Opinie o samochodach Saab 9-5
kombi
Liczba ocen: 17
Średnia ocena: 8.12/10
Saab 9-5 spalanie (l/100km)
Oceny SAABA 9-5
Saab 9-5 vector 3.0 TiD 178KM 2002r. 160 000km
Ogólna ocena:
5/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik strasznie mocny i moment obrotowy wysoki.Skrzynia biegów precyzyjna ale nie zachwyca.Przyśpieszenia jak w samolocie.BMW, czy Audi i Mercedes z podobnymi silnikami z tego rocznika, a nawet młodsze w nowych nadwoziach zostaną w tyle.Jednak odradzam ten silnik(3.0TiD) w tym aucie oraz w Rena...
Opinia o komforcie:
Bardzo komfortowe auto.Jak jest po serwisie zawieszenia, silnik pracuje to wszystko jest super. Ale pamiętajcie o serwisie zawieszenia i super niespodzianką silniku!!!!!!!!!!!!
Opinia o nadwoziu:
Szwecki pomysł na samochód.Jednym siępodoba, innym nie.Ta stylistyka jest typowa dla tej marki i nie zmienia się od 15 lat.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód ma dosyć twarde zawieszenie, w miarę precyzyjny układ kierowniczy, prowadzi sią jak po szynach, ale simeringi sanek (6szt) często się zmienia, amortyzatory wytrzymują 50-60tysi.Zawieszenie przód saab tył vectra. Wszystko drogo-eksploatacja da się odczuć finansowo. Dobre prowadze...
Saab 9-5 2.3 2.3t Vector 185KM 2004r. 133 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
To nie jest 9000 2.3 Turbo 200KM który chodzi jak rakieta, i w tym aucie dopiero zorientujesz się iż jedziesz szybko jak rzucisz okiem na prędkościomierz :D Przyspieszenie takie bardzo "linijne", a nie brutalne
Opinia o komforcie:
Nie jest aż tak dobrze wyciszony jak 9000 i miejsca z tylu, choć sporo go jest - nie jest aż tyle co w 9000. Ogólnie zawieszenie moje jest stosunkowo twarde w porównaniu do Saaba 9000 bo jest obniżone. Niemniej, pozostaje znacznie miększe niż w Zafirze OPC lub w Hondzie Civic "UFO"...
Opinia o nadwoziu:
Jedynym mankamentem to to, iż mogłoby być więcej schowków w kabinie. Ogromnym plusem jest otwierany uchwyt na kubki! :)
Opinia o układzie jezdnym:
Auto znakomicie się trzyma szosy. Prowadzenie auta oceniłem na "9" zamiast "10" tylko dlatego że ... tych 185KM nie do końca czuć jak się nie patrzy na licznik. Z parkowaniem jest O.K.jak na auto takiej wielkości - dobry promień skrętu.
Saab 9-5 2.2 220KM 2005r. 56 000km
Ogólna ocena:
4/10
Opinia o nadwoziu:
Plastiki trzeszczą, śliczne listewki dookoła reflektorów, wyglądające jak face lifting a\'la pawilony rzemieślnicze w lat 70-tych
Opinia o układzie jezdnym:
To mój trzeci SAAB (9000 z 1997, 9-3 z 2000 i ten). Zdecydowanie najgorszy samochód z tych trzech. Ciągłe problemy z reflektorami (awarie styczników), ciążko chodząca kierownica, stosunkowo ubogie wyposażenie standardowe (np. "komputer pokładowy" pokazujący aż dwie infromacje -...
Saab 9-5 95 3.0 172KM 2004r. 198 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Awaryjność silnika tragedia : zapowietrzanie układu zasilania , problemy z uruchomieniem ( lato ) , łapanie temperatury, stuki w silniku
Saab 9-5 2.0 16V 150KM 1999r. 188 000km
Ogólna ocena:
10/10
Średnie oceny SAAB 9-5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5
użytkownik: Sławomir
liczba głosów: 113
Saab 9-5 vector 3000 TiD 178KM 2002r. kombi
Ocena ogólna
Samochód dla indywidualisty z kasą (głównie na remonty i eksploatację). Super prowadzenie i trzymanie się drogi, twardy na nierównościach, niezniszczalny (prawie przy kolizjach),elektryka i elektronika mało zawodna, zużycie paliwa proprcjonalne do osiągów, super dynamiczny silnik, ale nieprawdopodobnie awaryjny.Poczytajcie różne fora.
Układ napędowy
Silnik strasznie mocny i moment obrotowy wysoki.Skrzynia biegów precyzyjna ale nie zachwyca.Przyśpieszenia jak w samolocie.BMW, czy Audi i Mercedes z podobnymi silnikami z tego rocznika, a nawet młodsze w nowych nadwoziach zostaną w tyle.Jednak odradzam ten silnik(3.0TiD) w tym aucie oraz w Renault 3.0DCI i Opel 3.0CDTI - to te same konstrukcje Isuzu.Mają fabryczną wadę (Zacierają się - głównie przy wysokich prędkościach na autostradach.Mają zbyt mało wydajny układ chłodzenia,żle zamontowany czujnik temperatury,zbyt mała miska olejowa, zbyt blisko chłodnica jest silnika, zawiesza się termostat a później płyn hłodniczy odnajdujemy w silniku). Najczęściej te motory padają pomiędzy 150 a 200 tysięcy kilometrów.Jednak przy bardzo delikatnej jeździe(nie przekraczamy 3000obrotów), przy serwisie co 8-10tys km (8 litrów olejów i filtr oleju 600pln najtaniej)myciu raz w roku chłodnic wody, co 30tys wymieniając termostat auto może posłużyć dłuższą chwilę, ale raczej wcześniej czy później będzie musiał się zatrzeć.Remontu tego silnika podejmuje się bardzo mała grupka osób, jest to porównywalne z ceną kompletnego silnika z używanego samochodu(np z Angli) - 10-15tys pln. Jest to bardzo dynamiczne auto z tym silnikem, ale przy takiej awaryjności radziłbym odpóścić sobie ten zakup, mimo że emocje dostarczone jazdą tym pojazdem są niesamowite, to późniejszy kłopot z naprawą jednostki napędowej nie jest tego wart, a poza tym nieprawdopodobny spadek wartości.Nowe auto kosztowało w 2004r około 200000pln, a teraz możesz je mieć za 20000pln(po 6 latach). Mam takie auto to wiem jaki t kłopot z padniętym motorem(ja wymieniłem na drugi używany i się modle aby nie padł), a za rok będę chciał go spłacić i nie wiem czy na części nie wezmę więcej jak za całe auto!!!!!!!Pozdrawiam
Widoczność
Grube słupki przedni, ale w miarę pionowa szyba przedia. Wynik jest średnio zadowalający-specyficzny.
Komfort
Bardzo komfortowe auto.Jak jest po serwisie zawieszenia, silnik pracuje to wszystko jest super. Ale pamiętajcie o serwisie zawieszenia i super niespodzianką silniku!!!!!!!!!!!!
Nadwozie
Szwecki pomysł na samochód.Jednym siępodoba, innym nie.Ta stylistyka jest typowa dla tej marki i nie zmienia się od 15 lat.
Układ jezdny
Samochód ma dosyć twarde zawieszenie, w miarę precyzyjny układ kierowniczy, prowadzi sią jak po szynach, ale simeringi sanek (6szt) często się zmienia, amortyzatory wytrzymują 50-60tysi.Zawieszenie przód saab tył vectra. Wszystko drogo-eksploatacja da się odczuć finansowo. Dobre prowadzenie i twarde zawieszenie, ale kieszeń na serwisie można drastycznie obciąyć.
Naprawy
Nie podałem napraw, bo nie pamiętam, ale wiam natomiast to co wymienię poniżej wraz częściami w nieautoryzowanym serwisie Saaba (w ASO Saaba może być ze 2x drożej) -wymiana oleju z filtrem - 600; - wymiana jednej z 6 szt tulei sanek - 300pln; - wymiana amortyzatora - 500używany 800zamiennik - wymiana lub remont silnika od 10 do 20tys pln; I wystarczy!!!!
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie ale z Webastem jest to prawie natychmiast, w lecie klima jest bardzo wydajna i jeżeli są wentylowane fotele to jest jak w niebie.Natomiast przy czarnej niewentylowanej skórze trzeba będzie sobie oparzyć to i owo. Ogólnie bardzo pozytywna ocena i odczucia subiektywne
Elektryka/elektronika
Wszystko na poziomie dobrym.Nie ma żadnych migotań zwarć czy innych atrakcji.To nie Francuz, tutaj ktoś trochę dłużej nad tym pomyślał.
Zobacz również opinie:
Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)
Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz