Opinia Citroen C4 Picasso my way 1.6 mcp 112KM (turbo diesel) mini-van 2010r., ocena użytkownika (22ym)

Citroen C4 Picasso my way 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 mcp 112KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 14 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-10-31

liczba wyświetleń: 6223

Spalanie

średnia cyklu mieszanego z ponad 9.000 km
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na kolor... :-)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto ceni sobie komfort, bezpieczeństwo i kto lubi weekendowe wypady za miasto.

Ocena ogólna

Bardzo dobre rodzinne auto. Posiadam wersję pięcioosobową (nie Grand). Dla trzyosobowej rodziny rewelacja. Bardzo wygodny, duży bagażnik, wiele schowków. Duże schowki przed kierowcą i pasażerem rewelacja. Super miejsce na płyty, ładowarki, itp. wszystko pod ręką. W lecie lodówka - fantastyczny pomysł. W moim odczuciu jedyną wadą tego auta jest za mały silnik. Pewnie 2 litrowy diesel jest już wystarczający (ale to może pozostałość po poprzednim autku VW passacie z legendarnym silnikiem 1.9 TDI)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Generalnie autko prowadzi rewelacyjnie. Duże 17 calowe felgi sprawdzają się znakomicie nawet na polskich drogach. W swoim modelu posiadam czujniki parkowania tylko z tyłu, a w tym aucie przydałby się także z przodu... Człowiek myśli, że już "siedzi" na tyle innego, a tu jeszcze metr odstępu :-)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik mały ale całkiem zrywny. Auto z racji gabarytów nie ma sportowego zacięcia, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Można też wyprzedzić i na światłach też nie ma się czego wstydzić. Odnośnie skrzyni, to ta elektroniczna nakładka na zwykłą skrzynię to nieporozumienie. Za wolno zmienia biegi, na szczęście są łopatki i samemu można szybciej zredukować bieg.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie czysto francuskie, nic dodać, nic ująć.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Auto na naprawdę wysokim poziomie. Użytkuję jeszcze służbową toyotę Avensis - japońce mogą się uczyć jakich materiałów powinno się używać. Nie mówiąc o dodatkowym wyposażeniu...

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wszystko OK. Zaś trójstrefowa klimatyzacja to prawdziwe cacko. Jedyna wada to fakt, że nie można zgrać obsługi klimatyzacji pasażera z poziomu kierowcy.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Niestety nie widać przodu maski, ale teraz to częste w autach.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie bez zarzutu. Chociaż... w przeciągu pół roku użytkowania 2 razy zmieniałem żarówkę H7

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie mam pojęcia. Jedyna awaria - przepalone żarówki (cena w markecie kilkanaście złotych za sztukę)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Rewelacyjna wersja, tzw wszystkomająca. A dodatkowo siedzi się w nim bardzo wysoko. Dużo wyżej niż wszystkie osobówki. Na skrzyżowaniu patrzymy "w oczy" wszystkim posiadaczom SUV-ów. Rewelka.

Wnętrze

autor opinii