Opinia Citroen C4 Picasso Exclusive 2.0 Hdi 2.0 2.0 Hdi 150 KM 150KM (olej napędowy) mini-van 2010r., ocena użytkownika (vrh)

Citroen C4 Picasso Exclusive 2.0 Hdi 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 2.0 Hdi 150 KM 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 2 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-12-21

liczba wyświetleń: 9153

Spalanie

Mam dosyć ciężką nogę, ale rekordów przedkości nie pobijam. Myślę, że 6,5 l/100km da się osiągnąć bez wysiłku
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Widoczność, komfort za kółkiem...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto lubi wyższą pozycję za kółkiem, ale nie trawi SUV-ów jak ja. Głowa i kręgosłup boli na samą myśl...

Ocena ogólna

Ładny, wygodny, nowoczesny ze wspaniałym silnikiem. O trochę niedopracowanym zawieszeniu. Zaznaczę, że stuki są tylko na dużych i poprzecznych nierównościach. Zwracam uwagę na estetykę wykonania. Niemiecki czy japoński porażka

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

C4 Pisacco prowadzi się dobrze, ale jak to w Citroenach bez rewelacji tzn. komfort jazdy na 10, hamulce rewelacja, fantastyczna widoczność, jednak układ kierowniczy dobry ale nie idealny. Nie przejechałem zbyt wiele km jednak już pokochałem ten samochód. Jeździłem C5 z 2003 r i mam do tej marki sentyment. Nie rozczarowuje, wręcz przeciwnie, segment niższy a samochód marzenie. Piękny z zewnątrz i w środku. Super wypasiony i komfortowy jednak stosunkowo tani i oszczędny.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Mam wersję po liftingu tj. 2011. Silnik bomba. Pracuje cicho a osiągi rewelacja. Nie odczuwa się braku mocy na żadnym biegu 6 można wrzucać przy 80 km/h. Skrzynia bardzo przyjemna i wystarczająco precyzyjna.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Moje oceny i odczucia w tej części mieszane. Z jednej strony samochód bardzo dobrze i komfortowo się prowadzi. Nie jest za miękki ani za twardy. Ale.. Jest też ale... Na poprzecznych nierównościach zawieszenie pracuje bardzo głośno. tj. słychać stuki. Bardzo nieprzyjemne i głośne. Tym bardziej dokuczliwe, że silnika ani wiatru nie słychać niemalże wcale. Denerwujące. Muszę jednak zaznaczyć, że w mojej wersji opony to 17R 215/50 czyli bardzo niski profil. Przyznaje, że nie wiem jak w innych wersjach. Na jeździe testowej SX Pack nie było to tak uciążliwe???

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń i przestronność z przodu jest niesamowita. Szyba po prostu powala. Z tyłu jest odpowiednio do segmentu C tj. wystarczająco. Bagażnik bardzo pojemny. Materiały świetne, ładne miłe w dotyku. Ja mam tapicerkę skórzano-materiałową co wprowadzili po liftingu. Piękna... Uwielbiam Citroeny za pomysłowość, całe wyposażenie obsługuję z kierownicy, dla mnie rewelacja.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez problemu...

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Niesamowita...

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie jest aż tak źle jak krążą opinie. Miałem C5 przez 7 lat, mój ojciec inny przez 3 lata, brat od roku i trudno się czepić do czegokolwiek...

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeszcze nie wiem. Ale posiadam-posiadałem 6 samochodów tej marki i nie miałem większych problemów.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Stuki w zawieszeniu. Zaznaczam, że jeżdżę na nisko-profilowych oponach.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niesamowity. 150 KM, 340 nm, spalanie 6 - 7 l/km. Dynamika na każdym biegu

Napęd

autor opinii
Bubson3