Opel Omega opinie, oceny użytkowników, Opel Omega spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Omega

Liczba ocen: 340

Średnia ocena:

8.27/10

Opel Omega spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 11.91/13.76 9.34
trasa 8.52/10.28 6.89
cykl mieszany 10.14/12.02 8.17

Omega

OCENY OPLA OMEGA


Ogólna ocena:  

9/10


Dosyć delikatne i skomplikowane zawieszenie . Auto w sumie świetne, wygodne, oszczędne, bezpieczne, ładne, szybkie ,trwałe (poza dolnymi blachami).Jedno z najlepszych w swojej klasie i na pewno najbardziej niezasłużenie niedocenione.
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów po prostu wzorcowa, tak , jeśli chodzi o dobór przełożeń, jak i trwałość.Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie,bez zgrzytów i bez wypadania.Długie trasy można zaliczać bez obaw, bo przy 120 km/h silnik ma 2,5 tys obr. Silnik rewelacyjnie się spisuje dopiero po tuningu - opt...
Opinia o komforcie:
Auto miękkie, bardzo dobrze resorowane, z dobrze dobranym tłumieniem, ale przy tym niskie i mocno obciążone może mieć problemy z przejeżdżaniem nad wystającymi przeszkodami.Łatwo uszkodzić niskę olejową na kocich łbach czy przejazdach kolejowych, więc obciążenie psychiczne dosyć sp...
Opinia o nadwoziu:
W aucie zmieści się każdy , tak z przodu, jak i z tyłu.Kierowca siedzi wygodnie, prawa noga nie ma tendencji do opadania na bok, przez co długa jazda to nie problem.wszystkie przyciski łatwo dostępne,dokuczliwy brak regulacji kierownicy, ale można się przyzwyczaić.Karoseria ponadczasowa, o...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się dobrze, łatwo jest wyczuć auto.Wspomaganie bardzo dobrze dobrane i bardzo trwałe jako mechanizm.Układ jezdny wrażliwy na drobne zużycie drążków, końcówek i wsporników.Jeśli wszystko jest sprawne - jeździ się świetnie.Hamulce bardzo skuteczne i o trwałej, niepsującej s...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Wygone i ładne klasyczne auto za bardzo przystępne pieniądze.
Opinia o układzie napędowym:
Gorąco polecam ten silnik. 2.2 litra to może nie dużo, ale zupełnie poprawnie radzi sobie z 1,8 tomowym ciężarem. Jest elastyczny bez problemu jedzie 50km/h na IV biegu i płynnie przyspiesza bez konieczności redukowania. A kiedy potrzeba można na II-ce dociągnąć do 80km/h. Zaletą jest d...
Opinia o komforcie:
Resorowanie oceniłem średnio, bo moim zdaniem jest zbyt miękkie, przez co duże auto na wąskiej drodze może sprawiać niemałe trudności. Natomiast na autostradzie - super. Wnętrze w wersji po liftingu jest bardzo estetyczne, zwłaszcza panel środkowy!!! W wersji Design edition jest wszystko...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu więcej niż dużo. Natomiast (w mkombi) z tyłu wystarczająco ale bez rewelacji -w sedanie znacznie lepiej. Natomiast bagażnik - jest ogromy. Przy pakowaniu się na wczasy można pozwolić sobie na nonszalancję wrzycania byle jak, bo i tak sie zamknie. Na codzień rozmiar ba...
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystkie oceniane cechy omega spełnia bardzo dobrze. Trzeba tylko wziąć poprawkę na gabaryty samochodu i jego przeznaczenie. Prowadzi się stabilnie, jest długi i ciężki. Tylni napęd bywa wymagający, ale potrafi dać dużo frajdy. Wyśmienite auto w trasę. W mieście bywa... niepraktyczny...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Zalety: miękki benzynowy silnik nie klekocze jak diesel i w przeliczeniu mniej kasy za 100 km niż nawet golf w dizlu, nie szarpie, gaz - tania eksploatacja, niskie koszty zakupu przy dobrym wyposażeniu i dużym komforcie, ładne wykończenie, nie razi miernota plastikowych zaślepek i kantów, wn...
Opinia o układzie napędowym:
Benzyna i gaz więc czasem coś się dzieje nie tak, to silniczek krokowy, a to przepływomierz, teraz to nikt nie wie dlaczego trochę nierówno chodzi na wolnych, bo niby wszystko jest dobre a jednak nie jest, Mechanicy to partacze, najlepiej smemu naprawiać auto ale jak to zrobic bez komputera. ...
Opinia o komforcie:
omega to mega komfortowe auto, bardzo cicho, przestrzennie, wygodnie i bezpiecznie, mniej wygodnie na środku tylnej knapy Wersja sport, wysuwane podudzia, dobre trzymanie w fotelach recaro, regulacja pasa lędźwiowego, regulacja przód tył, góra dół, przechylenie fotela, odchylenie oparcia, w...
Opinia o nadwoziu:
ergonomia wspaniała, ilość iejsca - za dużo schowków z przodu - 3 zamykane jeden na klucz zamykany, popielnichka (lub schowek dla nie palacych) no i oczywiście na drzwiach, jakość materiałów wysoka - po 10 latach nie widać sladów zuzycia (poza wytarciami na skurzanej kierownicy) ale jak ...
Opinia o układzie jezdnym:
Dość porządny układ jezdny,Wymieniłem przednie sprężyny (rózmiły się wtsokością o 2 cm, drążki i lużne tuleje na jednym wachaczu, pewnie nie były wymieniane od nowości, przy okazji sprężyny sportowe wymieniłem na zwykłe i jest bardziej miękko, ale na zakrętach trochę bardziej...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Najdrozsze bylo kolko napedowe paska wieloklinowego - 400 pln uzywane, nowe w BMW - 1300 pln. Stacyjka byla upierdliwa naprawa. Reszta to zwykle czesci zuzywajace sie podczas jazdy. Popsulo mi sie oplowskie radio, ale i tak bylo do wymiany. Raz mi przepalila sie zarowka z przedu i 2 razy z tylu. Gen...
Opinia o układzie napędowym:
2.5 TDS - podobno nieudana konstrukcja BMW - moze mialem szczescie, moze konstrukcja nie jest taka zla. Bardzo elastyczny, przyspieszal dobrze juz od 1,7 na obrotomierzu... Lepiej oczywiscie przy 2.5 - 3 tys. obr. Silnik gorzej radzil sobie z przyspieszaniem od 0 - 60 np. na swiatlach, bo auto jest ...
Opinia o komforcie:
Komfort w omedze to rzeccz oczywista. Jedno z najwygodnieszych aut jakie mozna kupic za 10.000 pln. Wyciszenie przy 6 cylindrach w leciwym turbo dieslu - tu bylo gorzej, przy malych predkosciach, kiedy szum powietrza nie jest jeszcze taki duzy bylo slychac silnik, przy wiekszych - identycznie jak np...
Opinia o nadwoziu:
Miesca w omedze jest duzo - ja mam 1,92 wzrostu. Jakosc - super, welury sie nie wycieraja, miekkie materialy wykonczeniowe, dobre plastiki. Bagaznik - niby duzy, ale tylny naped powoduje, ze schwek na kolo z boku auta zabiera troche miejsca, a ze byl to sedan to zmywarka sie nie zmiesci, a do 206 we...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzilo sie dobrze, swietnie trzymalo sie drogi - niskie i ciezkie. Nic nie robilem z ukladem jezdym ani hamulcami przez 3 lata, jakie kupielem takie sprzedalem doliczajac przejechane 50.000 km. Jedyne co wymienialem nawet 2 razy to stabilizatory - 1 szt. ok. 90 pln. Hamulce uratowaly mnie k...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

6/10


Jeśli chodzi o zalety samochodu to niewątpliwym atutem jest przestrzenność i komfort jazdy, oraz wykończenie wnętrza. Natomiast główną wadą producenta jest awaryjność pompy wtryskowej, która następuje po przejechaniu 200 000 km. Koszt regeneracji takiej pompy wiąże się z wydatkiem r...
Opinia o układzie napędowym:
Jeśli chodzi o układ napędowy to odradzam zakup Omegi z silnikiem diesla dwulitrowym, z tego względu iż jest to za mały silnik do tego auta (brak w nim przyspieszenia). Samochód wolno się rozpędza i ma krótkie biegi. Dopiero przy prędkości powyżej 100 km/h nie ma z nim większych proble...
Opinia o komforcie:
Do jazdy samochód jest bardzo wygodny, ja mam skórzane fotele i bardzo je sobie chwalę. Jeśli chodzi o resorowanie to źle mi się jeździło z obciążeniem po osiedlach gdzie na jezdniach są tzw. \"policjanci\". Wjeżdżając na taką przeszkodę czułem jak koła dobijają do nadwo...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze i przestrzeń ładunkowa w tym samochodzie jest wyśmienita. Siedzenia tylne składają się na równo z bagażnikiem dając nam podłogę około 220 cm długości przestrzeni. Miejsca dla pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo co pozwala w pełni wyprostować nogi. Z...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto po drodze prowadzi się bardzo dobrze, gdyż jest to duży samochód i trzyma się nawierzchni jak przyklejony. Niestety jeżeli chodzi o układ kierowniczy pozostawia on wiele do życzenia.Po roku użytkowania auta musiałem wymienić prawe przednie łożysko koła i przednie wahacze.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 68


ŚREDNIE OCENY OPEL OMEGA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 65.59% głosów 223
Raczej tak 21.76% głosów 74
Trudno powiedzieć 5.00% głosów 17
Raczej nie 4.41% głosów 15
Nie 3.24% głosów 11
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.5/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
8.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.3/10
Przyspieszenie 60-120km
7.7/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.7/10
Fotele przednie
9.3/10
Fotele tylne
9.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.8/10
Wyciszenie
8.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.1/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
7.9/10
Karoseria
7.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.6/10
Elektronika
5.4/10
Naprawy
Niezawodność
5.1/10
Koszty napraw
4.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 177
Niezawodność 24
Spalanie 14
Napęd 11
Nadwozie 8
Wnętrze 7
Nic 4
Układ jezdny 4
Widoczność 3
Inne 3
Wentylacja i ogrzewanie 2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 58
Spalanie 56
Nadwozie 31
Awaryjność 22
Inne 16
Wentylacja i ogrzewanie 13
Napęd 8
Układ jezdny 7
Widoczność 5
Wnętrze 4
Komfort jazdy 2

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Opel Omega brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Passat.

  Opel

  Omega

  Volkswagen

  Passat

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Omega

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Paweł

liczba głosów: 101

Opel Omega sport 2000 16v 136KM 1998r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Zalety: miękki benzynowy silnik nie klekocze jak diesel i w przeliczeniu mniej kasy za 100 km niż nawet golf w dizlu, nie szarpie, gaz - tania eksploatacja, niskie koszty zakupu przy dobrym wyposażeniu i dużym komforcie, ładne wykończenie, nie razi miernota plastikowych zaślepek i kantów, wnętrze z klasą, miękkie zawieszenie, dobre trzymanie na drodze, napęd na tył, dobre wyposażenie, chłodno przyjemnie i gra muzyka, alusy, ksenony, klimatronik i respekt na drodze. Wady: więcej ulepszeń - więcej mozliwych usterek, korozja wrodzona nieunikniona ale do opanowania, trochę słaby silnik jak na takie auto, nierówna praca silnika - coś się psuje winny temu gaz, standardowo wygnieciony pogłokietnik, wadliwy system poziomowania ksenonów. O aucie najlepiej trochę poczytać i popytać zanim oddamy do partacza mechanika

Układ napędowy
Benzyna i gaz więc czasem coś się dzieje nie tak, to silniczek krokowy, a to przepływomierz, teraz to nikt nie wie dlaczego trochę nierówno chodzi na wolnych, bo niby wszystko jest dobre a jednak nie jest, Mechanicy to partacze, najlepiej smemu naprawiać auto ale jak to zrobic bez komputera. Niestety mechanik nawet z techem sobie nie radzi a ci co sobie radzą biorą słone pieniądze. Silnik trochę mokry od oleju, 1 l na 10 000 km trzeba dolać

Widoczność
tylne "słupki" przy cofaniu trochę przeszkadzają, no i szkoda że mam pełne zagłówki a nie z otworem

Komfort
omega to mega komfortowe auto, bardzo cicho, przestrzennie, wygodnie i bezpiecznie, mniej wygodnie na środku tylnej knapy Wersja sport, wysuwane podudzia, dobre trzymanie w fotelach recaro, regulacja pasa lędźwiowego, regulacja przód tył, góra dół, przechylenie fotela, odchylenie oparcia, wysuwane obracane zagłówki, 4 poduszki pow

Nadwozie
ergonomia wspaniała, ilość iejsca - za dużo schowków z przodu - 3 zamykane jeden na klucz zamykany, popielnichka (lub schowek dla nie palacych) no i oczywiście na drzwiach, jakość materiałów wysoka - po 10 latach nie widać sladów zuzycia (poza wytarciami na skurzanej kierownicy) ale jak coś trzeba zdiąć żeby gdzieś zajrzeć zaczepy przy plastikach lubią się wtedy połamać, więc trzeba ostrożnie. karosernia nie najlepsza, jak to w oplach, nie widać śladów zadnego cynku o którym wszyscy zapewniają, drzwi przy szybach rdzewieją już w momencie zjeżdżania z taśmy, często lubią rdzewiec nadkola, ale nie u mnie, no i już belki nośne przy punktach mocowania zawieszenia puchną (gdzie ten ocynk???)

Układ jezdny
Dość porządny układ jezdny,Wymieniłem przednie sprężyny (rózmiły się wtsokością o 2 cm, drążki i lużne tuleje na jednym wachaczu, pewnie nie były wymieniane od nowości, przy okazji sprężyny sportowe wymieniłem na zwykłe i jest bardziej miękko, ale na zakrętach trochę bardziej się wychyla.

Naprawy
Mało kto potrafi naprawiać to auto fachowo, każdy się boi gazu, a jak ktoś już się zna - bierze niebotyczne pieniądze za części, mo i trzeba pilnować stan blacharki niezależnie czy jest niby en ocynk czy go nie ma

Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik - super sprawa, ale u mnie z jakiegoś powodu nie grzeje, mechanik twierdzi że to zawór ogrzewania, ale czy na pewno???

Elektryka/elektronika
zimą szwankuje centralny zamek, drzwi nie chca się zamykać lub otwierać, pozatym wszystko gra, latem bez problemów, przydałby się wyłacznik oświetlenia wnętrza (ręczny) żeby sie nie paliło gdy tego nie chcemy, aha, szyberdach lubi szwankować, te typy tak mają. ale pod wzgledem elektrycznym fuul wypas, szyby i dach zamykane z pilota, zabezpieczenie elektroniczne, elektryczne podgrzewane lusterka asferyczne antyrefleksyjne i takie tam bajery

Pełna opinia o Opel Omega sport 2000 16v 136KM 1998r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Opel Omega: kombi, oldtimer, sedan (limuzyna)

Opel Omega: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Omega: 2.0, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.0, 3.2

Opel Omega: 2011, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987