Opel Vivaro opinie, oceny użytkowników, Opel Vivaro spalanie turbo diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Vivaro

turbo diesel

Liczba ocen: 2

Średnia ocena: 8.50/10

Opel Vivaro spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
9.00
trasa
-.--/-.--
7.25
cykl mieszany
-.--/-.--
8.10

Oceny OPLA VIVARO

2010-10-04

Ogólna ocena:

9/10

Jedynym mankamentem jest brak schowków - strasznie mało miejsc, żeby pochować drobiazgi - do apteczki dokupiłem plastikową walizkę, żebym mógł schować ją pod kanapą. Gaśnica podróżuje w bocznej kieszeni, podobnie jak trójkąt. No i kolor plastiku na desce rozdzielczej nie jest rewel...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1,9 - rewelacja! No i te 6 biegów - pozwala nie męczyć auta i kierowcy. Jedyną awarią było zsunięcie się rury powietrza od doładowania - silnik natychmiast stracił moc, a ja 160 EUR, bo było to w Niemczech i nie zauważyłem tego sam! ADAC wziął na autostradzie kupę siana, a wys...
Opinia o komforcie:
Do zawieszenia nie mam uwag (trzeba tylko dbać, drążki, stabilizatory itp. lepiej wymieniać - ale to wszędzie przecież). Komplet pasażerów jest odczuwalny i dynamika zasadniczo inna - w końcu to kilkaset kilogramów.
Opinia o nadwoziu:
W wersji 9 osobowej obok kierowcy kanapa raczej dla jednej osoby, dwie tylko na krótsze trasy, bo ciasno się robi. Podgrzewane siedzenie kierowcy to rewelacja zimą! Na tylnych kanapach jest lepiej z miejscem. Oba rzędy siedzeń można wyjąć - trochę są ciężkie! - i wtedy zamieniamy busa w ...
Opinia o układzie jezdnym:
Mam koła 215, więc trzymanie OK, ale nie szaleję na drodze. Hamulce ok, tarcze przednie wymieniłem przy 170 tys. Przy zawracaniu trochę mały promień skrętu - dobijam kierownicą do końca, ale widoczność w lusterkach bardzo dobra, więc zwinnie to idzie.

ADAM2013-11-13

Ogólna ocena:

8/10

Samochód bardzo dobrze funkcjonuje i jest bardzo dobry w swojej klasie .Ale elektronika bardzo dużo zostawia do życzenia silnik optymalny to 2,0
Opinia o układzie napędowym:
Uważam że ten silnik jest za słaby do tego auta ale mimo to daj sobie rade przy normalnym obciążeniu .
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy oceniam na bardzo dobry ja miałem fotele tzw lotnicze to i pasażerowie wygodę chwalili.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria pierwsze ogniska rdzy pojawiły się w siódmym roku eksploatacji od wewnątrz przy progach i kratownicy i tylnych nadkolach w tych miejscach najbardziej narażonych na uderzenia kamieni.
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie lepsze tyłem niż przodem lepsza manewrowość.

Średnie oceny OPEL VIVARO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 2
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
7.5/10
Fotele tylne
7.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.0/10
Wyciszenie
8.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.0/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.5/10
Możliwość aranżacji
9.0/10
Karoseria
8.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
7.0/10
Widoczność w lusterkach
10.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
8.0/10
Naprawy
Niezawodność
9.0/10
Koszty napraw
7.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
2
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Opel Vivaro brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Transporter.

Opel Vivaro

Opel Vivaro

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Vivaro

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 113

Opel Vivaro 9-osob 1900 CDTI 101KM 2004r. bus

Ocena ogólna

Jedynym mankamentem jest brak schowków - strasznie mało miejsc, żeby pochować drobiazgi - do apteczki dokupiłem plastikową walizkę, żebym mógł schować ją pod kanapą. Gaśnica podróżuje w bocznej kieszeni, podobnie jak trójkąt. No i kolor plastiku na desce rozdzielczej nie jest rewelacyjny. Poza tym

Układ napędowy

Silnik 1,9 - rewelacja! No i te 6 biegów - pozwala nie męczyć auta i kierowcy. Jedyną awarią było zsunięcie się rury powietrza od doładowania - silnik natychmiast stracił moc, a ja 160 EUR, bo było to w Niemczech i nie zauważyłem tego sam! ADAC wziął na autostradzie kupę siana, a wystarczyło zacisnąć nową obrączkę na rurze.....

Widoczność

Mam wersję z dzielonymi drzwiami z tyłu - środkowy słupek przeszkadza w obserwacji ale boczne lusterka są duże i dwustrefowe, więc nie ma problemu.

Komfort

Do zawieszenia nie mam uwag (trzeba tylko dbać, drążki, stabilizatory itp. lepiej wymieniać - ale to wszędzie przecież). Komplet pasażerów jest odczuwalny i dynamika zasadniczo inna - w końcu to kilkaset kilogramów.

Nadwozie

W wersji 9 osobowej obok kierowcy kanapa raczej dla jednej osoby, dwie tylko na krótsze trasy, bo ciasno się robi. Podgrzewane siedzenie kierowcy to rewelacja zimą! Na tylnych kanapach jest lepiej z miejscem. Oba rzędy siedzeń można wyjąć - trochę są ciężkie! - i wtedy zamieniamy busa w furgonetę. Ja najczęściej zamieniam auto w 6-osobowe: ostatni rząd foteli jest składany do pionu więc ładuję go w miejsce drugiego i w razie czego szybko mam dostawczaka. Przy składaniu ostatniego rzędu zwrócić uwagę na mocowanie ramy kanapy w podłodze - wystaje z niej i może zahaczać o ładunek. Zalecam auta wyłącznie z oryginalnymi, fabrycznymi mocowaniami siedzeń - solidnymi, bezpiecznymi i łatwo demontowalnymi. Nie kupujcie ani nie dajcie się namówić na dorabianie foteli - na ogół marnie wykonane z cienkich rurek i mocowane wkrętami do podłogi - lepiej nie myśleć, co się może stać w razie kolizji! Tak samo zresztą jak z pasami bezpieczeństwa przy mich.

Układ jezdny

Mam koła 215, więc trzymanie OK, ale nie szaleję na drodze. Hamulce ok, tarcze przednie wymieniłem przy 170 tys. Przy zawracaniu trochę mały promień skrętu - dobijam kierownicą do końca, ale widoczność w lusterkach bardzo dobra, więc zwinnie to idzie.

Naprawy

Rozrząd wymieniłem od razu po sprowadzeniu auta z Niemiec. W autoryzowanym serwisie Opla zapłaciłem 1.100 zł brutto (z wpisem do książki serwisowej)i przynajmniej mam świadomość jego nowości, a i tak było tanio jak na takie samochody.

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa w miejscu kierowcy - latem od słońca, zimą od nagrzewnicy. Mam zresztą ogrzewanie postojowe Eberspacher - rewelacja na zimne dni.Do tylnych rzędów ciepło dociera wolniej - nie zastawiać dolnej kratki! Klimatyzacja szybka i wydolna.

Elektryka/elektronika

Żadnych zastrzeżeń! Raz tylko - w mrozy - postojowe ogrzewanie wydoiło mi akumulator - (bo za późno przyszedłem) - ale odpalił po dwóch godzinach w słońcu. No i wtedy na wszelki wypadek wymieniłem stary akumulator i od tej pory żadnych problemów.

Zobacz również opinie:

Opel Vivaro: bus, kombi, mini-van

Opel Vivaro: olej napędowy, turbo diesel

Opel Vivaro: 1.9, 2.0

Opel Vivaro: 2008, 2007, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001