Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie hatchback (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

hatchback

Liczba ocen: 54

Åšrednia ocena: 8.26/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.33/12.00
8.12
trasa
8.14/7.00
6.18
cykl mieszany
9.19/9.00
7.36

Oceny CITROENA C5

juras2014-12-26

Ogólna ocena:

10/10

Samochód zdecydowanie wart zakupu biorąc pod uwagę wartość zakupu/wyposażenie. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, nietuzinkowy, pakowny, wygodny, bezawaryjny w moim przypadku, koniec produkcji w tym nadwoziu b.bogate wyposażenie jak na polski salon, 9 poduszek powietrznych, bluetooth, sen...
Opinia o układzie napędowym:
Dobra elastyczność na 4/5. 1/2/3 czapki z głowy nie zrywa ale jest przyzwoicie. Przyjemny pomruk silnika przy przyspieszaniu. Nie jest to zawalidroga ale i nie auto z zacięciem sportowym, samochód dla francuskich zgredów , choć jak mu się przytnie to jedzie w miarę przyzwoicie. Ten silnik p...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie bez zarzutu. trzeba się przyzwyczaić jeśli nie ma doświadczeń z francuskimi samochodami. Jest miękkie wychyla się ale tor jazdy utrzymuje precyzyjnie/ musi być dobre ogumienie!/ ten silnik jest za słaby z założenia nie ma wymuszenia utwardzenia zawieszenia, jest w V6 i chyba ...
Opinia o nadwoziu:
PrzestrzeÅ„ ok.Ergonomia ok. Poza panelem sterowania tablicy pod radiem maÅ‚e guziczki, sÅ‚abe podÅ›wietlenie, nie sÄ… najlepiej widoczne dla ludzi z +2,5. podobnie z wyÅ›wietlaczem.materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe przyzwoite choć niekiedy coÅ› bywa trzeszczy ale ogólnie ok. Brak uchwytów na picie!. DuÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Czuły na boczny wiatr przy prędkościach powyżej 100km/h.przy dużych prędkościach > 160km/h. bywa to mało przyjemne.Układ kierowniczy precyzyjny jest czucie nawierzchni w kierownicy, wypośrodkowane wspomaganie.Hamulce bardzo przyzwoite z dobrym ogumieniem, dobrze działający systemem w...

2010-02-18

Ogólna ocena:

2/10

Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięg...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysię...

Piotr2018-06-25

Ogólna ocena:

10/10

Ciężko jest mi powiedzieć jakie posiada wady. Na pewno jakieś niedogodności posiada do których zapewne się przyzwyczaiłem. Jednak ciągle porównując je z innymi autami (nawet dużo nowszymi)co do wygody, ergonomii, spalania, awaryjności cały czas się przekonuję że nie zamienił bym go...
Opinia o układzie napędowym:
Do silnika nie można się przyczepić. Jeżeli ktoś mówi coś złego to po prostu grzeszy. Co do przyspieszania to są różne wymagania jednemu wystarczy 1,6 (jak dla mnie za słaby) a innemu 3,0 nie wystarcza. Według mnie 2,0 138km jest to silnik idealny jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie. ...
Opinia o komforcie:
Tu chyba nie trzeba nic pisać. Wiadomo że zawieszenie jest wygodne i mało awaryjne ze względu na prostotę. Dlatego koszt eksploatacji jest znikomy. Co do hydrauliki to do bajek można wrzucić jej awaryjność. Ten mit rozpowszechnili chyba "mechanicy" którym kilka rurek więcej, tak...
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca, mnóstwo schowków i kieszeni. Bagażnik duży i pojemny. Zegary czytelne. Rozwiązanie manetek tempomatu i sterowania radiem nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Kierownica skórzana ale skóra nie jest wytrzymała, tak jak i uchwyty drzwi które jakby się rysowały. Reszta bez z...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo wygodny. Trzyma się nawierzchni, kierownica działa precyzyjnie. Nie mam żadnych zarzutów oprócz trochę zbyt małego promienia zawracania ale cała reszta rekompensuje tę może nie niedogodność ale różnicę w stosunku do innych aut.

2010-02-18

Ogólna ocena:

8/10

wysoki komfort jazdy i prowadzenia, automatycznie dostosowujaca sie dynamika silnika i zawieszenia do stylu jazdy i stanu drogi. Ekonomiczny silnik o niezlych osiagach mimo duzej mocy i braku turbiny. Duza przestrzen wszystko na swoim miejscu. Francuskie wykonczenie wnetrza.
Opinia o układzie napędowym:
Przesiadlem sie z silnika z turbina i brakuje mi jej mocno. silnik trzeba utrzymywac powyzej 3000 obrotow zeby pojad zachowywal sie przyjemnie. Praktycznie wiekszosc manewrow wyprzedzania wykonuje na 3 biegu, niestety przy 130 km/h konczy sie obrotomiesz i silnik dostaje czkawki. Cos za cos. Srednie...
Opinia o komforcie:
Przesiadlem sie z Xantii , C5 jest w srodku glosniejsze. Mniej jest wewnatrz miekkich obic a wiecej palstiku, co moze miec wplyw, z powodu braku turbiny znacznie czesciej jezdze na nizszych biegach, w sumie jest nieco glosniej. Nie przeszkadza to w swobodnej rozmowie bez krzyczenia przy 160 na godzi...
Opinia o nadwoziu:
Wszystko jest na swoim miejscu , 3 tygodnie po kupnie facet wjechal mi w tylek skoda, wybil sobie swiatla i oderwal mi tablice rejestracyjna, myslalem, ze mam samochod "do roboty". Zderzak sie tymczasem odgial i nie bylo sladu. Tylko tablica do przyczepienia.
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd dobrze wybiera nierownosci, hydroaktywne zawieszenie sprawia ze przechyly na zakretach sa minimalne, auto prowadzi sie jak po szynach, podczas ostrego hamowania nie nurkuje, wszystko reguluje hydraulika. Przez 120 000 wymienilem jeden lacznik stabilizatora w ukladzie jezdnym i plyn LHM 5 litr...

2008-02-05

Ogólna ocena:

3/10

Naprawde spodziewalem sie po tym aucie duzo wiecej a jestem strasznie zawiedzione w porownaniu z moim porzednim autem ( mondeo 1,8 TD 90KM ) ten wypada bardzo slabo i jest po prostu samochodem do jazdy po prostych odcinkach .W przyszlym miesiacu znowu powracam do MONDEO :))
Opinia o układzie napędowym:
Przyspeszenie przy wiekszych predkoscia i wyprzedzaniu jest calkiem w normie , wyprzedzanie nie sprawia wiekszych problemow , natomiast w ciasnych zakretach po redukcji na drugi bieg autu po prostu brakuje momentu obrotowego !
Opinia o komforcie:
Co do resorowanie to nierownosci miejskie sa naprawde dobrze tlumione , wyciszenie poprawne a przy wyzszych obrota od silnika dochodzi niski warkot ( ale taki przyjemny dla ucha ).
Opinia o nadwoziu:
siedzenia i tylne kanapy naprawde wygodne , wystarczajace nawet dla osob majacych 1,9 m wzrostu.
Opinia o układzie jezdnym:
Podczas jazd probnych bylem zachwycony komfortem zawieszenia ale juz po nie calym miesiacu mialem dosc , poniewaz zawiaszenie hydroaktywne daje radosc tylko jadac powoli przez miasto natomiast na kretych drogach ma sie wrazenie ze przechyl staje sie tak duze ze ma sie wrazenie ze boczne kola sa juz ...

Åšrednie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
62.96%
głosów 34
Raczej tak
25.93%
głosów 14
Trudno powiedzieć
1.85%
głosów 1
Raczej nie
3.70%
głosów 2
Nie
5.56%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
7.8/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.4/10
Resorowanie z obciążeniem
9.4/10
Fotele przednie
9.0/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.1/10
Wyciszenie
8.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
9.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.1/10
Możliwość aranżacji
7.7/10
Karoseria
8.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.7/10
Elektronika
6.4/10
Naprawy
Niezawodność
6.8/10
Koszty napraw
5.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
23
Spalanie
5
Niezawodność
3
Nadwozie
3
Inne
2
Układ jezdny
2
Napęd
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
12
Inne
5
Spalanie
4
Układ jezdny
4
Awaryjność
3
Widoczność
2
Wnętrze
2
Napęd
1
Nadwozie
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 128

Citroen C5 LX 1800 16V 120KM 2002r. hatchback

Ocena ogólna

Naprawde spodziewalem sie po tym aucie duzo wiecej a jestem strasznie zawiedzione w porownaniu z moim porzednim autem ( mondeo 1,8 TD 90KM ) ten wypada bardzo slabo i jest po prostu samochodem do jazdy po prostych odcinkach .W przyszlym miesiacu znowu powracam do MONDEO :))

Układ napędowy

Przyspeszenie przy wiekszych predkoscia i wyprzedzaniu jest calkiem w normie , wyprzedzanie nie sprawia wiekszych problemow , natomiast w ciasnych zakretach po redukcji na drugi bieg autu po prostu brakuje momentu obrotowego !

Widoczność

Jak dla mnie to widocznosc z tylu jest niewystarczajaca , mimo ze jestem wysoki to za tylna szyba nie widze juz ani kawaleczka auta i gdyby nie czujniki parkowania to parkowanie tylem byloby naprawde uciazliwe.

Komfort

Co do resorowanie to nierownosci miejskie sa naprawde dobrze tlumione , wyciszenie poprawne a przy wyzszych obrota od silnika dochodzi niski warkot ( ale taki przyjemny dla ucha ).

Nadwozie

siedzenia i tylne kanapy naprawde wygodne , wystarczajace nawet dla osob majacych 1,9 m wzrostu.

Układ jezdny

Podczas jazd probnych bylem zachwycony komfortem zawieszenia ale juz po nie calym miesiacu mialem dosc , poniewaz zawiaszenie hydroaktywne daje radosc tylko jadac powoli przez miasto natomiast na kretych drogach ma sie wrazenie ze przechyl staje sie tak duze ze ma sie wrazenie ze boczne kola sa juz w powietrzu.Na autostradzie sprawuje sie w miare.

Wentylacja i ogrzewanie

nic dodac nic ujac.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000