Opinia Citroen XM Exclusive 2.5 TDI 130KM (turbo diesel) hatchback 1995r., ocena użytkownika (599)

Citroen XM Exclusive 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.5 TDI 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 285 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 2440

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

To samo - stan zawieszenia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które umieją kochać auta, a nie tylko jeździć nimi. No i osobom ceniącym sobie oryginalność.

Ocena ogólna

Auto jest po prostu fenomenalne.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Układ jezdny działa wręcz wybornie: hydroactive bardzo dobrze dba i o komfort jazdy i o przyczepność kół, a spore tarcze i mocne zaciski pewnie zatrzymują samochód. Ok, czasami przy parkowaniu są problemy ze względu na rozmiary.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Bardzo podatny na jakość paliwa - przy niższej jakości czuć, że nie chce tak dobrze ciągnąć. Skrzynia ma dobrze dobrane przełożenia, dające dobre przyspieszenie i elastyczność.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Hydroactiv dobrze dostosowuje się do załadowanego samochodu. Przednie fotele są genialne, tylna kanapa de facto jest 2 osobowa, ale trzy nie mają większych problemów no i mają sporo miejsca na nogi nawet przy cofniętych przednich fotelach. Wycieszenie mogłoby być trochę lepsze.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca jest pod dostatkiem, no może poza bagażnikiem, który mógłby być większy i łatwiej dostępny. Wykończenie jest kapitalne: miłe, przyjemne i dobrze zrobione. Karoseria sama w sobie jest śliczna, a i dobrze zabezpieczona przed korozją: warstwy lakieru plus ocynk. Zero rdzy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie wolno się nagrzewa, poza tym żadnych zastrzeżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wielka szyba przednia - pełna widoczność. Widoczność do tyłu ogranicza trochę kształt nadwozia i maławe lusterka.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedynie tempo nagrzewania się klimatyzacji.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Leżący policjant przy 50 km/h ... zero wstrząsów.

Komfort jazdy

autor opinii