Opinie o samochodach Citroen C5
turbo diesel
Liczba ocen: 22
Średnia ocena: 8.05/10
Citroen C5 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C5
Citroen C5 Break SX 2.0 HDI 90KM 2003r. 110 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu...
Opinia o komforcie:
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"spręż...
Opinia o nadwoziu:
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schow...
Opinia o układzie jezdnym:
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zaw...
Citroen C5 Exclusive 2.0 HDI 138KM 2008r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność ciężko się ocenia mając skrzynię automatyczną. Ogólnie rzecz biorąc całość ładnie się łączy, skrzynia radzi sobie z silnikiem, a cały układ zadziwiająco dobrze porusza to ważące 1800 kg auto. Jedyny mankament to taki, ze przy większych prędkościach ( 160 > ) ...
Opinia o komforcie:
Resorowanie w C5?? Nie jechałem niczym porównywalnym jak do tej pory. A w dodatku auto jest ciężkie, więc żadne wyboje nie niepokoją pasażerów. Dopiero po załadowaniu 300 kg w bagażniku czuć, ze coś tam jest inaczej..... Fotele to bajka na trasie - 1300 km bez problemu. Może dla fanów...
Opinia o nadwoziu:
Mam 192 cm i jest duużo miejsca. Siedzę wygodnie, a z tyłu mieści się śmiało druga osoba 180 cm. Choć faktem jest, że gdyby fotele były mniej rozbudowane, to miejsca byłoby więcej ( ale kosztem wygody siedzących... ). Ergonomia na zadowalającym poziomie - wszystko czytelne i pod ręką...
Citroen C5 Exclusive 2.0 2.0HDi 138KM 2005r. 98 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak to z dieslem bywa - spora dynamika silnika pozwala na przyjemną jazdę tym samochodem. Skrzynia biegów jest mniej precyzyjna niż w Skodzie Fabia, którą często jeżdżę i dlatego obniżam jej ocenę. Dla silnika też obniżyłem ocenę, gdyż po podpowiedzi mojego mechanika muszę wlewać ...
Opinia o komforcie:
Tutaj większych uwag nie mam, bo z zawieszeniem hydroaktywnym samochód sam dostosowuje zawieszenie do obciążenia oraz jakości nawierzchni. Całkiem fajna sprawa :) Wyciszenie z oceną obniżoną, gdyż spodziewałem się całkowitej ciszy wewnątrz limuzyny, nie mniej jednak można dogadać si...
Opinia o nadwoziu:
W c5 zasadniczo nie ma żadnej możliwości aranżacji, no chyba, że rozkładana tylna kanapa jest składnikiem tego parametru. Do pozostałych parametrów nie mam żadnych zastrzeżeń. Miejsca wszędzie jest sporo.
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie jest bardzo wygodne (Hydroaktywne) jednak czasami mam wrażenie, że auto jest trochę za miękkie. Dlatego też obniżam trochę ocenę za prowadzenie auta i układ kierowniczy. Hamulce mogłyby być lepsze, chociaż po wymianie prawie zużytych klocków powinno być lepiej. Parktronic ...
Citroen C5 2.0 110KM 2003r. 220 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
duży samochód i spora waga robi swoje choć nie jeden może oglądać tył C5
Opinia o komforcie:
cichy dość jak na diesla francuz dość miękko wybiera dziury na naszych beznadziejnych duktach , fotele przednie wygodne z podłokietnikami siedzi się jak w domowym fotelu świetne na trasy ze względu na sporą wagę dobrze sie klei drogi dodatkowa funkcja tego samochodu to obniżanie zawiesze...
Opinia o nadwoziu:
z przodu jak na taki duży samochod sporo miejsca z tylu też nie jest żle no chyba ze siedza sami 2 metrowcy to chyba tylko w busie będzie wygodnie, obsługa dość prosta komputer sterowany z gałki wycieraczek oraz pilot do radia przy kierownicy ułatwiają życie schowek duży podswietlany jes...
Opinia o układzie jezdnym:
świetne duże i wygodne auto lubi mieć anomalia usterkowe ale to jak każdy samochód zawieszenie hydro przydatne na wybojach nie trzemy o podłogę usterki albo błache albo konkretne jak dotąd 2 przepalone żarówki
Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM 2012r. 46 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
HDi rewelacja- przy 140 na autostradzie odjeżdżam w miarę dynamicznie jak już zjedzie przede mną zawalidroga, Bardzo fajny silnik, po programie na 163 km i 403 nM to już w ogóle zbierał się super. Spalanie trochę wzrosło, no ale cóż auto cieżkie i podniesienie mocy zrobiło swoje- ale ...
Opinia o komforcie:
Wersja bez hydro na pewno nie jest tak komfortowa, ale i tak jest wyjątkowo fajnie, prowadzi się świetnie, komfort bdb
Opinia o nadwoziu:
Ergonomia jak dla mnie wzorowa, minus mało schowków, miejsca na telefon, uchwytu na napoje/kubek./butelkę
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem zwykłe zawieszenie (bez hydro), byłem mega zadowolony, bez ryzyka związanego z awariami zawieszenia. Świetnie, stabilnie się prowadzi. Duże auto wiec z parkowaniem mogą być problemy, ale czujniki są ok i pomagają.
Średnie oceny CITROEN C5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5
użytkownik: Zbigniew
liczba głosów: 132
Citroen C5 Break SX 2000 HDI 90KM 2003r. kombi
Ocena ogólna
Ogólna ocena: DUŻY, BEZPIECZNY i LUKSUSOWY. Do tej pory mało kto może mnie zaskoczyć wyposażeniem, nawet w najnowszych samochodach. Najlepszy samochód jaki miałem w życiu. Piąty rok użytkowania i ciągle go chwalę. WADY: czujnik deszczu - czasami mnie wkurza,ale przy pochmurnej pogodzie lub jeździe w trasy, zawsze go włączam. Gdy ktoś chlapnie na szybę np. z kałuży nie ma momentu paniki. Wycieraczki momentalnie zadziałają. Jeśli dalej tak będzie, zostawię go mojemu dorastającemu synowi (jeszcze 3 lata). Nigdy nie przejmuję się opiniami fanów niemieckich aut, bo mają inne oczekiwania. Wielu ludzi przekonałem już do Citroena. Najlepszą ocenę słyszałem w programie TOP GEAR. (Dla niewtajemniczonych: program jest angielski i francuskich wyrobów tam się nie chwali.)Testowali tam C6 i BMW 5 nówki. Trzeba było widzieć ich miny. Test polegał m.in. na nakręceniu relacji z gonitwy koni, a kamera umieszczona była na dachu auta. Jazda odbywała się drogą wzdłuż toru - same wyboje. Film z Citroena to film akcji, z BMW to drgawki.
Układ napędowy
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu. Praktycznie od 85 km/h auto daje sobie radę w każdej sytuacji.
Widoczność
Lusterka boczne mogłyby być większe, ale to w końcu nie ciężarówka. Mam czujnik parkowania i to załatwia sprawę. Poza tym jak w każdym samochodzie.
Komfort
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"sprężynie\\\\\\" nie cierpię jeździć. W tym: wymieniłem drążki stabilizatora i jak nówka. Nic nie trzęsie, a naprawa w cenie jednego amortyzatora. Jeżdżę 5-ty rok i nie zamierzam go jeszcze zmieniać.
Nadwozie
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schowek przed pasażerem z miejscem na napój 1,5 l. Oświetlenie wnętrza - każdy pasażer może mieć oddzielne. Zapalenie tylnych lampek przez pasażerów nie przeszkadza przy nocnej jeździe.
Układ jezdny
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zawieszenie wystarczająco twarde i zarazem komfortowe. REWELACJA!
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronic sprawuje się rewelacyjnie. W lecie, przy nagrzanym samochodzie, temperatura spokojnie spada bez włączonych na maxa wentylatorów i wiania po twarzy i nogach. Chwila cierpliwości i jest przyjemnie. Zdarza mi się wtedy wyłączać klimatyzację, otworzyć wszystkie okna i jazda. POSŁUCHAJCIE DŹWIĘKU SILNIKA NA ZEWNĄTRZ! Bardzo przyjemny gwizd. Po tak wywietrzonym samochodzie włączam klimę i zamykam szyby.
Zobacz również opinie:
Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0
Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen C5 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie