Opinie o samochodach Citroen C5
2001r.
Liczba ocen: 28
Średnia ocena: 8.43/10
Citroen C5 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C5
Citroen C5 2.2 HDI 0KM 2001r. 100 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.
Citroen C5 Break 2.2 HDI 133KM 2001r. 134 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.
Opinia o komforcie:
Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...
Opinia o nadwoziu:
W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.
Opinia o układzie jezdnym:
Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest aut...
Citroen C5 mk1 2.2 HDI 136KM 2001r. 186 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik słabo zbiera sie przy ruszaniu. jednak gdy juz wkreci sie na obroty powyzej 2000 uruchamia sie rakieta :)
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydroaktywne 3+ jest bardzo komfortowe. w przypadku opcji sport mozna utwardzić zawieszenie jednak nie ma drastycznego efektu.wbrew opiniom nie jest az takie drogie w utrzymaniu. fotele przednie z elektronicznie ustawianymi położeniami jest bardzo wygodne lecz brakuje opcji pamieci u...
Opinia o nadwoziu:
auto jes bardzo bogato wyposazone, ilosc przelacznikow jest bardzo duza, tak samo jak ilosc schowkow
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie precyzyjne, hamulce jak brzytew, nie musze wspominac o abs, esp/asr.
Citroen C5 2.0 HDi 110KM 2001r. 256 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik za słaby, choć w mieście nie można narzekać na elastyczność. Skrzynia biegów ospała, tylko 4 biegi, czasem szarpnie.
Opinia o komforcie:
Król komfortu, Paski, Avensisy itp nawet się nie zbliżają. Masa miejsca, mega wygodne i duże fotele, no i to zawieszenie.... bajka. To jest moja druga c5tka, w między czasie miałem Saaba 9-5 i Peugeota 607 - wiadomo - oba auta komfortowe, ale C5tka bije je na głowę.
Opinia o nadwoziu:
Karosieria- ocynk- jak nie było przygody, na bank nie ma rdzy, środek przepastny, jakość materiałów- po francusku, czyli przyzwoicie, ale bez euforii...
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie - ze względu na gabaryty nie należy do najłatwiejszych, ale można się przyzwyczaić. Troszkę za mało precyzyjny układ kierowniczy. Prowadzenie- ze względu na zawieszenie - bardzo dobre.
Citroen C5 SX 2.0 HDi 110KM 2001r. 198 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Najmnniej awaryjny diesel nowej generacji. Brak drogich popmpowtyskiwaczy. Technologia common-rail.
Opinia o komforcie:
Stały prześwit, zawieszenie dopasujące się do warunków, co może być lepszego.
Opinia o nadwoziu:
Moża mieć zastrzeżenia do materiałów wykończenia wnętrza, szczególnie mocno wycierająca się kierownica, oraz rączki do zamykania drzwi.
Opinia o układzie jezdnym:
Super zawieszenie hydrauliczne, nie ma nic lepszego. Bezobsługowe przez 200 tyś km. Kto raz jeździł hydro nie będzie chciał nic innego. Jedynie dobijanie tylnej belki na poprzecznych nierównościach (np. łączenie płyt) ale tak jest we wszystkich francuzach. Dodatkowo komputer sterujący pr...
Średnie oceny CITROEN C5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5
użytkownik:
liczba głosów: 112
Citroen C5 Break 2200 HDI 133KM 2001r. kombi
Ocena ogólna
To nie jest pojazd dla ubogich - za luksus trzeba płacić.
Układ napędowy
Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.
Komfort
Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...
Nadwozie
W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.
Układ jezdny
Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest automatycznie obniżany, posiada również tryb sportowy przydatny na górskich serpentynach (jest sztywniejszy). Mankamentem jest duży promień skrętu, wersja sedan może w tym aspekcie wyglądać nieco lepiej. Dużą rewolucję (na plus) stanowi automat "Tip-tronic".
Naprawy
zawiesił się wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia, Kosztowną brewerią było tankowanie małego zbiorniczka(ok. 6 litrów) dodatku do spalania sadzy z katalizatora- ok 1000 zł oraz wymiana przewodu wysokociśnieniowego z gumy zbrojonej (element zawieszenia) również ok 1000 zł. Więcej usterek nie stwierdzono.
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest fajna, nie wiem jak z ogrzewaniem - jeszcze nie było zimy
Zobacz również opinie:
Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0
Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen C5 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie