Opinia Mitsubishi Galant GLSi/EXE 2.0 E33A 110KM (benzyna) hatchback 1989r., ocena użytkownika (ffh)

Mitsubishi Galant GLSi/EXE 1989r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 E33A 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 304 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2009-01-30

liczba wyświetleń: 3775

Spalanie

Bardzo elastyczny silnik i skrzynia pozwalaja na zejscie na spalaniu baardzo duzo w miescie mozna zejsc do 8,5 litra na trasie nawet do 6,5-autostrada,tempomat. Maksymalne spanie miasto 12-krotkie odcinki, korki duuzo gazu, maksymalnie w trasie 8,5
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszytskim blacha..potem silik(obroty na biegu jalowym, przyspieszenie), ukl elektryczny czy wszytsko dziala-nie ma co sie doczepiac ze ktorys z przyciskow czasami odmawia posluszenstwa bo to normalne jak ktos uzywa nabluszczaczy do plastikow, wystarczy wyczyscic(to dotyczy tylko Mitsubishi-w Saabie problem jest juz bardziej skomplikowany)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

-Wymieniac olej -Lac dobre paliwo-nie wolno tym autem jezdzic na rezerwie -Wlewac co 3-5000 km czarne STP (aby czyscic ukl paliwowy)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które lubia wygodnie podrózować zarówno w mieście jak i w trasie. Lubiących komfort, wygode przy niewielkim spalaniu.

Ocena ogólna

POsiadałem kilka samochodów różnej klasy, moj ojciec sprzedawal samochody wiec wiloma jezdzilem i mowiac krotko jest to naprawde auto warte polecenia duzo lepsze niz nastepona generacja. Jeden z najbardziej udanych samochodow jakie wyprodukowalo Mitsubishi. Auto swietne na trasy bardzo wygodne, ekonomiczne, wiele ustawien fotela i ulatwien dla kierowcy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód świetnie się prowadzi szczególnie warto założyć najwyższe zalecane felgi (15")-nie ma sensu usztywniać zawieszenia-idealny komfort i dobre trzymanie w zakrętach, bardzo dobre wspomaganie układu kierowniczego, promień skrętu nie zachwycający ale i tak lepszy niż w przednionapędowych mazdach. Hamulce dość dobre (u mnie przód i tył tarcze)zwłaszcza przy ABS. Z parkowaniem nie ma najmniejszych problemów (duża tylnia szyba oraz reg wys fotela).

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik rewelacyjny elastyczność poprostu zadzwiająca- spalanie w mieście może zejść nawet to 8,5 litra/100km co przy 8 zaworowym silniku tej pojemności to naprawde dobry wynik. 5 bieg uda nam sie wrzucic (i jechac) przy 60 km/h(silnik nawet przy 1500rpm nie dlawi sie). Przyspieszenie najlepsze osiagamy przy obrotach pomiedzy 3500rpm do 5200rpm dalej nie ma co dusic...Widze tutaj wiele podobieństw z innymi markami z japońskimi najlepsze wyprzedzanie osigamy redukując z biegu 5 do 3 i to nawet przy 120km/h. Co do tras przy tempomacie jezdzac na autostradzie zejdziemy do 6,5 litra. Maksymalne spalanie miasto 12 litrow trasa 8,5 (ale naprawde trzeba sie postarac zeby osiagnac taaaki wynik)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jak to w japonczyku-miekkie ale lepsze i bardziej stabilne niz w 626 GT (5 dr.hatchback), z kompletem pasazerow- w 5 doroslych osob czuc dobijanie przywysokich predkosciach jednak na zakretach nie pochyla sie ani nie ma tendencji do "wypadania" w zakretach.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ogólnie dużo miejsca z przodu i jak na japończyka dużo miejsca z tyłu. Bagażnik przestrony jednak nadkola dość znacznie zmniejszają jego powierzchnię, fenomenalnie rozwiązane składanie foteli tylnich-jednym przyciskiem chowa sie zagłówek a zarazem otwera sie fotel. Jakość materiałów godna polecenia (przy 304000 welur nigdzie nie jest przetarty, nie ma sladów zużycia na plastikach-nic sie nie wyciera, wszytsko jest dobrze spasowane (jednak w 626 jest ciszej). Karoseria dobrze zabezpieczona-trzeba wiedziec gdzie koniecznie myc nalezy samochos (sa miejsca bardziej narazone na gnicie ze wzgledu na zaleganie w tych miejscach błota ale karoseria duuzo lepiej zabezpieczona niz w mazdach czy toyotach z tamtych lat

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie ma problemow z parowaniem szyb. Aoto latem chlodne zima baardzo cieple

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Dobrze dobrana wielkość szyb-lusterka perekcja wykonania-nie paruja wszytsko widac ardzo niewielka martwa strefa

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bardzo dobrze wykonana-100 razy lepiej niz w autach niemieckich czy wogole europejskich, wszytsko dziala chyba ze ktos przy nij niefachowy grzebal.... co do elektroniki silniak bardzo dobry komputer i ukl zaplonowy(zaplon na czujniku optycznym) ciezko znosi gaz pierwszych gnereacji -komputer samouczacy sie-moga wystepowac problemy na benzynie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto sie nie psuje. Nie wiem jakie sa koszty napraw, czesci z ASO bardzo drogie. Ale wiele jest zamienników i częsci używanych(warto o nich pamietac bo czesci oryginalne sa duzop bardziej wytrzymale)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tu nie ma sie do czego przyczepic, w tej klasie Galant daje poprostu wszytsko co mozna oczekiwac, no moze poza klima...

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Maksymalną trase jaką pokonałem tym autem to 2200km w 29h z nabrzeża Francji do Lodzi z przystankiem 2h-bez problemu, bez boli krzyża karku itp.

Komfort jazdy

autor opinii
Kacper