Opinie o samochodach Opel Signum
Liczba ocen: 26
Średnia ocena: 8.96/10
Opel Signum spalanie (l/100km)
Oceny OPLA SIGNUM
Opel Signum Comfort 3.2 V6 211KM 2003r. 77 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik o pjemnosci 3,2 L w ukladzie V6 zapewnia wystarczajaca moc i dynamike dla tego w sumie nie lekkiego samochodu ( 1613 kg masa wlasna).211 KM, 300 Nm/4000 o/min, to mowi samo za siebie. Trzeba sie natomiast przyzwyczaic do specyfiki pracy automatycznej 5-biegowej skrzyni, ktora wykonujac tzw. k...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie sa twarde i mozna je regulowac. Z tylu dwoje pasazerow ma wiecej niz wystarczajaco miesca.Wyciszenie bardzo dobre zarowno co do izolacji od odglosow pracy silnika jak i pracy zawieszenia.
Opinia o nadwoziu:
Tu w zasadzie ocena srednia. Jakosc materialow i montazu mogla by byc zdecydowanie wyzsza.W tej klasie samochodow bagaznik jest za maly, a na tylnej kanapie po srodku to wlasciwie powinno siedziec wylacznie dziecko i to niezbyt wyrosniete. Producent umiescil tam skladany podlokietnik dla dwojki pasa...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wykazuje b. dobre wlasciwosci trakcyjne. Zawieszenie przyjemnie sprezyste, niewielkie przechyly na zakretach.Lekka nadsterownosc.Zadowalajaca precyzja ukladu kierowniczego oraz promien skretu.Slabe wyczucie szczegolnie prawej strony podczas parkowania przy wysokich kraweznikach.Pozycja za kiero...
Opel Signum design 2.0 2.0 turbo 175KM 2004r. 140 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik dobrze zestojony ze skrzynia biegow co daje calkiem dobra elastycznosc co przydaje sie do jazdy w miescie. biegi zalanczaja sie czasami z wyczuwalnym oporem ale jest to podobne odczucie jak w pozostalych modelach opla. z dwu litrowym silnikiem doladowanym turbo sprezarka auto zachowuje sie na...
Opinia o komforcie:
moje auto zostalo seryjnie wyposazone w sportowe zawieszenie ktore nie jest ekstremalnie niskie i nie sprawia klopotu w poruszaniu sie po "drogach" krajowych. nawet mimo jego utwardzenia nadal dobrze tlumi nierownosci-niska ocena spowodowana moze byc raczej stanem polskich nawierzchni.
Opinia o nadwoziu:
auto dobrze zabezpieczone przed korozja. materialy i wykonczenie lepiej niz w pozostalych oplach. przestrzen swietnie zagospodarowana z mozliwoscia zmian np. przez przesuniecie tylnych foteli do przodu celem zwiekszenia bagaznika, duzo schowkow (czasami nie wiadomo do czego), ogolnie ergonomia po ni...
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie auta jest ok. uklad kierowniczy reaguje bardzo dobrze. hamulce wymagaja troszke lepszych tarcz i klockow niz standardowe. parkowanie auta bez czujnikow cofania jest troszeczke klopotliwe dzieki malej szybie tylnej i nie za duzych lusterek bocznych.
Opel Signum Cosmo 1.9 CDI 150KM 2004r. 77 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
150 KM robia swoje , ale zeby pojechac trzeba wejsc na wyzsze obroty. Przyspieszenie 140-170 nie jest juz tak dynamiczne ale wciaz bardzo dobre . nanizszych predkoscia sdamochod super elastyczny .
Opinia o komforcie:
Przednie fotele nie sa zbyt wygodne na dlugich trasach . Natomiast tylne siedzenie to rewelacja , mozna ustawic kat oparcia , przesunac przod- tyl . jak dla rodzinki 2+2 rewelacja.
Opinia o nadwoziu:
W porownywalnej klasie nie znajdziecie tak komfortowych warunkow podrozy dla pasazerow na tylnich siedzeniach . Bagaznik jak w ciezarowce ,
Opinia o układzie jezdnym:
Przesiadlem sie z Astry wiec na poczatku to byla kolosolna roznica na plus. Samochod prowadzi sie latwo i precyzyjnie . Dobrze sie pedzi na niemieckich autostradach
Opel Signum 1.9 CDTI 16V 150KM 2004r. 261 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy manualnej skrzyni w mieście jest trochę mieszania. W trasie ładnie się zbiera, wyprzedzenie np 2 tirów bułka z masłem jak na samochód o tej masie. Jazda na tempomacie bajka.
Opinia o komforcie:
Samochód bardzo miło zaskakuje komfortem podróżowania Bardzo fajne resorowanie.
Opinia o nadwoziu:
Auto ma bardzo dużo różnych schowków w tym na podsufitce. Fotele z tyłu można regulować nachylenie i wychylenie. Miejsca na nogi pasażerowie z tylu mają tyle co w Audi A8L, Skodzie Superb. Passat, Vectra, Audi A4, BMW E60 mogą jedynie pozazdrościć.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo komfortowy w trasie. Duży promień skrętu.
Opel Signum 1.9 CDTI 120KM 2006r. 150 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc swietna, wyprzedzanie bezproblemowe, moze troc he do 100km/h brakuje tej wersji ale spokojnie wystarcza ....
Opinia o komforcie:
Super, jedynie resorowanie na oponkach letnich niskoprofilowych jest troche gorsze ale to norma przy 17 calach, za to trzymanie sie drogi rewelka :)
Opinia o nadwoziu:
wnetrze naprawde pzremyslane i olbrzymie
Opinia o układzie jezdnym:
Auto swietnie sie prowadzi i daje niesamowita przyjemnosc z jazdy, zadne auto po prawie 2 klatach eksploatacji nie dawalo mi jeszcze tyle satysfakcji z jezdzenia nim:)
Średnie oceny OPEL SIGNUM
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Opel Signum brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Super-six.
Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Signum
użytkownik: Jarek
liczba głosów: 147
Opel Signum Comfort 3200 V6 211KM 2003r. hatchback
Ocena ogólna
Ogolna moja ocena, to pelna dycha pomimo kilku szczegulow, ktore mozn by poprawic. Auto jest z pewnoscia niebanalne i daje sporo frajdy z jego uzytkowania. Gdyby tylko drogi byly lepsze, to fakt ze na rodzinne wakacje trzeba zamontowac bagaznik dachowy nie stanowi az tak wielkiego powodu do narzekan. W tej klasie mozna znalezc samochody oferujace lepszy komfort i ergonomie np Audi A6 lub Mercedes E ale wszystko jest kwestia srodkow finansowych jakie mozemy przeznaczyc na zakup auta z tego samego rocznika.
Układ napędowy
Silnik o pjemnosci 3,2 L w ukladzie V6 zapewnia wystarczajaca moc i dynamike dla tego w sumie nie lekkiego samochodu ( 1613 kg masa wlasna).211 KM, 300 Nm/4000 o/min, to mowi samo za siebie. Trzeba sie natomiast przyzwyczaic do specyfiki pracy automatycznej 5-biegowej skrzyni, ktora wykonujac tzw. kick down przy wyzszych predkosciach potrzebuje ok. 1 sek czasu na redukcje przelozenia.Jest, to troche denerwujace kiedy przy 130-150 km/h gwaltownie wcisniemy pedal gazu i przez moment nic sie nie dzieje, a potem samochod doslownie wyrywa do przodu. Skrzynia ma jednak mozliwosc recznej zmiany biegow i to troche pomaga np. na autostradzie. W miescie natomiast automat dziala rewelacyjnie i nie ma sensu kombinowac z funkcja recznego wybierania przelozen.
Widoczność
Do przodu jak i w lusterkach widocznosc bardzo dobra. Lusterka boczne maja dzieki czesciowo sferycznej plaszczyznie bardzo dobry zakres pola widzenia. Z tylu pole widzenia ograniczaja slupki boczne ale i tak jest calkiem dobrze. Generalnie jak na design karoserii a la coupe jest super.
Komfort
Fotele przednie sa twarde i mozna je regulowac. Z tylu dwoje pasazerow ma wiecej niz wystarczajaco miesca.Wyciszenie bardzo dobre zarowno co do izolacji od odglosow pracy silnika jak i pracy zawieszenia.
Nadwozie
Tu w zasadzie ocena srednia. Jakosc materialow i montazu mogla by byc zdecydowanie wyzsza.W tej klasie samochodow bagaznik jest za maly, a na tylnej kanapie po srodku to wlasciwie powinno siedziec wylacznie dziecko i to niezbyt wyrosniete. Producent umiescil tam skladany podlokietnik dla dwojki pasazerow i gdy jest ich troje, to po zlozeniu wlasnie na nim siedzi pasazer po srodku.Zegary calkiem czytelne, tzw. duzy komputer podaje zbiorczo wszystkie parametry. Dziwi brak kontrolki swiatel mijania, za to w przypadku przepalenia zarowki w jakiejs lampie komputer nas o tym powiadomi i wskaze , ktore swiatlo nie dziala. Ostrzega rowniez przed zlymi warunkami meteo , itp.Fotele przednie i przestrzen zadowalajace. Duzo schowkow pod sufitem - 5 na drobne przedmioty, okulary, itp., 2 w podlokietniku przednim, kieszenie w drzwiach, maly schowek na bilon i wystarczajacy, schladzany schowek przed pasazerem z przodu.
Układ jezdny
Auto wykazuje b. dobre wlasciwosci trakcyjne. Zawieszenie przyjemnie sprezyste, niewielkie przechyly na zakretach.Lekka nadsterownosc.Zadowalajaca precyzja ukladu kierowniczego oraz promien skretu.Slabe wyczucie szczegolnie prawej strony podczas parkowania przy wysokich kraweznikach.Pozycja za kierownica i sama kierownica regulowana ale jak ktos lubi \\"nisko\\" siedziec, to powinien zachowac szczegolna ostroznosc parkujac przy wysokich kraweznikach. Inny problem, to plastikowy pas ochronny pod przednim zderzakiem, ktory wydatnie zmniejsza przeswit z przodu auta, zdarza sie go naderwac, a wlasciwie wypiac spod zderzaka.Czasem lepiej parkowac tylem gdy istnieje ryzyko zaczepienia przodem o kraweznik lub np. trawink, ktore znajduja sie wyzej niz ok. 15 cm od poziomu jezdni.
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna.
Zobacz również opinie:
Opel Signum: hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Opel Signum: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Opel Signum - ogłoszenia , Opel - forum użytkowników, Opel Signum - średnie ceny
Opel - tapety na pulpit, Opel - konfigurator felg, Opel - tanie opony,
Używane auto części, Opel - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie