Opinie o samochodach Ford Escort
1.4
Liczba ocen: 52
Średnia ocena: 6.75/10
Ford Escort spalanie (l/100km)
Oceny FORDA ESCORT
Ford Escort VI 1.4 8V 71KM 1994r. 115 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silniczek 1,4 ogólnie słaby w stosunku do wagi auta. Jednak 115 tys przebiegu nie wymagały żadnych ingerencji poza pasem rozrządu, termostatem, świecami i kablami. Cichy i elastyczny dla spokojnej jazdy. Jedynka ciężko wchodzi jeśli auto się toczy. Wsteczny czasem wymaga podwójnego wysprz...
Opinia o komforcie:
Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie wzorowy. Fotele płytkie, trudno ustawic dobrze zagłówek, ale kiedyś zrobiłem 3600 km w 4 dni z mniejszym zmęczeniem niż w Focusie...Cichy do 100 km/h głośny 120-150 powyżej 150 znów ciszej. Łatwy do opanowania podczas poślizgów w zimie.
Opinia o nadwoziu:
Jak na w sumie niewielkie auto miejsca jest dużo. Z tyłu nawet b.dużo. Wszystko działa lekko, pożądne wykonanie regulatorów, nawiewów. Bagażnik w porównaniu np do Lanosa, Astry, Golfa, Punto OGROMNY. Mało schowków. Karoseria w moim całkowicie bez rdzy ale zawsze garażowany bezwypadkowy...
Opinia o układzie jezdnym:
Mam 15calowe 195/50 więc jeździ jak przyklejony. Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie bardzo posłuszny kierownicy. Dokręcenie kierownicy do Max natychmiast owocuje dźwiękiem pompy, na LPG potrafi nawet zgasnąć. Na łukach raczej wynosi z fotela niż zejdzie z drogi ;-) największy PLUS
Ford Escort 1.4 75KM 1995r. 136 552km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Zależnie od obrotów , jak go kręcimy do 6000 obr/min to wrzucamy następny bieg akurat na 4500 czyli gdy mamy największą moc - 75KM wtedy nawet nieźle przyśpiesza , jak na taki mały silniczek ( ale pali nawet powyżej 15 l/100 km w mieście)
Opinia o komforcie:
Zawieszenie raczej miękkie i wygodne , całkiem przyjemnie się jedzie 1200 km nawet po naszych drogach , w wersji sedan jest miejsce bagażu i pasażerów , jednak gdy mamy komplet z tyłu to zmniejsza się drastycznie widoczność w lusterku środkowym
Opinia o nadwoziu:
Karoseria lubi rdzewieć , a zderzaki są kruche , jednak całe auto jest debilo odporne , ciężko coś zniszczyć , a gdy nawet to już zrobimy , to łatwo to naprawić ( i w miarę tanio)
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo pięknie się prowadzi , nie wyrzuca z zakrętów , jednak jeśli chcemy pojeździć bokiem - to też się da , odpowiednio ręcznym manewrując ( niema tak jak w tylnonapędowym BMW , ale zabawa zimą też jest przednia)
Ford Escort 1.4 75KM 1991r. 250 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
co można wymagać od silnika 1.4 itak bardzo dobrze sie spisywał żadnych powaznych usterek i do tej pory jeżdzi choć 7lat już na gazie
Opinia o nadwoziu:
jak to przy escortach to rdza wyłazi przy korku wlewu paliwa oraz tylnych nadkolach no i po czasie także bierze progi jednak tanim kosztem to naprawiłem po za tym jest wygodny i ma pjemny bagaznik wykończenie jak na tamte czasy to nic do zarzucenia i po tylu latach nadal wyglada dobrze
Opinia o układzie jezdnym:
żadnych problemów z układem kierowniczym przekładnie kierowniczą wymieniłem dopiero po 12 latach końcówki drążków i stbilizatory oraz pozostałe elementy chyba 2 razy przez te 15 lat użytkowania
Ford Escort 1.4 75KM 1997r. 163 000km
Ogólna ocena:
4/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na 75 KM jest strasznie mułowaty. Na wyższych biegach dość dobrze przyspiesza (np. przy wyprzadzaniu), jednak jeśli obroty spadną poniżej 1500 ciężko rozpędzić go bez redukcji. Ciężko chodzą biegi (szczególnie 2 i 3).
Opinia o komforcie:
Cicho pracujący silnik to niebywała zaleta tego samochodu.
Opinia o nadwoziu:
W momencie kiedy uzyskamy dużą przestrzeń z przodu tracimy ją z tyłu. Bagażnik wersji kombi bardzo pakowny. Jakość materiałów dość dobra - w porównaniu do escortów w lat wcześniejszych wyśmienita. Po karoserii widać upływ czasu (szybko się zestarzała).
Opinia o układzie jezdnym:
Podczas hamowania dziwnie podskakuje, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, mocno przechyla sie na zakrętach.
Ford Escort 1.4 75KM 1995r. 140 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na silnik 1.4 całkiem dobrze sobie radzi. Oprócz wymiany pasków, oleju itp. nic nie wymieniałem.
Opinia o komforcie:
Całkiem przyjemnie w środku i nawet cicho.
Opinia o nadwoziu:
Przy zakupie proponuje bardzo dobrze obejrzeć auto. Lubią gnić tylne nadkola, podłużnice, progi. Warto wjechać na kanał i zajrzeć pod spód.
Średnie oceny FORD ESCORT
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Ford Escort brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Frontier.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fordzie Escort
użytkownik:
liczba głosów: 115
Ford Escort VI 1400 8V 71KM 1994r. liftback
Ocena ogólna
Rozsądne auto w dobrej cenie, dobrze wykonane wnętrze, bardzo posłuszne kierownicy na drodze. Powszechne kłopoty z korozją (mój nie ;-) )Łatwy do utrzymania w dobrej kondycji. Minus: korozja, Plus: prowadzenie Jestem bardzo zadowolony, ale kupiłem auto które przejechało 20tys i było jak nowe, ja również dbałem. Teraz ma 115 i niewiele się zmieniło ;-)
Układ napędowy
Silniczek 1,4 ogólnie słaby w stosunku do wagi auta. Jednak 115 tys przebiegu nie wymagały żadnych ingerencji poza pasem rozrządu, termostatem, świecami i kablami. Cichy i elastyczny dla spokojnej jazdy. Jedynka ciężko wchodzi jeśli auto się toczy. Wsteczny czasem wymaga podwójnego wysprzęglania. Pozostałe biegi bardzo precyzyjne, bez losowania.
Widoczność
SUPER: do tyłu przodu, duże lustra.
Komfort
Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie wzorowy. Fotele płytkie, trudno ustawic dobrze zagłówek, ale kiedyś zrobiłem 3600 km w 4 dni z mniejszym zmęczeniem niż w Focusie...Cichy do 100 km/h głośny 120-150 powyżej 150 znów ciszej. Łatwy do opanowania podczas poślizgów w zimie.
Nadwozie
Jak na w sumie niewielkie auto miejsca jest dużo. Z tyłu nawet b.dużo. Wszystko działa lekko, pożądne wykonanie regulatorów, nawiewów. Bagażnik w porównaniu np do Lanosa, Astry, Golfa, Punto OGROMNY. Mało schowków. Karoseria w moim całkowicie bez rdzy ale zawsze garażowany bezwypadkowy przebieg 115 tys orginał
Układ jezdny
Mam 15calowe 195/50 więc jeździ jak przyklejony. Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie bardzo posłuszny kierownicy. Dokręcenie kierownicy do Max natychmiast owocuje dźwiękiem pompy, na LPG potrafi nawet zgasnąć. Na łukach raczej wynosi z fotela niż zejdzie z drogi ;-) największy PLUS
Naprawy
Auto bardzo przewidywalne: wiadomo co wymienić, nigdy nie stanął w drodze. Naprawy niedrogie nawet w serwisie
Wentylacja i ogrzewanie
Absolutnie żadnych problemów z parowaniem, nawiew skuteczny i bardzo cichy. Ogrzewanie bardzo wydajne. Nie da się ustawić nawiewów na prawą rękę jeśli znajduje się na kierownicy. Wyjątkowe ogrzewanie na podłogę/nogi.
Elektryka/elektronika
Żadnych problemów z elektryką. Elektronika głupieje przez LPG: emulator wtryskiwaczy, analizator lambda. Co pół roku wymaga resetu. Na szczęście samoadaptacja pomaga.
Zobacz również opinie:
Ford Escort: cabrio, coupe, hatchback, inne, kombi, liftback, pick-up, sedan (limuzyna)
Ford Escort: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz, napęd elektryczny
Ford Escort: 1.1, 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0
Ford Escort: 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1969
Sprawdź także:
Ford Escort - ogłoszenia , Ford - forum użytkowników, Ford Escort - średnie ceny
Ford - tapety na pulpit, Ford - konfigurator felg, Ford - tanie opony,
Używane auto części, Ford - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie