Volvo V40 opinie, oceny użytkowników, Volvo V40 spalanie 1998r. (strona 1)

Opinie o samochodach Volvo V40

1998r.

Liczba ocen: 43

Średnia ocena: 7.95/10

Volvo V40 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.96/11.80
7.81
trasa
7.87/9.13
5.99
cykl mieszany
9.49/10.56
6.86

Oceny VOLVO V40

2011-02-12

Ogólna ocena:

9/10

Auto ze sporym przebiegiem i jak na Swoje lata aż zaskakuje bez awaryjnością. Jak się dba to się ma. Wymiany: cewki, 2mas, łożyska 13lat wytrzymały. Jako Turbo benzyna jest w połowie Szwedem i w połowie Japończykiem. Tylko TPB nie miały tego pecha zapożyczać części od francuzów. Sp...
Opinia o układzie napędowym:
Co tu dużo mówić. 7,2s/100km w serii, spore możliwości bez zakłucia silnika. Bardzo dobry stosunek mocy i momentu do pojemności. Silnik modularny(dla znawców, japoński osprzęt silnika. Po przekroczeniu 240KM trakcja w lesie. Szkoda że tylko na 2koła napęd.
Opinia o komforcie:
Sztywno, Spory + za zintegrowane foteliki dla dzieci w tylnej kanapie. Jak na wiek bardzo wygodne fotele. Sterowanie w 5 płaszczyznach+podgrzewanie wystarczy w zupełności. Słabe trzymanie w zakrętach na skórzanych obiciach. Co do wyciszenia. Deko poprawili w TPB i po lifcie ale z uwagi na char...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń: Różnie, wysocy będą się uskarżać z przodu. Siedzenia muszą być trochę cofnięte co ograniczy trochę miejsca z tyłu. Średniego wzrostu(170-180)podróżują bez problemów. Ergonomia: Wszystko jest na miejscu i na zasadzie intuicyjnej. Bez większych problemów. Spore moż...
Opinia o układzie jezdnym:
Dobrze reaguje, w miarę sztywny ale to przez charakter auta i jego moc.

Marcin2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10

Całokształt hmmm, powiem szczerze, pracuje w branży samochodowej, miałem do czynienia z wieloma!! oczywiście używanymi samochodami i jedyny wniosek to taki, że planuje go wymienić za 2-3 lata TEŻ NA V40 tylko młodszy!! To chyba mówi samo za siebie!! Ma mankamenty - JAK KAŻDY umówmy się...
Opinia o układzie napędowym:
Kocham swoją Vkę ale obiektywnie szału z tym podstawowym silnikiem diesla, notabene Renault, nie ma :( na Polskę, nasze realia OK, do miasta OK na częste długie!! trasy nie polecam 90KM TD wybierajcie nowsze - też Renault :) Ogólnie powiem, że ocenę trochę zaniżyłem a co!! Żeby nie by...
Opinia o komforcie:
Wyciszenie, powinni się bardziej postarać, na trasie - czyli przy większych prędkościach obrotowych silnika mogło by być ciszej, ja dodatkowo odczuwam dyskomfort od buczącej skrzyni biegów :(, szum wiatru - OK, dobrze wyciszone nadwozie. Ogólnie zbyt słabe wyciszenie komory silnika.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria słabiej TYLKO z jednego powodu!! "łapie kamienie" na front koło atrapy. Trzeba zwrócić uwagę, że nasze kochane polskie drogi są takie jakie są czyli zasyfione, dziurawe a z dziur leci to co leci spod kół. Fakt jest taki że maska koło atrapy lubi mieć ogniska rdzy od...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce oceniam słabo nie ze względu na skuteczność bo ta jest na wysokim poziomie, lecz na problemy z nimi, blokujący ręczny, stawiają opory toczenia pomimo, że zbytnio nie nagrzewają felg . . . dużo o tym na forach

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
silnik po przebiegu 144tys.kn.wymagał regulacji zaworów,zmiana rozrządu planowa po 120tys.gwarantuje spokój, stosowanie oleju 5W50 co 15tys.km daje ładną pracę silnika.Cóz mocy troche brakuje -90km to dzisiaj nie duzo. Ale te 13 sekund do 100/h wyciąga bez problemu. Silnik bez komplikacji,...
Opinia o komforcie:
auto troche twarde, takie zestrojenie .fotele wspaniałe trzymanie i żadnego zmęczenia po długich podróżach !tapicerka dobrej jakości (welur)wnetrze wygodne , dla 4ki dorosłych osób.Wnetrze dobrze wyciszone, nawet silnik diesla nie daje męczacego hałasu.
Opinia o nadwoziu:
Auto wygodne dla czterech osób, dla bardzo wysokich najlepiej z przodu, spory zakres regulacji foteli (odsuwane, pochylane, w górę/w dół.. skaładane tylne i przednie sizenie(przednie prawe) duza mozliwość aranżacji.
Opinia o układzie jezdnym:
auto stabilnie sie prowadzi, nieco twardo zestrojone,ale na polskie drogi to chyba zaleta, droga hamowania poniżej 40m/przy 100km/h, dzieki wszystkim hamulcom szczekowym.Baaardzo wygodne fotele, wzór ergonomii- wazne przy dłuzszej jeżdzie.No i poczucie bezpieczeństwa jak to w Volvo..!W tym prze...

2008-08-14

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Silnik to niewątpliwa zaleta tego auta. Fabryczne 200 koni przy tej masie daje wyniki wiecej niż zadowalające, skrzynia precyzyjna. Elastycznoćś bdb (choć mała turbodziura się pojawia)auto przyspiesza bez najmniejszych problemów na każdym przełożeniu, "piątka" sprawdza się w...
Opinia o komforcie:
Auto ma zawieszenie zestrojone raczej twardo, co w poączeniu z dość niskim profilem opon daje świetne wrażenia przy dynamicznej jeżdzie nie mniej przy codziennym użytkowaniu na naszych dziurawych i pełnych kolein drogach pozbawia komfortu. Fotele wygodne (pokonywałem kilkutysięczne trasy) ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca jest względnie dużo (przód) a jestem dość wysoki (190 cm), z tyłu mogło by być trochę więcej chociaż w porównaniu z teoretycznie sporo większym S60, którym teraz jeżdże, jest bardzo dobrze (a raczej tam z tyłu względnie gorzej) Wykończenie w wersji T4 na bardzo wysokim po...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się dość pewnie jednak ze wzgledu na durzą moc i przedni napęd jest podsterowne, rzuca w koleinach przy mocniejsztym przyśpieszaniu. Przydałby sie napęd na 4 koła, wtedy byłoby idealnie ! Hamulce fabryczne zdecydowanie zbyt słabe przy tej mocy.

Michał2009-07-15

Ogólna ocena:

9/10

Ekonomiczne, wygodne, tylko ten silnik strasznie mułowaty. To jedyny minus tego auta. Aha, słyszałem, że przy tych silnikach są też problemy z alternatorami, mnie to ominęło.
Opinia o układzie napędowym:
Ten silnik to jedyny minus tego auta. Mułowaty, klekoczący, jak ktoś zauważył: silnik francuski (Renault) w aucie amerykańskim (Volvo należy/należało do Forda)
Opinia o komforcie:
Wygodne auto, jedyny problem to hałas przy prędkościach ponad 120km/h
Opinia o nadwoziu:
11 letnie auto. Cóż można od takiego wymagać? A jednak, wolę takie auto niż o połowę młodszego \"Włocha\" (bez wymieniania marki). Jedyne plamki rdzy pojawiły się na przodzie maski, naokoło \"grila\" w miejscu odprysków od kamieni. Aha i wokół wlewu paliwa ale to ...
Opinia o układzie jezdnym:
Wbrew moim początkowym obawom autko nie jest aż tak duże jak by się wydawało. Wewnątrz jest wystarczająco miejsca, dzięki wspomaganiu bardzo dobrze się nim parkuje. Jazda bez szaleństw, czułem się w nim pewnie i bezpiecznie

Średnie oceny VOLVO V40

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
51.16%
głosów 22
Raczej tak
37.21%
głosów 16
Trudno powiedzieć
2.33%
głosów 1
Raczej nie
4.65%
głosów 2
Nie
4.65%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
7.2/10
Skrzynia biegów
6.8/10
Silnik
7.9/10
Przyspieszenie 0-100km
6.7/10
Przyspieszenie 60-120km
7.1/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.6/10
Fotele przednie
8.9/10
Fotele tylne
8.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.6/10
Wyciszenie
7.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.5/10
Przestrzeń z tyłu
7.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
8.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.3/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
8.4/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.6/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.4/10
Elektronika
6.5/10
Naprawy
Niezawodność
5.7/10
Koszty napraw
4.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
18
Niezawodność
6
Spalanie
2
Wnętrze
2
Nadwozie
2
Napęd
2
Układ jezdny
1
Inne
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
8
Nic
7
Spalanie
5
Inne
4
Wnętrze
3
Układ jezdny
2
Awaryjność
1
Nadwozie
1
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volvo V40 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.

Volvo V40

Volvo V40

Peugeot 508 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo V40

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 126

Volvo V40 T4 1900 B4194T 200KM 1998r. kombi

Ocena ogólna

Auto ze sporym przebiegiem i jak na Swoje lata aż zaskakuje bez awaryjnością. Jak się dba to się ma. Wymiany: cewki, 2mas, łożyska 13lat wytrzymały. Jako Turbo benzyna jest w połowie Szwedem i w połowie Japończykiem. Tylko TPB nie miały tego pecha zapożyczać części od francuzów. Spalanie obecnie na poziomie zwykłej 2litrówki. Jak się depnie to potrafi tyle ile ma w zbiorniku ale przy ekonomicznej jeździe do osiągnięcia jest spalanie rzędu 11-13l/100km w mieście i 7-9l/100km na trasie. Przy jego możliwościach i mocy to bagatelnie małe spalanie które mogę potwierdzić tankowaniami ze strony. Dla niedowiarków: http://www.spritmonitor.de/en/detail/290762.html Obecnie auto po modyfikacjach (silniki mają spory potencjał i dobry stosunek mocy/momentu z pojemności). Póki co bez mapy silnika ale modyfikacje zamontowanych części opiewają na docelowe 350KM

Układ napędowy

Co tu dużo mówić. 7,2s/100km w serii, spore możliwości bez zakłucia silnika. Bardzo dobry stosunek mocy i momentu do pojemności. Silnik modularny(dla znawców, japoński osprzęt silnika. Po przekroczeniu 240KM trakcja w lesie. Szkoda że tylko na 2koła napęd.

Widoczność

Widoczność z przodu czasami ograniczają przednie słupki głównie w ciasnych zakrętach. Z tyłu jest już gorzej ale nie tragicznie. szeroki tylny słupek i duże zagłówki. W lusterkach widać dość dobrze. Asferyczne lusterka z funkcją podgrzewania to naprawdę całkiem dobra rzecz na zimowe czy mokre poranki.

Komfort

Sztywno, Spory + za zintegrowane foteliki dla dzieci w tylnej kanapie. Jak na wiek bardzo wygodne fotele. Sterowanie w 5 płaszczyznach+podgrzewanie wystarczy w zupełności. Słabe trzymanie w zakrętach na skórzanych obiciach. Co do wyciszenia. Deko poprawili w TPB i po lifcie ale z uwagi na charakterystykę zawieszenia i osiągi silnika nie ma za bardzo co mówić o ciszy. Wersje nieuturbione mają zdecydowanie większy komfort i silniki są mniej hałaśliwe. Coś kosztem czegoś.

Nadwozie

Przestrzeń: Różnie, wysocy będą się uskarżać z przodu. Siedzenia muszą być trochę cofnięte co ograniczy trochę miejsca z tyłu. Średniego wzrostu(170-180)podróżują bez problemów. Ergonomia: Wszystko jest na miejscu i na zasadzie intuicyjnej. Bez większych problemów. Spore możliwości ułożenia siedzeń. Możliwa płaska podłoga aż do deski rozdzielczej. Przednie fotele z funkcją obalenia oparcia do przody. Przestrzeń ładunkowa wynosi wtedy 3,2m. Jakość materiałów: Więcej niż średnia, ale nie jest to ideał. W końcu to nie limuzyna. O arnżacji wspominałem też wcześniej. Jedyny mankament to wystające tylne nadkola w przestrzeni bagażowej. Karoseria: W pełni ocynkowana. 13l auto i ma niewielkie ogniska rdzy na masce głównie po odpryskach od kamieni. Co nie było naprawiane nie ma prawa rdzewieć. Wygląd nadal się podoba mimo upływu lat.

Układ jezdny

Dobrze reaguje, w miarę sztywny ale to przez charakter auta i jego moc.

Naprawy

Koszty napraw potrafią mile zaskoczyć. Trzeba wiedzieć co kupić i gdzie jechać naprawić. Dużo warsztatów zwraca uwagę na markę i windują ceny. Uwaga na ludzi nie znających się na marce. Błędy sztuki mechanicznej ta marka nie wybacza, a wtedy koszta tragicznie rosną. Czasami warto jechać 150km do warsztatu do ludzi którzy się na tym znają niż pod domem naprawić i "specjalisty od volvo" Przetestowałem na Sobie i mogę książkę o tym napisać.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest całkiem dobra jak na gabaryt auta. Nagrzewa się szybko za sprawą silnika, a grzane fotele dopełniają całości. Brak wentylowanej skóry na siedzenia. Szkoda. W porównaniu do innych marek wyjątkowo dobrze wypada.

Elektryka/elektronika

W przedlifcie nie wiem co to jest. Bez obsługowe i bez awaryjne. W polifcie często siada oświetlenie deski i żarówki w tylnych światłach.

Zobacz również opinie:

Volvo V40: kombi, sedan (limuzyna)

Volvo V40: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volvo V40: 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.4

Volvo V40: 2008, 2007, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996