Opinia Citroen AX 10E 1.0 0KM (benzyna+gaz) hatchback 1990r., ocena użytkownika (cwk)

Citroen AX 10E 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 243 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 2985

Spalanie

Dużo zależy jak ktoś jeździ. I czy w mieście jedziemy 10 minut a 2 h stoimy w korkach czy odwrotnie. Zakładam zwykły ruch po Wawie - z okazjonalnymi wielkimi korkami.
benzyna
gaz
Miasto
6.50
8.00
Trasa
5.30
6.60
Cykl mieszany
5.70
7.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak się trzyma blacharsko w miejscach napraw.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba lać paliwo i jeździć.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kto chce tanio i niekoniecznie musi mieć komfort. Nie potrzebuje haka (choć widziałem już takie małe samochody z hakami - ale to chyba pomyłka).

Ocena ogólna

Jak na malutki samochód do taniego poruszania się to super autko. Do wyścigów i szybkiej krętej jazdy to nie to :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Miękko, auto jedzie po każdej nierówności jak nie pokrzywi felgi to znaczy, że zawieszenie przeżyje. Aby dobiło jest naprawdę ciężko. Szybkie manewry przy dużej szybkości nie za bardzo. Po zmianie tylnych amorków na utwardzone gazowe Alko dużo lepiej - ale nie ma co oczekiwać super manewrów na dużej prędkości przy std. zawieszeniu. Natomiast jest wygodnie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Na tak malutki silniczek to nieźle. Ale postrach szos to nie jest. Choć da się jechać szybciej niż wiele dużo większych aut. Do dynamicznej jazdy lubi obroty.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Fotele tylne może i wygodne - ale wsiąść tam w wersji 3 drzwiowej dla dużego mena to niemały problem :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

No cóż - limuzyna to nie jest. Jak ktoś chce brek i nogę na nogę założyć to nie tędy droga. Wersje po 91 miały duże lepszej jakości środek. Ten z 90 i starszych jest kiepawy, choć trwały. Karoseria też po 91 dużo lepiej. Ten tam gdzie niepuknięty to trzyma się super. Ale tam gdzie były naprawy to cienko.

Przestrzeń z przodu

5/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Naprawdę super - szczególnie w porównaniu do nowych diesel.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bez zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Hmmm.. czy to wiek czy co - niby wszystko działa - ale czasem coś trzeba gdzieś poruszać.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Większe usterki się nie zdarzają - a jak się zdarzają to dają znać duuuuużo wczesniej. Ponoć psuje się niektórym tylna belka. Naprawy śmiesznie tanie. Odkładając złotówkę z każdego tankowania... :)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trudno powiedzieć. Ma pewne niedostatki. Ale za taką cenę i przy tak małym spalaniu... Rekordy to poniżej 6l gazu na 100 km przy wcale niewolnej jeździe.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszyscy narzekają, że się coś psuje niby w franzuzach. A ja poza wymianą oleju, żarówkek, klocków i szczęk, po 200 tys również tarcz ham, kilka razy poruszaniem kabelków i tym co w tabelce wyżej nic nie robiłem przez sto kilkadziesiąt tysięcy. Główny koszt jego używania to paliwo - jak się dużo jeździ, lub zakup i ubezpieczenie jak mało.

Niezawodność

autor opinii