Opinia Citroen XM break 2.1 109KM (olej napędowy) liftback 1990r., ocena użytkownika (21ba)

Citroen XM break 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.1 109KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 290 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2011-02-16

liczba wyświetleń: 2534

Spalanie

Miasto - wartość maksymalna, trasa - minimalna osiągnięta w eksploatacji.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Gdyby ktoś jeszcze chciał kupić to głównie wycieki i stan hydrauliki w tym pompy LHM oraz elementów gumowych (tuleje, przewody) Co do geometrii nadwozia to jak w każdym aucie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na ew. wycieki LHM i terminowe wymiany płynów. Stan elementów gumowych (przewody, tuleje, poduszki).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Najmłodsze auta mają już 11 lat więc tylko miłośnikowi marki ale lubiacemu komfort i przyjemność z jazdy

Ocena ogólna

Fantastyczna "rekinia" sylweta, auto inne niż wszyskie, ostatni "prawdziwy citroen" Rewelacyjny komfort dobra dynamika i własności jezdne Umiarkowane koszty eksploatacji.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Klasa wyższa średnia. Niezaprzeczalnie najwyższy komfort jazdy. Dzięki trybowi "sport" można również pojechać nieco ostrzej. Układ hydroaktiv 2 dba czujnie o położenie kół na jezdni i kontroluje przechyły nadw.Regulowana wysokość prześwitu pozwala pokonywać duże nierówności nawierzchni i ułatwia serwis opon i podwozia.Parkowanie m- słabo do tyłu, nie widać gabarytów nadwozia.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Elastyczny i wytrzymały silnik o dużym momencie obr. pozwala na dość dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa.Zużycie na poziomie max.7,5 l/100 w ciękich warunkach miejskich a możliwe do uzyskania w war. drogowych poniżej 5l/100. Śre dnio przez 110tys km 6,2l/100km.Wysoka kultura pracy , świetne wyciszenie i minimalne drgania.Skrzynia biegów NIEPOTRZEBNIE pięciobiegowa. Elastyczność silnika sprawia że przełożeń z powodzeniemm mogłoby być cztery. Ale moda...

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Z powodu zastosowanego zawieszenia hydropneumatycznego jazda z pełnym obciążeniem czy tylko z kierowcą nie zmienia komfortu. Stały prześwit dość wysoki(niezaleznie od obciążenia) radykalnie ułatwia jazdę po naszych drogach

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria zaprojektowana dobrze b. estetyczna i wygodna ale podatna na korozję. W 20-to letnim aucie nie było gdzie podstawić podnośnika

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość hałaśliwa dmuchawa i punktowe nawiewy powietrza sa minusem.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Jak nakazuje moda przednia szyba "leży" na kierowcy powodując pogorszenia widoczności poprzez załamywanie promieni świetlnych oraz konieczność stosowania słupków przednich w polu widzenia kierowcy. Ale tak to już jest obecnie i nikt nie osmieli się "postawić" ponownie przedniej szyby.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Auto przeładowane prądem. Co trzeba i nie trzeba- na power. Dzięki temu cięższe i bardziej awaryjne. Szczególnie samoczynne wyłączniki: w drzwiach, klapie przód i tył, szybach fotelach itd.Ale to i tak nic w porównaniu z obecna produkcją..... Zwarcie było jedno ale za to groźne. Wynikło jednak z niedbalstwa stacji obsługi. W układzie elektrycznym niebotycznie zaskoczył mnie brak BEZPIECZNIKA ŚWIATEŁ DROGOWYCH !!!!!! Stopiła się stacyjka.....

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Koszty napraw są nieokreślone, auto rzadkie, z wyższej półki, zamienników mało a prodokcja wygasła w r. 2000 więc określić się nie podejmuję

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Znałem już takie z poprzednich modeli ale tu przede wszystkiem manewrowość.... Takie wielkie auto a dawało się nim wywijać jak golfem

Układ jezdny

autor opinii