Opinie o samochodach Mercury mountaineer
Liczba ocen: 1
Średnia ocena: 9.00/10
Mercury mountaineer spalanie (l/100km)
Oceny MERCUREGO MOUNTAINEER
Mercury mountaineer 4.6 V8 292KM 2006r. 60 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo sprawny napęd. V8 jest cichy (nawet przy mocnym wciśnięciu gazu), przyspiesza błyskawicznie. Skrzynia automatyczna ma 6 biegów i pozwala łatwo soba sterować (delikatne zdjęcie nogi z gazu powoduje zmianę biegu na wyższy, mocne wciśnięcie redukcje, nawet o dwa biegi jeśli trzeba).
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy jest bardzo dobry jak na tak wielki samochód. Nie buja, jak wiele amerykańskich SUVów, wszystkie fotele są wygodne, trzeci rząd siedzeń składany elektrycznie. Hektar bagażnika, jeśli jedzie 5 osób lub mniej. Łatwe składanie i rozkładanie foteli. Przy silniku V8 - cisza j...
Opinia o nadwoziu:
Wielkie auto, pozwala na przewiezienie pasażerów i bagażu w dowolnej konfiguracji. Np. 4 osoby, bagaże i kilka par nart (np. 167 cm) wewnątrz samochodu - podczas wyjazdu zimowego. Pełen komfort dla pasażerów.
Opinia o układzie jezdnym:
Kierowca siedzi wysoko (wyżej niż Q7 czy Touaregu - zabawnie jest patrzeć z góry na tak wielkie samochody). Dzięku temu - doskonała widoczność pozwala na sprawne poruszanie sie po polskich, zakorkowanych drogach. Prześwit jest większy, niż w wielu SUVach po lifcie (wymiana spreżyn na te...
Średnie oceny MERCURY MOUNTAINEER
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mercury mountaineer brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi 100.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mercurym mountaineer
użytkownik:
liczba głosów: 49
Mercury mountaineer 4600 V8 292KM 2006r. terenowy
Ocena ogólna
Wysokie koszty paliwa są w pełni rekompensowane niezawodnością i niską ceną zakupu (znacznie taniej niż porównywalny Touareg czy X5).
Układ napędowy
Bardzo sprawny napęd. V8 jest cichy (nawet przy mocnym wciśnięciu gazu), przyspiesza błyskawicznie. Skrzynia automatyczna ma 6 biegów i pozwala łatwo soba sterować (delikatne zdjęcie nogi z gazu powoduje zmianę biegu na wyższy, mocne wciśnięcie redukcje, nawet o dwa biegi jeśli trzeba).
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, żadnych zastrzeżeń.
Komfort
Komfort jazdy jest bardzo dobry jak na tak wielki samochód. Nie buja, jak wiele amerykańskich SUVów, wszystkie fotele są wygodne, trzeci rząd siedzeń składany elektrycznie. Hektar bagażnika, jeśli jedzie 5 osób lub mniej. Łatwe składanie i rozkładanie foteli. Przy silniku V8 - cisza jest zaskakująca. Układ wydechowy nie eksponuje brzmienia V8 tylko przyjemnie mruczy.
Nadwozie
Wielkie auto, pozwala na przewiezienie pasażerów i bagażu w dowolnej konfiguracji. Np. 4 osoby, bagaże i kilka par nart (np. 167 cm) wewnątrz samochodu - podczas wyjazdu zimowego. Pełen komfort dla pasażerów.
Układ jezdny
Kierowca siedzi wysoko (wyżej niż Q7 czy Touaregu - zabawnie jest patrzeć z góry na tak wielkie samochody). Dzięku temu - doskonała widoczność pozwala na sprawne poruszanie sie po polskich, zakorkowanych drogach. Prześwit jest większy, niż w wielu SUVach po lifcie (wymiana spreżyn na terenowe). Napęd 4x4 sprawnie wyciąga samochód ze śniegu w każdej sytuacji (w błocie nie był testowany). Duży samochód, wiec parkowanie jest trudniejsze niż Cinquecento. Ale promień skrętu, widoczność i fabryczne czujniki parkowania pozwalają na sprawne manewry. Dobre wspomaganie pozwala na manewry bez wysiłku. Zawieszenie różni się znacznie od bliźniaczego Explorera (zamiast mostu sztywnego - niezależne tylne zwieszenie) co znacznie poprawia zachowanie na drodze.
Naprawy
Części sprowadzane z USA - relatywnie tanie (zwłaszcza eksploatacyjne). Jedynie transport podnosi koszt - warto planować zakupy i wysyłać wszystko razem.
Wentylacja i ogrzewanie
Ideał. Automatyczna klimatyzacja i ogrzewanie działają bardzo sprawnie. Szybko się nagrzewa. Z przodu dwie strefy wentylacji, drugi rząd to oddzielna strefa (temperatura i nawiew regulowana przez pasażerów), trzeci rząd to kolejna strefa (regulowana przez kierowcę - zakładamy, że tam podróżują dzieci).
Elektryka/elektronika
Żadnych problemów z układem elektrycznym. Na zimowych wakacjach zapalał przy -20C po tygodniu stania - bez najmniejszych problemów.
Zobacz również opinie:
Mercury mountaineer: terenowy
Mercury mountaineer: benzyna
Mercury mountaineer: 4.6
Mercury mountaineer: 2006