.8/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.6/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.5/10
Resorowanie z obciążeniem
9.5/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.2/10
Wyciszenie
8.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
8.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
9.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.3/10
Możliwość aranżacji
7.8/10
Karoseria
8.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
7.8/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.2/10
Elektronika
6.9/10
Naprawy
Niezawodność
7.2/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
97
Spalanie
9
Niezawodność
8
Nadwozie
4
Napęd
4
Układ jezdny
3
Wnętrze
3
Nic
2
Inne
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
38
Inne
17
Spalanie
16
Awaryjność
13
Napęd
9
Widoczność
6
Wentylacja i ogrzewanie
5
Wnętrze
5
Układ jezdny
5
Nadwozie
2
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Opel Insignia.

Citroen C5

Citroen C5

Opel Insignia

Opel Insignia

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Marcin

liczba głosów: 145

Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback

Ocena ogólna

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.

Widoczność

Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.

Komfort

Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+

Układ jezdny

Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".

Naprawy

ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.

Elektryka/elektronika

Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000