Citroen Xsara opinie, oceny użytkowników, Citroen Xsara spalanie turbo diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen Xsara

turbo diesel

Liczba ocen: 12

Åšrednia ocena: 8.08/10

Citroen Xsara spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.72
trasa
-.--/-.--
5.08
cykl mieszany
-.--/-.--
5.91

Oceny CITROENA XSARA

2016-12-07

Ogólna ocena:

9/10

Zalety: przestronność, ekonomiczność - spalanie na naprawdę niskim poziomie, elastyczność, niezawodność, niski koszt części, dobra jakość wykończenia. Do wad zaliczyłbym słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, czasami szwankującą elektrykę, delikatne plastiki w kratkach nawi...
Opinia o układzie napędowym:
Ten silnik jest bardzo dobry, układ common rail powoduje, że przyśpiesza się płynnie pomimo niedużej mocy (90 km). Nie ma tu żadnych filtrów cząstek stałych i innych wydziwnieć więc w przypadku normalnej eksploatacji (wymiana oleju itp) jest "niedozajechania". Sam zrobiłem 300...
Opinia o komforcie:
Raczej nie powinno narzekać się na komfort jazdy, zarówno w pustym jak i zapakowanym do pełna i obciążonym aucie. Fotele przednie mogłyby być troszkę lepiej wyprofilowane gdyż w długich trasach czuć lekki dyskomfort. Drugim zauważonym przeze mnie mankamentem jest wyciszenie, które powi...
Opinia o nadwoziu:
PrzestrzeÅ„ z przodu i z tyÅ‚u jest satysfakcjonujÄ…ca. Dodatkowo dzielona kanapa z tyÅ‚u oraz naprawdÄ™ duży jak na tÄ™ klasÄ™ bagażnik powodujÄ…, że auto jest naprawdÄ™ ergnomiczne. Po zÅ‚ożeniu siedzeÅ„ tworzy siÄ™ olbrzymia pÅ‚aska powierzchnia. Sam przewoziÅ‚em tym autem za jednym razem duÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
W swojej klasie moim zdaniem najlepsze auto, po pierwsze średnich gabarytów ale bardzo pojemne - idealne do parkowania nawet dla kobiet, świetne właściwości jezdne oraz układ kierowniczy, rewelacyjnie działające hamulce w porównaniu do innych aut.

2010-03-22

Ogólna ocena:

7/10


Opinia o układzie napędowym:
Sprowadzone auto, HDI niby 90 KM, ale prawdopodobnie ten egzemparz dostał mały upgrade, jeżdziłem innymi "klekotami" w tej mocy i wysiadały. Ważna uwaga miał układ wtryskowy Bosch, nie Siemens. moja póżniejsza Xsara Hdi 90 KM, była w Siemensie i jeżdziła jak wolnossący w zakr...
Opinia o komforcie:
To auto sprowadzone z Francji pierwotnie zarejestrowane było jako "ciężarowe". Tylnia belka prawdopodobnie była wzmocniona, amortyzatory ogromne. Miałem okazję wieźć nim 600 kg z pasażerem na trasie 250 km i lux, ani razu nie dobiło. Moja póżniejsza xsara II 5D, "siedział...
Opinia o nadwoziu:
W porzadku, spokojna podroz dla 3,4 osób.
Opinia o układzie jezdnym:
Przy cofaniu trzeba się przyzwyczaić do szerokich słupków tylnich ale tak ogólnie jazda ok.

2008-02-07

Ogólna ocena:

8/10

Zwolennicy VW i inych niemieckich marek po prostu nie wiedzÄ… co tracÄ…
Opinia o układzie napędowym:
Jeśli rozmawiamy o samochodzie tej klasy i z silnikiem o mocy 90 KM, to naprawdę co do dynamiki trudno cokolwiek mu zarzucić, co do skrzyni biegów, ciężko wchodzi trzeci bieg
Opinia o komforcie:
Citroen Xsara to komfortowy samochód, doskonale nadaje sie na dłuższe trasy w 4 osoby- z tyłu rozkłada się wtedy podłokietnik. Co do wyciszenia, to jednak diesel- na zimno głośny, ale po rozgrzaniu w trasie porównywalny z benzyniakiem
Opinia o nadwoziu:
Jak na tą klasę i ten rocznik, to naprawdę trudno mu cokolwiek zarzucić.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze trzyma się drogi, nie jest przy tym za twardy, kierownica, jak trzeba, chodzi bardzo lekko, widoczność do tyłu taka sobie

2010-02-21

Ogólna ocena:

8/10

blachy ,silnik,zawieszenie bardzo dobre ,troche słaba widoczność przez tylnią szybę, tanie w zakupie i eksploatacji polecam!!!
Opinia o układzie napędowym:
bardzo ładnie wkręca sie na obroty,nie ma problemów przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu
Opinia o nadwoziu:
pełen ocynk zero rdzy!!!
Opinia o układzie jezdnym:
nie do końca trzyma sie na nierównościach ,ale ogónie dobrze sie prowadzi, słaba widoczność przez tylnią szybę

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Przyśpieszenie cieżko ocieniać, zależy z czym chcemy porównać :) tutaj 90KM wystarcza, chociaż przydaloby sie nie raz pare koników więcej.
Opinia o komforcie:
Jak to w francuskich samochodach- zawieszenie mają rewelacyjne. Co do jazdy z kompletem pasażerów to nie należy do wygodnych ze wzgledu na wąska tylnią kanapę.
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystko działa tak jak powinno - bdb. Jednak zaparkowanie tyłem tym samochodem jest dosyć ciężkie przez strasznie słabą widoczność do tyłu.

Åšrednie oceny CITROEN XSARA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
75.00%
głosów 9
Raczej tak
25.00%
głosów 3
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.0/10
Układ kierowniczy
7.7/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
6.2/10
Napęd
Elastyczność
8.3/10
Skrzynia biegów
7.3/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.9/10
Przyspieszenie 60-120km
7.8/10
Przyspieszenie 80-120km
7.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.3/10
Resorowanie z obciążeniem
8.2/10
Fotele przednie
8.4/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
7.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.9/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.0/10
Bagażnik
8.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
6.9/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
5.0/10
Widoczność w lusterkach
7.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.2/10
Elektronika
6.6/10
Naprawy
Niezawodność
7.1/10
Koszty napraw
5.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
4
Spalanie
2
Napęd
2
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Widoczność
2
Inne
2
Spalanie
1
Napęd
1
Nic
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen Xsara braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Chevrolet Beretta.

Citroen Xsara

Citroen Xsara

Chevrolet Beretta

Chevrolet Beretta

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Xsara

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 43

Citroen Xsara Millesime 2000 2.0 HDI 90KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna

Zalety: przestronność, ekonomiczność - spalanie na naprawdę niskim poziomie, elastyczność, niezawodność, niski koszt części, dobra jakość wykończenia. Do wad zaliczyłbym słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, czasami szwankującą elektrykę, delikatne plastiki w kratkach nawiewu, słyszałem również, iż w niektórych przypadkach trzeba wymienić w tych autach tylną belkę (mi się to nie zdarzyło), jak się dużo jeździ po polskich nierównych drogach to należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego, wymieniałem też część środkową rury wydechowej ale to sprawka rdzy.

Układ napędowy

Ten silnik jest bardzo dobry, układ common rail powoduje, że przyśpiesza się płynnie pomimo niedużej mocy (90 km). Nie ma tu żadnych filtrów cząstek stałych i innych wydziwnieć więc w przypadku normalnej eksploatacji (wymiana oleju itp) jest "niedozajechania". Sam zrobiłem 300 tyś. bez większych kłopotów. Prosta a jednocześnie elastyczna konstrukcja powodują komfort jazdy. Skrzynia biegów mogłaby działać moim zdaniem troszkę płynniej, lecz skoro się nie psuje to jest ok.

Widoczność

Widoczność w moim odczuciu bardzo dobra, chociaż z uwagi na niską pozycję osób siedzących na przednich fotelach niscy kierowcy powinni sobie podłożyć podkładkę:) Lusterka ok, widoczność do tyłu trochę gorsza ale raczej standardowa.

Komfort

Raczej nie powinno narzekać się na komfort jazdy, zarówno w pustym jak i zapakowanym do pełna i obciążonym aucie. Fotele przednie mogłyby być troszkę lepiej wyprofilowane gdyż w długich trasach czuć lekki dyskomfort. Drugim zauważonym przeze mnie mankamentem jest wyciszenie, które powinno być lepsze. Co prawda jest to diesel, który przejechał już prawie 300 tyś. i pewnie należałoby wymienić uszczelki w drzwiach i sprawdzić szyby (pewnie podobnie jak w innych autach z takim przebiegiem ale jak dla mnie trochę za głośno;))

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i z tyłu jest satysfakcjonująca. Dodatkowo dzielona kanapa z tyłu oraz naprawdę duży jak na tę klasę bagażnik powodują, że auto jest naprawdę ergnomiczne. Po złożeniu siedzeń tworzy się olbrzymia płaska powierzchnia. Sam przewoziłem tym autem za jednym razem dużą kuchenkę stojącą oraz wielką zmywarkę i wszystko się zmieściło!. Rozmieszczenie oraz przejrzystość kontrolek i przycisków jest ok. Trzeba się przyzwyczaić do przycisku klaksonu umiejscowionego nietypowo oraz manetek otwierania okien na centralnej konsoli. Jak dla mnie ok i w dalszej perspektywie użytkowania bardzo intuicyjne rozwiązanie. Jakość materiałów wykończeniowych nie jest najgorsza bo auto 16 letnie wygląda lepiej niż te dzisiejsze 3-4 letnie, natomiast można by zmienić niektóre delikatne plastiki kratek wentylacyjnych. Natomiast jeśli chodzi o karoserię to nie jest źle chociaż mogliby bardziej zabezpieczyć podwozie. Zakładam, że to wina niegarażowania auta oraz soli jaką sypią w naszym kraju wszędzie zimową porą, jednak gdy go sprzedawałem próg od strony kierowcy nadawał się już do naprawy, a w lewym również widoczne były delikatniutkie ślady rdzy, przy czym podwozie też musiało już zostać lekko zaatakowane przez "rudą bestię". Karoseria nadwozia jednak się uchowała i nie widać na niej śladów rdzy.

Układ jezdny

W swojej klasie moim zdaniem najlepsze auto, po pierwsze średnich gabarytów ale bardzo pojemne - idealne do parkowania nawet dla kobiet, świetne właściwości jezdne oraz układ kierowniczy, rewelacyjnie działające hamulce w porównaniu do innych aut.

Naprawy

Samochód raczej się nie psuje, oprócz normalnych części eksploatacyjnych, które są tanie nie należy się przejmować.

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobrze działa ogrzewanie jak i klimatyzacja w pojeździe. Chociaż ciężko ustalić idealną temperaturę przy manualnym pokrętełku. Wymieniałem jedynie chłodnicę klimatyzacji jednak mogło to być spowodowane wcześniejszym bliskim spotkaniem z jelonkiem. Innych wad nie zauważyłem.

Elektryka/elektronika

Układ elektroniczny całkiem dobrze zabezpieczony przed wilgocią choć miałem 2 razy problem z otwieraniem elektrycznym przedniej szyby, poluzował się jakiś kabelek i raz działało raz nie. Byłem u elektryka i zrobił mi to za 20 zł. Natomiast po roku znowu jakiś problem pojawił się z szybą tzn. nie łączył jeden przycisk i trzeba było naciskać z 20 razy by zamknąć szybę co było frustrujące (otwierała się normalnie). Dodatkowo raz miałem sytuację, że auto wpadło w tzw. tryb awaryjny i nie można było przekroczyć 2 tyś obrotów. 2 elektryków wskazywało różne przyczyny, głównie jakieś czujniki ciśnienia. Na koniec okazało się rzekomo, że trzeba było wymienić jakąś wiązkę elektryczną. Jednak to auto 16 letnie więc zakładam, że takie rzeczy mogą się zdarzać choć z fachowcami w naszym kraju nie jest najlepiej.

Zobacz również opinie:

Citroen Xsara: coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna)

Citroen Xsara: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen Xsara: 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Citroen Xsara: 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997