Opinia Opel Omega CD 2.0 2.0 16V 136KM (benzyna) kombi 1995r., ocena użytkownika (s68)

Opel Omega CD 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 2.0 16V 136KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 455 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 14 lat

data oceny: 2010-04-12

liczba wyświetleń: 2295

Spalanie

Jak mówią Amerykanie w odniesieniu do zużycia paliwa: "Nie ma znaczenia czym jeździsz, ważne jak". Można jeździć szybko ale przewidująco i starać się nie używać hamulca, wtedy spalanie jest rozsądne w każdym aucie (zależnie od wielkości auta i motoru).
benzyna
gaz
Miasto
10.90
-.--
Trasa
7.30
-.--
Cykl mieszany
8.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Oddam w dobre ręce:)

Ocena ogólna

Szkoda, że już ich nie produkują, jedyne co mógłby opel poprawić to zabezpieczenie przed korozją(ale wtedy nie sprzedali by tulu nowych aut), podobno od'96 roku miały już lepszą ochronę, ale w egzemplarzu z 2000r po liftingu widziałem rdzę pod wycieraczką na klapie bagaznika, więc chyba nie do końca, użytkując omegę i nie zaniedbując serwisowania (wymiana oleju, filtrów, rozrządu, końcówki drążków czy coś w tym stylu z przodu) można się z nią co najmniej zaprzyjaźnić, ona odwdzięcza się bardzo przyjemną jazdą i nie sprawianiem problemów, wystarczy tankować, dolewać oleju (bo lubiła wypić nawet kiedy była nowa)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Jazda omegą to czysty relaks: Niezwykle wysoki komfort jazdy, świetne zawieszenie, bardzo wysoka odporność na koleiny (przy oponach 195/65R15) i poprzeczne nierówności, dzisiejsze auta tej klasy są twardsze, bardzo trwałe amortyzatory (ok.320tkm), szybko jeżdżący mogą narzekać na wychyły na zakrętach, ale to cena komfortu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 2.0 16V - niezawodny, bezproblemowy (bez instalacji gazowej), ekonomiczny - w myśl zasady jeździj bez hamowania, to nie jst auto sportowe, do spokojnej jazdy idealny.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Jazda omegą to czysty relaks: Niezwykle wysoki komfort jazdy, świetne zawieszenie, bardzo wysoka odporność na koleiny (przy oponach 195/65R15) i poprzeczne nierówności, dzisiejsze auta tej klasy są twardsze, bardzo trwałe amortyzatory (ok.320tkm), szybko jeżdżący mogą narzekać na wychyły na zakrętach, ale to cena komfortu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze superwygodne i przestronne, (vectra c caravan ma z tyłu co prawda więcej miejsca, ale ma większy rozstaw osi), materiały we wnętrzu bardzo trwałe(welur), przepastny bagażnik, idealne do przeprowadzki - przy składanym fotelu pasażera z przodu aż 2,5m na długie przedmioty, jedyna wada to niestety atakująca korozja - i z tym trudno walczyć

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja doskonałe - pod warunkiem serwisowania i wymiany filtrów

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bez zastrzeżeń

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W przeciwieństwie do innych aut, które znam z użytkowania (vectra c, renault vel satis), żarówki oświetlenia zewnętrznego praktycznie się nie przepalają, pogasły jedynie lampki pod konsolą centralną, ale łatwo je wymienić nawet laikowi, przepala się wyświetlacz komputera, poza tym niezawodnie

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Eksploatacja auta klasy wyższej musi trochę kosztować, ale są to wydatki typowo eksploatacyjne, awarie chyba wcale nie występowały, może coś z komputerem pokładowym kiedyś było

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Michał