Opinia Opel Omega Caravan 2.0 C20NE , 8V 115KM (benzyna) kombi 1992r., ocena użytkownika (bzh)

Opel Omega Caravan 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 C20NE , 8V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 100 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-08-12

liczba wyświetleń: 2356

Spalanie

Miasto-krótkie dystanse,często silnik nie rozgrzany, ale jazda spokojna Trasa- max 120km/h, czasem szybciej przy wyprzedzaniu
benzyna
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy nie miało wypadku (poważnego-złamanie w połowie,dachowanie itp.) Jak bardzo jest zardzewiały-głównie od środkowego słupka w tył.Jak prosty i bez dziur, to brać-oczywiście w rozsądnej cenie i w miarę potrzeb

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pamiętać o gabarytach-parkowanie, o masie-hamowanie i cieszyć się jazdą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

komuś kto nie chce za dużo wydać przy zakupie, nie chce mieć problemów podczas eksploatacji, nie zależy mu na idealnym wyglądzie auta, a potzrebuje auto duże i wygodne

Ocena ogólna

Tanie w zakupie, w eksploatacji(gaz),w serwisowaniu, wygodne auto o ogromnych możliwościach przewozowych( jak na kombi). Jedna wada: korozja

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Zwrotność samochodu pomimo jego gabarytów jest zaskakująca.Parkowałem sprawniej niż służbowym Kangoo. Jest bardzo wygodny z tym,że z racji wieku strasznie hałasuje na nierównościach.W zakręty można wchodzić dość szybko(stabilizatory)-warunek:dobre opony

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Przy ruszaniu masa daje znać o sobie,chcąc ruszyć dynamicznie trzeba silnik wkręcić, na trasie dużo lepiej, tu masa pomaga.Skrzynia czasami ma problemy z dwójką, ale ogólnie dobrze zestopniowana.Silnik jak na starą konstrukcję sprawuje się b.dobrze i jest bezkolizyjny(rozrząd)

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Wyciszenie słabe, do tego dochodzi zmęczenie materiału-16lat,fotele jak w salonie,zawieszenie komfortowe, z obciążeniem jest lepiej-mam twardsze amortyzatory z tyłu

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Kto jechał Omegą wie jaka jest ogromna w środku, materiały bardzo przyzwoite-welur na fotelach w dobrym stanie, ale znowu wychodzą latka: tapicerka drzwi jest luźna, a fotele już nie tak sprężyste.Design z lat 80-tych, ale ergonomiczny,bagażnik przepastny, choć trochę płytki, a po złożeniu kanapy można się ganiać.Karoseria-dramat:wszechobecna rdza, szczególnie tylne nadkola i progi.Blacharkę robić jak najwcześniej-mniejsze koszty.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa, a latem-bez klimy-można jakoś wytrzymać.Na plus są tunele powietrzne od wentylacji pod przednimi fotelami.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wszystko zależy od wzrostu prowadzącego i przyzwyczajenia do Omegi.Z przodu długa,opadająca maska-przeszkadza,z tyłu płaska, pionowa klapa-pomaga

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Padła cewka,przełącznik wycieraczek i standard: problemy z ABS

Elektryka

6/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Oprócz ww usterek, tylko płyny i elementy zawieszenia.Ceny śmiesznie niskie nawet nowe(zamienniki), a pozostaje jeszcze szrot

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Najwyższy model w gamie Opla, samochód roku, a tak niedorobiony.\\r\\nZabezpieczenie antykorozyjne nie istnieje, a spasowanie też nie jest najlepsze.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kupiłem z połowę giełdowej ceny, sukcesywnie coś tam poprawiałem, a Omega jeździła i jeździła i jeździ.Kilka dni stoi nieużywana, ja wsiadam , uruchamiam i jadę.

Niezawodność

autor opinii