Opinia Suzuki Swift GL 1.0 53KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (24bk)

Suzuki Swift GL 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 53KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2014-02-11

liczba wyświetleń: 3173

Spalanie

Bardzo niskie spalanie i kompletna bezawaryjność to główne zalety tego auta. Na trasie można zejść poniżej 4,5l/100km. W mieście zimą może w ekstremalnych warunkach przekroczyć 6l/100km. Przy 140km/h - 6l/100km
benzyna
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Pod kątem rdzy: podwozie, nadwozie, miskę olejową. Silnik pod kątem wycieków oleju. Stan układu wydechowego i nadwozia. Jak w większości aut.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

By nie brakło paliwa w baku. Przy regularnych i właściwych czynnościach serwisowych na nic nie trzeba zwracać uwagi w tym modelu

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom bardzo oszczędnym z wyboru lub konieczności, nie stawiającym za priorytet wyłącznie prestiżu lecz praktyczność i brak problemów

Ocena ogólna

Nie porównując do aut wyższej klasy i o większych silnikach Swift to rewelacja, która zaskoczy pozytywnie każdego doświadczonego kierowcę... oczywiście z pewną dawką wyrozumiałości. Jeździ bezawaryjnie, jest wygodny, mało pali, ma przyzwoity bagażnik, prowadzi się przyzwoicie a i daje sobie radę na trasie

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mały a reaguje jak duży, zadziwia. Prowadzi się zaskakująco b.dobrze, układ kierowniczy dość precyzyjny, hamulce... hamują. Z parkowaniem nie ma problemu, gdyż widać wszystko w każdym kierunku a brak wspomagania nie jest żadnym problemem

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Nie ma co czarować, 3 cylindry nie dają ani mocy ani kultury pracy, jednak na wysokich obrotach wrażenie jak przy czterech. Silnik odpowiedni do przeznaczenia auta i mimo wszystko daje dużo frajdy z jazdy. Jechałem nim z górki 170 km/h a na autostradzie zawsze jeżdżę 140km/h i nawet olej nie znika. Bezawaryjny - dla mnie poza kategoriami z ankiety 10 punktów!!!!

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

Podkreślę ponownie - zadziwia, pozytywnie oczywiście. Zawieszenie jest ok i dobrze wybiera wszelkie nierówności. Przy prędkościach do 120 km/h da się normalnie rozmawiać. Na przednich fotelach jak w aucie dużo wyższej klasy. Z tyłu trochę lepiej niż w 126p bo miejsca na nogi sporo jest

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu rewelacja (odczucie jak w aucie wyższego segmentu)z tyłu przeciętnie. Schowków niewiele. Wnętrze stosunkowo obszerne. Bagażnik na te gabaryty auta - rewelacja. Materiały wykończeniowe są trwałe. Karoseria nie odporna na rdzę... niestety. Obsługa "urządzeń pokładowych" nawet z zamkniętymi oczami możliwa

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

2/10

Wentylacja i ogrzewanie

Działa bez zastrzeżeń. Wieje należycie a w zimie również grzeje zadowalająco

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Gdzie nie spojrzysz wszystko widać. Lusterka mają mały zakres regulacji ale są użyteczne mimo tej wady

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Proste auto jak wóz drabiniasty, jednak lepiej zastosować dobre przewody wysokiego napięcia, kopułkę i świece i wtedy dopiero zapomnieć o nich na dziesiątki tysięcy kilometrów

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Bezawaryjny samochód a wymieniać trzeba oczywiście: olej, filtry, klocki, czasem tarcze i okładziny, wydech, wahacze. W porównaniu do innych aut japońskich wszystkie części eksploatacyjne kosztują niewiele. Chcesz tanio kupić, bardzo tanio i bezawaryjnie jeździć? Swift jest idealny

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja prześladuje te modele strasznie ale z małą rdzą też da się jeździć

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszystko! Obszerne wnętrze, słaby lecz dający dużo frajdy silnik, bezawaryjność, dobre prowadzenie, niskie spalanie, niskie opłaty itd.

Inne

autor opinii