Saab 9-5 opinie, oceny użytkowników, Saab 9-5 spalanie 2002r. (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 9-5

2002r.

Liczba ocen: 3

Średnia ocena: 7.67/10

Saab 9-5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
9.67
trasa
-.--/-.--
6.67
cykl mieszany
-.--/-.--
7.83

Oceny SAABA 9-5

Sławomir2010-02-16

Ogólna ocena:

5/10

Samochód dla indywidualisty z kasą (głównie na remonty i eksploatację). Super prowadzenie i trzymanie się drogi, twardy na nierównościach, niezniszczalny (prawie przy kolizjach),elektryka i elektronika mało zawodna, zużycie paliwa proprcjonalne do osiągów, super dynamiczny silnik, ale n...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik strasznie mocny i moment obrotowy wysoki.Skrzynia biegów precyzyjna ale nie zachwyca.Przyśpieszenia jak w samolocie.BMW, czy Audi i Mercedes z podobnymi silnikami z tego rocznika, a nawet młodsze w nowych nadwoziach zostaną w tyle.Jednak odradzam ten silnik(3.0TiD) w tym aucie oraz w Rena...
Opinia o komforcie:
Bardzo komfortowe auto.Jak jest po serwisie zawieszenia, silnik pracuje to wszystko jest super. Ale pamiętajcie o serwisie zawieszenia i super niespodzianką silniku!!!!!!!!!!!!
Opinia o nadwoziu:
Szwecki pomysł na samochód.Jednym siępodoba, innym nie.Ta stylistyka jest typowa dla tej marki i nie zmienia się od 15 lat.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód ma dosyć twarde zawieszenie, w miarę precyzyjny układ kierowniczy, prowadzi sią jak po szynach, ale simeringi sanek (6szt) często się zmienia, amortyzatory wytrzymują 50-60tysi.Zawieszenie przód saab tył vectra. Wszystko drogo-eksploatacja da się odczuć finansowo. Dobre prowadze...

2010-02-19

Ogólna ocena:

10/10

Bardzo jane auto, które ma zdecydowanie więcej zalet niż wad i jest warte swojej ceny.
Opinia o układzie napędowym:
silnik prost w budowie (łancuch rozrządu i pompa wtryskowa), spalanie miasto 9 litrów, trasa 6, jak na auto o masie 1600 kg calkiem nieźle, dynamiczny i w miarę oszczędny.
Opinia o komforcie:
Saab jest bardzo komfortowym samochodem a co do foteli to chyba nie ma drugiego takiego auta z tak wygodnymi fotelami
Opinia o układzie jezdnym:
bardzo komfortowy, trwały, bezpieczny samochód, który nie ustępuje nowoczesniejszym samochodom typu audi, bmw, mercedes, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, używany samochód można nabyć za naprawde nieduże pieniądze, lepiej wybierać droższe lecz sprawdzone oferty wówczas samochód odwdz...

Średnie oceny SAAB 9-5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
66.67%
głosów 2
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
33.33%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
7.7/10
Parkowanie
7.3/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
6.7/10
Silnik
6.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.0/10
Resorowanie z obciążeniem
8.3/10
Fotele przednie
9.7/10
Fotele tylne
9.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.7/10
Wyciszenie
8.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.3/10
Przestrzeń z tyłu
9.7/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.3/10
Bagażnik
9.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.0/10
Możliwość aranżacji
6.0/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
7.3/10
Widoczność w lusterkach
8.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.0/10
Elektronika
8.3/10
Naprawy
Niezawodność
7.0/10
Koszty napraw
4.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Sławomir

liczba głosów: 113

Saab 9-5 vector 3000 TiD 178KM 2002r. kombi

Ocena ogólna

Samochód dla indywidualisty z kasą (głównie na remonty i eksploatację). Super prowadzenie i trzymanie się drogi, twardy na nierównościach, niezniszczalny (prawie przy kolizjach),elektryka i elektronika mało zawodna, zużycie paliwa proprcjonalne do osiągów, super dynamiczny silnik, ale nieprawdopodobnie awaryjny.Poczytajcie różne fora.

Układ napędowy

Silnik strasznie mocny i moment obrotowy wysoki.Skrzynia biegów precyzyjna ale nie zachwyca.Przyśpieszenia jak w samolocie.BMW, czy Audi i Mercedes z podobnymi silnikami z tego rocznika, a nawet młodsze w nowych nadwoziach zostaną w tyle.Jednak odradzam ten silnik(3.0TiD) w tym aucie oraz w Renault 3.0DCI i Opel 3.0CDTI - to te same konstrukcje Isuzu.Mają fabryczną wadę (Zacierają się - głównie przy wysokich prędkościach na autostradach.Mają zbyt mało wydajny układ chłodzenia,żle zamontowany czujnik temperatury,zbyt mała miska olejowa, zbyt blisko chłodnica jest silnika, zawiesza się termostat a później płyn hłodniczy odnajdujemy w silniku). Najczęściej te motory padają pomiędzy 150 a 200 tysięcy kilometrów.Jednak przy bardzo delikatnej jeździe(nie przekraczamy 3000obrotów), przy serwisie co 8-10tys km (8 litrów olejów i filtr oleju 600pln najtaniej)myciu raz w roku chłodnic wody, co 30tys wymieniając termostat auto może posłużyć dłuższą chwilę, ale raczej wcześniej czy później będzie musiał się zatrzeć.Remontu tego silnika podejmuje się bardzo mała grupka osób, jest to porównywalne z ceną kompletnego silnika z używanego samochodu(np z Angli) - 10-15tys pln. Jest to bardzo dynamiczne auto z tym silnikem, ale przy takiej awaryjności radziłbym odpóścić sobie ten zakup, mimo że emocje dostarczone jazdą tym pojazdem są niesamowite, to późniejszy kłopot z naprawą jednostki napędowej nie jest tego wart, a poza tym nieprawdopodobny spadek wartości.Nowe auto kosztowało w 2004r około 200000pln, a teraz możesz je mieć za 20000pln(po 6 latach). Mam takie auto to wiem jaki t kłopot z padniętym motorem(ja wymieniłem na drugi używany i się modle aby nie padł), a za rok będę chciał go spłacić i nie wiem czy na części nie wezmę więcej jak za całe auto!!!!!!!Pozdrawiam

Widoczność

Grube słupki przedni, ale w miarę pionowa szyba przedia. Wynik jest średnio zadowalający-specyficzny.

Komfort

Bardzo komfortowe auto.Jak jest po serwisie zawieszenia, silnik pracuje to wszystko jest super. Ale pamiętajcie o serwisie zawieszenia i super niespodzianką silniku!!!!!!!!!!!!

Nadwozie

Szwecki pomysł na samochód.Jednym siępodoba, innym nie.Ta stylistyka jest typowa dla tej marki i nie zmienia się od 15 lat.

Układ jezdny

Samochód ma dosyć twarde zawieszenie, w miarę precyzyjny układ kierowniczy, prowadzi sią jak po szynach, ale simeringi sanek (6szt) często się zmienia, amortyzatory wytrzymują 50-60tysi.Zawieszenie przód saab tył vectra. Wszystko drogo-eksploatacja da się odczuć finansowo. Dobre prowadzenie i twarde zawieszenie, ale kieszeń na serwisie można drastycznie obciąyć.

Naprawy

Nie podałem napraw, bo nie pamiętam, ale wiam natomiast to co wymienię poniżej wraz częściami w nieautoryzowanym serwisie Saaba (w ASO Saaba może być ze 2x drożej) -wymiana oleju z filtrem - 600; - wymiana jednej z 6 szt tulei sanek - 300pln; - wymiana amortyzatora - 500używany 800zamiennik - wymiana lub remont silnika od 10 do 20tys pln; I wystarczy!!!!

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa w zimie ale z Webastem jest to prawie natychmiast, w lecie klima jest bardzo wydajna i jeżeli są wentylowane fotele to jest jak w niebie.Natomiast przy czarnej niewentylowanej skórze trzeba będzie sobie oparzyć to i owo. Ogólnie bardzo pozytywna ocena i odczucia subiektywne

Elektryka/elektronika

Wszystko na poziomie dobrym.Nie ma żadnych migotań zwarć czy innych atrakcji.To nie Francuz, tutaj ktoś trochę dłużej nad tym pomyślał.

Zobacz również opinie:

Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)

Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Saab 9-5: 2.0, 2.2, 2.3, 3.0

Saab 9-5: 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998