Opinia Nissan Primera W10 (kombi) 2.0 116KM (benzyna+gaz) kombi 1995r., ocena użytkownika (ra8)

Nissan Primera W10 (kombi) 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 116KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 207 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-02-22

liczba wyświetleń: 2747

Spalanie

Cóż, automat robi swoje, szczególnie przy wyższych prędkościach, ale przy oszczędnej jeździe potrafi wziąć na trasie 9 l gazu.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.50
Trasa
9.00
10.50
Cykl mieszany
9.50
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan olejów w silniku i skrzyni, praca skrzyni automatycznej (przerzucanie biegów, brak szarpnięć i stuków, praca trybów specjalnych i funkcji over-drive). Najlepiej kupić samochód bez instalacji i ew. założyć po zakupie. Poza tym jak w każdym innym samochodzie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie przeciążać automatu (nie holować w razie awarii), poza tym jak w każdym innym.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom potrzebującym niezawodnego samochodu do codziennego, normalnego użytkowania, bez zacięcia sportowego.

Ocena ogólna

Rewelacyjne auto jak na 15-letniego staruszka, bezawaryjne i niezawodne. Brakuje wprawdzie trochę mocy (szczególnie przy automacie) i komfortu, ale rzadko można mieć wszystko na raz :-) Automat wprawdzie "zmula" i potrzebuje więcej paliwa, ale za to "oszczędza" silnik i przynosi większy komfort. Nie dajcie się nabrać na gadki "fachowców", że należy często wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów. Zasięgałem opinii w niemieckich serwisach Nissana, nie ma potrzeby wymiany oleju jeśli samochód użytkowany jest w normalny sposób (np. nie ciągnie często przyczepy i nie pracuje w ciężkich warunkach klimatycznych). W naszych warsztatach olej w automacie wymieniany jest przeważnie w nie należyty sposób i po krótkim czasie skrzynie się sypią. Wystarczy co jakiś czas kontrolować poziom oleju w skrzyni. Z pewnością nie jest to samochód dla osób lubiących dynamiczną jazdę, raczej jako niezawodny samochód do codziennego użytkowania i pracy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jak na 15-letni samochód jest naprawdę OK.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Manualna skrzynia niestety "zmula", za to pracuje bez zarzutu i funduje sporo komfortu, zwłaszcza w jeździe po mieście. Skrzynia jest trwała i niezawodna, silnik jest zdecydowanie rewelacyjny, nawet przy mrozach poniżej 20 st. C odpala bez problemu. Wystarczy pilnować zmian oleju i filtra. Mimo 200 tys. przebiegu bierze jedynie śladowe ilości oleju (ok. 0,5 l / 10 tys. km).

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Powyżej 120 km/h zaczyna się robić głośno.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Materiały wykończeniowe jak w starszym japończyku, za to bardzo trwałe i dobrze wykonane.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przy dużych mrozach ogrzewanie nie jest wystarczająco wydajne na krótkich odcinkach. Klima manualna, funkcjonuje mimo braku przeglądu od co najmniej czterech lat.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Czasem wysiada sterownik nawiewu i nie działają pierwsze biegi, wymiana prosta i bezproblemowa.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Miałem już wiele samochodów, w tym słynące niby z bezawaryjności niemieckie, ale żaden nie może się równać z tym. Jedyne co wymieniałem przez 90 tys. km to sterownik nawiewu, metalowo-gumowe tuleje wahacza i klocki hamulcowe. Całkowicie bezproblemowy samochód!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

patrz powyżej

Niezawodność

autor opinii