Opinie o samochodach Citroen C5
2002r.
Liczba ocen: 33
Średnia ocena: 7.94/10
Citroen C5 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C5
Citroen C5 exclisive 2.2 HDI 16V 133KM 2002r. 130 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....
Citroen C5 1.8 114KM 2002r. 168 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Dziwna sprawa, dobrze przyspiesza powyżej 100km\h, silnik za słaby na taką masę ale cichy i przyjemny ma dźwięk. Biegi długie i bez problemu można dobrać przełożenie do prędkości i planów w czasie jazdy.
Opinia o komforcie:
Pełen komfort na maksa tylko francuzi to potrafią. Jedynie przednie, elektrycznie opuszczane szyby zamknięte stukają często, wada fabryczna.
Opinia o nadwoziu:
Za kierownicą jak w fotelu klubowym, wszystko widoczne i pod ręką. Dużo różnych schowków, przemyślane zaczepy do rolety i siatki-kratki, łatwe składanie tylnych foteli, dużo gniazdek do zapalniczki. Materiał nie stwarza problemów z czystością, na razie nie wyciera się.
Opinia o układzie jezdnym:
Przy jeździe powoli b. miękki, nierówności nie czuć, ale długie "fale" mogą spowodować chorobę morską, przy szybkiej jeździe utwardza się i daje poczucie bezpieczeństwa i panowania nad nim. Przy szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów za miękki ale to karawan a nie wyścigówk...
Citroen C5 LX 1.8 16V 120KM 2002r. 60 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspeszenie przy wiekszych predkoscia i wyprzedzaniu jest calkiem w normie , wyprzedzanie nie sprawia wiekszych problemow , natomiast w ciasnych zakretach po redukcji na drugi bieg autu po prostu brakuje momentu obrotowego !
Opinia o komforcie:
Co do resorowanie to nierownosci miejskie sa naprawde dobrze tlumione , wyciszenie poprawne a przy wyzszych obrota od silnika dochodzi niski warkot ( ale taki przyjemny dla ucha ).
Opinia o nadwoziu:
siedzenia i tylne kanapy naprawde wygodne , wystarczajace nawet dla osob majacych 1,9 m wzrostu.
Opinia o układzie jezdnym:
Podczas jazd probnych bylem zachwycony komfortem zawieszenia ale juz po nie calym miesiacu mialem dosc , poniewaz zawiaszenie hydroaktywne daje radosc tylko jadac powoli przez miasto natomiast na kretych drogach ma sie wrazenie ze przechyl staje sie tak duze ze ma sie wrazenie ze boczne kola sa juz ...
Citroen C5 2.2 TDI 136KM 2002r. 146 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silniki te mają "dziure" przed właczeniem się turbiny i trzeba trochę czasu aby się przyzwyczaić ale przy wiekszych obrotach to miłe uczucie "wciskania" w fotel wynagradza tą "dziure"
Opinia o komforcie:
Bez względu na ilość pasażerów auto spisuje się świetnie. Specjalny system zawieszenia to naprawde coś niesamowitego. Każdego kto przejedzie się C-5 zauroczy, zwłaszcza po poprzedniej jeżdzie autem na alusach "17" ( wóz drabiniasty jest lepszy). Przesiadłem się z Forda z alu...
Opinia o nadwoziu:
Luksus w kazdym calu. Miejsca jak w autobusie a komfort nieporównywalny. W bagazniku mozna zmieścić dwie osoby.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto posiada radar parkowania dlatego wspaniale się parkuje, bez problemów. Jazda to czysta przyjemność. Zwłaszcza jazda po ostrych zakretach z właczona opcją "sport" zawieszenia.
Citroen C5 Break 2.0 109KM 2002r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
2,0 HDi nie daje nadmiaru mocy, ale bardzo dobry automat częściowo wynagradza te braki. Samochód jest wystarczająco dynamiczny do bezpiecznej jazdy
Opinia o komforcie:
To CITROEN! na hydro-pneumatycznym zawieszeniu - to powinno wystarczyć za cały komentarz. Stała wysokość podwozia, niezależna od obciążenia i specyficzna charakterystyka zawieszenia powoduje to, że nie ma różnicy w prowadzeniu pustego i obciążonego samochodu
Opinia o nadwoziu:
Fotele wygodne, z indywidualnymi podłokietnikami, bardzo dużo miejsca w środku tak wzdłuż jak i wszerz. Olbrzymi bagażnik o regularnym kształcie, a po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w ciężarówce - no prawie :)
Opinia o układzie jezdnym:
Dobra stabilność, nie "wozi" w koleinach. Hydro-pneumatyczne zawieszenie zapewnia komfort i stałą charakterystykę niezależną od obciążenia
Średnie oceny CITROEN C5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5
użytkownik: Marcin
liczba głosów: 147
Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback
Ocena ogólna
Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Układ napędowy
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.
Widoczność
Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.
Komfort
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.
Nadwozie
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+
Układ jezdny
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".
Naprawy
ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.
Elektryka/elektronika
Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.
Zobacz również opinie:
Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0
Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen C5 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie