Opinie o samochodach Citroen ZX
1996r.
Liczba ocen: 5
Średnia ocena: 6.80/10
Citroen ZX spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA ZX
Citroen ZX Break 1.9 75KM 1996r. 220 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak to z dieslami bywa, silnik był dość elastyczny, bo trudno było go zgasić - do jazdy w korku idealny, bo łatwo ruszał bez dodawania gazu. Przyspieszenie umiarkowane, jak na kombi do przeżycia. Silnik nieźle wytłumiony jak na diesla z 1996 r. (jeździłem jeszcze Escortem 1,8TD, który p...
Opinia o komforcie:
O zawieszeniu i wytłumieniu pisałem już wcześniej, fotel kierowcy nie zachęcał do jazdy w trasie, bo był za miękki i po przejechaniu z Warszawy nad morze wychodziłem połamany - przede wszystkim plecy w części lędźwiowej nie mają oparcia i się zapadają, co okropnie procentuje po dłu...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni w tym aucie nie brakowało, ani z przodu, ani z tyłu. Przy swoim wzroście 1,86m nie było problemu, żeby odsunąć fotel kierowcy do tyłu z ujmą na komforcie pasażerowi siedzącemu za mną. Wygoda obsługi - w porządku, wszystkie przełączniki w łatwym zasięgu ręki, co dość...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy bez wspomagania, w tym samochodzie to wyzwanie. Poza ciężko pracującą kierownicą samochód prowadziło się umiarkowanie dobrze z racji skrętnych tylnych osi, co przy długim kombiaku niewątpliwie poprawiało komfort przy parkowaniu i jeździe po mieście. Zawieszenie niezw...
Citroen ZX miami 1.1 60KM 1996r. 273 000km
Ogólna ocena:
5/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik 1.1 o zadziwiajacej sprawnosci:) spalal ok 6l/100km! jak na taki maly silnik 270tys km bez remontu,po czym wymiana uszczelki pod glowica i kilku zaworow po zerwanym pasku rozrzadu i wszystko znowu idealnie... silnik lepszy niz cale auto i bardzo proste w naprawie:)
Opinia o układzie jezdnym:
z biegiem czasu zawieszenie sprawowalo sie coraz gorzej, bardzo czesto na polskich drogach uszkodzeniu ulegaja łączniki stabilizatora, lozyska tylnej belki,
Citroen ZX Avantage 1.4 1.4i 75KM 1996r. 186 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
dla mnie wystarczające przyspieszenie-w trasie gorzej ale tez dawał rade:)jeśli ktoś lubi większa moc polecam silnik 1.8 lub 1.9i
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo lubiłem ten samochód.Troszkę wychylał się na zakrętach ale tragedii nie było.W moim egzemplarzu zmora były hamulce i przednie zawieszenie-ale jak się zrobiło to autko cudo:)
Citroen ZX kombi 1.4 1,4i 0KM 1996r. 200 000km
Ogólna ocena:
8/10
Średnie oceny CITROEN ZX
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen ZX brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Qashqai.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie ZX
użytkownik: Maciej Kostrzewa
liczba głosów: 45
Citroen ZX Break 1900 75KM 1996r. kombi
Ocena ogólna
Generalnie jako samochód rodzinny do jazdy po mieście Citroen ZX 1,9D kombi sprawdził się dobrze - jego podstawowe zalety, to umiarkowane spalanie wciąż jeszcze tańszego od benzyny oleju napędowego, duża pakowność, komfortowe zawieszenie i całkiem spora przestrzeń w kabinie. Natomiast podstawowe minusy, to duża awaryjność: zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, układ wydechowy.
Układ napędowy
Jak to z dieslami bywa, silnik był dość elastyczny, bo trudno było go zgasić - do jazdy w korku idealny, bo łatwo ruszał bez dodawania gazu. Przyspieszenie umiarkowane, jak na kombi do przeżycia. Silnik nieźle wytłumiony jak na diesla z 1996 r. (jeździłem jeszcze Escortem 1,8TD, który pracował jak traktor w porównaniu z "cytryną"). Przy zadbaniu o sprawne i markowe świece żarowe, nie było kłopotów z odpaleniem nawet przy -20 stopniach w zimie - po drugim zapłonie zaskakiwał. Skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia - bardzo duży skok dźwigni od biegu do biegu - trzeba się namachać, biegi nie przełączały się lekko, a przy parkowaniu, kiedy trzeba czasem przejść z "1" na "R", można było "osiwieć" zanim wskoczył jeden po drugim - wymagało to nie lada operacji dźwignią biegów, sprzęgłem, a czasem nawet gazem...
Widoczność
Duża szyba z przodu oraz z tyłu, optymalny spadek klapy silnika, sprawiał, że widać było przede wszystkim jezdnię przed sobą - jedyny mankament, to przednia wycieraczka, która była jedna i w zimie przy znacznym zabrudzeniu szyby, jej część pozostawała nieprzezroczysta. To dla wysokich osobników będzie dyskomfort.
Komfort
O zawieszeniu i wytłumieniu pisałem już wcześniej, fotel kierowcy nie zachęcał do jazdy w trasie, bo był za miękki i po przejechaniu z Warszawy nad morze wychodziłem połamany - przede wszystkim plecy w części lędźwiowej nie mają oparcia i się zapadają, co okropnie procentuje po dłuższej jeździe. Z kolei tylna kanapa jest dość szeroka i miękka w porównaniu z innymi pojazdami i zawsze była przez pasażerów chwalona za wygodę.
Nadwozie
Przestrzeni w tym aucie nie brakowało, ani z przodu, ani z tyłu. Przy swoim wzroście 1,86m nie było problemu, żeby odsunąć fotel kierowcy do tyłu z ujmą na komforcie pasażerowi siedzącemu za mną. Wygoda obsługi - w porządku, wszystkie przełączniki w łatwym zasięgu ręki, co dość nietypowe a niezmiernie mi odpowiadało, to fakt, że klakson był umieszczony na szczycie dźwigni kierunkowskazu, dzięki czemu trudno było go niechcący uruchomić, co niestety zdarzało mi się w Astrze czy w Civic\'u. Lubię też wiedzieć który kierunkowskaz aktualnie miga i to na tablicy było widać (Escort i Astra mają wspólną kontrolkę). Materiały wykończeniowe to kwestia zakupionej wersji - u mnie był zwykły materiał obciowy na fotelach - niezbyt trwały, plastiki gdzie niegdzie potrafiły trzeszczeć, a do piszczącej rolety w bagażniku musiałem się przyzwyczaić. Doskonała blacha na karoserii - po 9 latach praktycznie nie było rdzy.
Układ jezdny
Układ kierowniczy bez wspomagania, w tym samochodzie to wyzwanie. Poza ciężko pracującą kierownicą samochód prowadziło się umiarkowanie dobrze z racji skrętnych tylnych osi, co przy długim kombiaku niewątpliwie poprawiało komfort przy parkowaniu i jeździe po mieście. Zawieszenie niezwykle miękkie i komfortowe, ale na polskich traktach szybko się rozpadały tulejki wahaczy, remont mniej więcej raz na pół roku, chyba, że ktoś jest nieczuły na stuki podczas jazdy. Miękkie zawieszenie uniemożliwiało zbyt ostre pokonywanie zakrętów, bo auto dość łatwo wypadało spod kontroli. Hamulce bez rewelacji, raczej nie za dobre - po remoncie były przyzwoite, a po ułożeniu jakoś nie najlepiej. Hamulec awaryjny - linka często się blokowała i rdzewiała, w ciągu paru miesięcy od remontu dźwignia szybko "wędrowała" coraz wyżej.
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina dość szybko się nagrzewała w czasie zimy, około 8-10 minut, oczywiście przy umiarkowanym mrozie (od 0 do -5 stopni). Możliwość odcięcia dopływu powietrza z zewnątrz, ale kosztem braku nadmuchu (Astra czy Civic dopuszczały nawiew mimo odcięcia, Escort tego nie miał).
Zobacz również opinie:
Citroen ZX: coupe, hatchback, kombi, liftback
Citroen ZX: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Citroen ZX - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen ZX - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie