Opinie o samochodach Volvo 940
1995r.
Liczba ocen: 3
Średnia ocena: 9.00/10
Volvo 940 spalanie (l/100km)
Oceny VOLVO 940
Volvo 940 2.4 TIC 122KM 1995r. 352 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jest to silnik starej generacji, ale chcąc pojechać i wrócić bez szaleństwa to wystarczy. Ze spalaniem to nie jest rewelacja ale Volvo nigdy nie było mistrzowsko ekonomiczne. Ale to nie uważam za duży minus.
Opinia o komforcie:
Wystarczająco jak na rok 1995 (produkcja)
Opinia o nadwoziu:
Kanu na dachu, po bokach dwa rowery, cały bagaż na wczasy "pod namiotem" (ja, żona i dwie córki oraz dwa psy) To daje wyobrażenie o przestrzeni tego samochodu (RODZINNEGO !!!)
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo równo, bez podejrzanych stuków. Nie ściąga. Hamulce z ABS bdb. Parkowanie tyłem w lukę po 0,5 m z przodu i z tyłu.
Volvo 940 polar 2.3 B230FK 135KM 1995r. 360 000km
Ogólna ocena:
10/10
Volvo 940 GL 2.4 TDI 122KM 1995r. 320 000km
Ogólna ocena:
9/10
Średnie oceny VOLVO 940
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volvo 940 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen 2CV.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo 940
użytkownik: Jarek
liczba głosów: 36
Volvo 940 2400 TIC 122KM 1995r. kombi
Ocena ogólna
Moim zdaniem jest to samochód, który powinien widnieć w herbie tej marki. Jestem, oczywiście, fanem tej marki i moja ocena jest w tym miejscu subiektywna. Mogę jedynie powiedzieć, że jakość i komfort jazdy oraz koszty obsługi serwisowej jak również jej prostota plasują ten samochód w czołówce aut z tego okresu. Z okresu kiedy produkowano Samochody a nie przyrządy do szybkiej jazdy.
Układ napędowy
Jest to silnik starej generacji, ale chcąc pojechać i wrócić bez szaleństwa to wystarczy. Ze spalaniem to nie jest rewelacja ale Volvo nigdy nie było mistrzowsko ekonomiczne. Ale to nie uważam za duży minus.
Widoczność
Siedzi się jak w czołgu. Takie mam wrażenie, ale nie przeszkadza mi to.
Komfort
Wystarczająco jak na rok 1995 (produkcja)
Nadwozie
Kanu na dachu, po bokach dwa rowery, cały bagaż na wczasy "pod namiotem" (ja, żona i dwie córki oraz dwa psy) To daje wyobrażenie o przestrzeni tego samochodu (RODZINNEGO !!!)
Układ jezdny
Bardzo równo, bez podejrzanych stuków. Nie ściąga. Hamulce z ABS bdb. Parkowanie tyłem w lukę po 0,5 m z przodu i z tyłu.
Naprawy
Samochód kupiłem po przebiegu 300 tys km. Od razu zrobiłem "wszystko" tzn olej + filtr, płyn hamulcowy i sprzęgłowy + klocki i szczęki ręcznego, rozrząd (pasek, napinacz, rolka, pompa wodna, płym chłodzący i termostat), świece żarowe, końcówki wtryskiwaczy + regulację pompy, wymiana końcówek drążków kierowniczych + regulacja geometrii zawieszenia, Kontrola turbosprężarki, filtr powietrza, kontrola ABS i klimatyzacji. Wszystko z jednego podejścia - dwa dni na podnośniku. Koszt całości razem z częściami około 2000,- (dwa tysiące zł) w roku 2009 w kwietniu. Dodatkowo jezeli policzyć opony to kpl - 4szt kosztuje ~900 zł
Wentylacja i ogrzewanie
Omawiany model ma w fabrycznie szyberdach i klimatyzację.
Elektryka/elektronika
Elektryka bardzo logiczna. Elektroniki praktycznie brak (oprócz tempomatu i jakiś drobiazgów mało istotnych) Jak do tej pory bezawaryjnie. Jest to bardzo duży plus.
Zobacz również opinie:
Volvo 940: kombi, sedan (limuzyna)
Volvo 940: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Volvo 940 - ogłoszenia , Volvo - forum użytkowników, Volvo 940 - średnie ceny
Volvo - tapety na pulpit, Volvo - konfigurator felg, Volvo - tanie opony,
Używane auto części, Volvo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie