Opinia Opel Astra F 1.6 16szr 0KM (benzyna+gaz) hatchback 1999r., ocena użytkownika (q3f)

Opel Astra F 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 16szr 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 120 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 2075

Spalanie

Na benzynie,zreszta i na gazie dośc długo utrzymawał się sztywno we widełkach zużycia,benzyna nie przekraczał 72,7,3 gazu 9 z haczykiem malutkim.Na trasie przy nieprzekraczaniu 120/h oszczędzał.Teraz żre,ale to i wina paliw i oszukaństwa na stacjach.Rzadko która ma dobre paliwa i nie kombinuje.
benzyna
gaz
Miasto
7.20
9.30
Trasa
6.90
8.60
Cykl mieszany
7.10
7.60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przednie zawieszenie ,luzy koncówek i sprężyny przedniego zawieszenia,

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie młodym i tym którzy lubią poszaleć

Ocena ogólna

Zalety-to dość mała awaryjność i zużycie paliwa,ale to też zależy od "buta" kierowcy.Z 11 letniej eksploatacji tego modelu samochodu jestem raczej zadowolony.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Zasadniczo dobrze sie prowadzi,na dobrych drogach.Układ kierowniczy-Końcówki drążków maksimum 100tys.Hamulce-jeżeli oszczędnie,to dość długo,ale przy częstym i gwałtownym.okładziny idą jak marchewki.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik do 100tyś,po dodaniu gazu,prai do 100 tyś trzymał zużycie na stałym poziomie,przy nie przekraczaniu 120km/h.Skrzynia po przebiegu 120000,bez remontu.Silnik nie daje gwałtownych przyspieszeń,wołowaty,ale silny,można jeźdxić po świeżo oranym polu.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

W tej opcji,nowy i przy niedużym przebiegu,twardy,nieprzyjemny ,przy nierównych,bocznych drogach.Dopóki silnik nie przekroczy gdzieś 8000tyś,wyciszenie dobra,później coraz głośniejszy.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Najgorsza wada,bardzo miękie strefy zgnieceń,przód i tył,stąd i podatny lakier też na wszelkie zarysowania.Jakość wykończenia i rozmieszczenia,aranżacji wnętrza mogłaby być lepsza.Wszystko zależy do czego wykorzystujesz samochód.do pieszczenia dość trudny,ale do normalnej eksploatacji i służenia -nawet dobry.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pewnie zależy od modelu i wyposażenia.Ale nie ma nic za nic.Zimą dość szybko czuć ciepło,ale latem przy upałach(bez klimy),trzeba samozaparcia

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny-przewody elektryczne,za mała odporność izolacji na przebicia,elektronika,nie można narzekać,przy przebiegu powyżej 100000 moga zawodzić,niektóre funkcje,wskażniki,siadają podświetlenia wskaźników.

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Przy tym przebiegu raczej awaryjność nie tak duża,koszty napraw?-no te już zależą od warsztatu.Nie daj Boże stacji diagnostycznych-firmowych.Tu już trzeba mieć kieszeń wypchaną.I raczej nie zachwyca obsługa.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

padły sprężyny przedniego zawieszenia,efekt zastosowanych sprężyn,

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie przekraczając optymalnych obrotów ,a przy tym i szybkości

Spalanie

autor opinii