Opinia Citroen XM 2.5 129KM (olej napędowy) kombi 1998r., ocena użytkownika (wrd)

Citroen XM 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 129KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 275 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 1852

Spalanie

jak na wagę blisko 1800 kg auto jest dość oszczędne
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

koniecznie na stan hydrauliki, choć jest to praktycznie niemożliwe podczas oględzin czy krótkiej jazdy próbnej

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

stan instalacji hydraulicznej (najważniejsze); korozja nadwozia a szczególnie progów z przodu, w miejscach podnoszenia auta

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

nie

Ocena ogólna

Elementy mechaniczne (silnik, wahacze, łożyska, skrzynia biegów czy sprzęgło) jak we wszystkich samochodach z lat 80-tych/90-tych; poważnym problemem jest hydrauliczna instalacja, która w starym samochodzie powoduje szereg zagrożeń, jak chociażby brak hamulców w samochodzie pozostawionym na jedna godzinę...

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

auto lekko nadsterowne, układ kierowniczy niezbyt precyzyjny a drgania kół mocna przenoszą się na kierownicę; hamulce w czasie pracy silnika zadowalające, po zatrzymaniu silnika "znikają", hamulec pomocniczy nożny, umieszczony nie intuicyjnie - bardzo wątpliwe skuteczne użycie w stresującej sytuacji

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

5/10

Napęd

silnik mało elastyczny (dziura turbinowa), choć może brak elastyczności to wina złych przełożeń; skrzynia biegów zupełnie nie dostosowana do jazdy po mieście ( w korkach), konieczna jazda na pół-sprzęgle lub ustawiczne włączanie i wyłączanie I biegu (za małe przełożenie)

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

3/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Wyśmienity komfort jazdy, zarówno z ładunkiem (pasażerami) jak i bez; wyjątkowo wygodne fotele tylne

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

ogromna ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu; ergonomia przyrządów sterujących pozostawia wiele do życzenia (np klawisze do tylnej wycieraczki "ukryte" przed wzrokiem. Po złożeniu foteli tylnych (lub ich zdemontowaniu) powstaje ogromna przestrzeń; wchodzi wielki dwuosobowy materac, na którym można bardzo wygodnie spać

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

elektronicznie sterowany układ grzewczo-chłodzący (klimatronic), chyba najbardziej udany zespół tego pojazdu

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

przy manewrach typu parkowanie, zawracanie ograniczona jest widoczność do przodu (duży "zwis" przedni) i do tyłu, ale to specyfika pojazdów kombi

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Samochód średnio "zelektronizowany"; zdarzające się usterki usterki elementów elektrycznych/elektronicznych zawieszenia hydroaktywnego

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

większość usterek to "odziedziczone" po poprzednim właścicielu, nie było poważnych awarii z wyjątkiem pompy wtryskowej, którą spowodowałem sam próbując uruchamiać silnik na zapowietrzonej instalacji paliwowej

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

awaryjność zawieszenia hydroaktywnego i samego systemu hydraulicznego

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jeżeli auto jest zadbane (a o to jest na prawdę trudno) komfort jazdy jest wyśmienity ale generalnie skórka nie warta wyprawki...

Komfort jazdy

autor opinii
Adalbert