Opinia Toyota Prius sol 1.5 KM (technologia hybrydowa) hatchback 2007r., ocena użytkownika (24fg)

Toyota Prius sol 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 KM (technologia hybrydowa)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 120 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2014-04-18

liczba wyświetleń: 3040

Spalanie

Zużycie paliwa zależy od stylu jazdy. Osiągnąłem minimum na poziomie 2,8(!) w terenie i jeśli jeździmy po europejsku a nie po polsku to za miastem trudno wyjść poza 5l, oczywiście normalnie przyspieszając i wyprzedzając, jeśli to konieczne (a nie stale) klimatyzacja niemalże nie ma wpływu na spalanie, ogrzewanie nieco bardziej ale jakiekolwiek porównanie do diesla czy benzyny jest miażdżące!
benzyna
gaz
Miasto
4.20
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
4.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli używany to tylko z polskim rodowodem. Zapomnieć o autach z USA

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Serwis w oznaczonych terminach i w dobrych stacjach to gwarancja bezawaryjności. O reszcie - nie ma o czym pamiętać...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tylko świadomemu nabywcy, który wie po co takie auto zostało stworzone, jest fascynatem technologii następnego stulecia i wierzy w perfekcjonizm japońskich producentów

Ocena ogólna

Auto daje tak ogromną przyjemność z jazdy że nie da się tego opisać. Nie polecam pewnej grupie kierowców, nastawionych na zupełnie inne wrażenia. Nie znam włąściciela Priusa, który chciałby w przyszłości zamienić go na tradycyjny. Sam wiem dobrze jaki będzie mój kolejny samochód - Prius plug-in.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Do hamulców trzeba się przyzwyczaić - głównie działa hamowanie elektromagnetyczne - klocki praktycznie się nie zużywają, przy dużych prędkościach mógłby hamować skuteczniej ale to ze względu na dużą masę własną

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przyspieszenie dzięki skrzyni bezstopniowej nie daje szans innym samochodom - czysta przyjemność, Dwa motory razem - to dwa serca

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zaskakująco dużo miejsca z tyłu odległość od przedniego oparcia jak w limuzynie

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo wygodny bagażnik, z podziałem na strefę "jawną" i "tajną"

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klimatyzacja chłodzi w niespełna minutę po włączeniu

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Z przodu modne, grube słupki wymagają ruchu głową przy skręcaniu, z tyłu trzeba trochę poćwiczyć dzięki obecności poziomej belki, chyba, że się kupi model z kamerą cofania, co rozwiązuje wszelkie problemy

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

przy 105 000 km wymieniłem pierwszą żarówkę w oświetleniu - reszta - nadal oryginalne (made in Japan) Respekt wzbudza komputer sterujący pracą silników - to czysta przyjemność

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Po kilkunastu autach, które miałem do tej pory niezawodność Priusa jest kompletnym szokiem. O koszcie napraw nie ma co dyskutować bo ich ilość w czasie życia tego auta wszystko niweluje...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bezczelna ignorancja władz w stosunku do nabywcy auta ekologicznego. W całym świecie, nawet u naszych najbliższych sąsiadów - w Słowacji nabywca otrzymuje upusty, bonusy i dopłąay u nas - nie ma i nie zapowiada się że to się zmieni ale to wynik ogólnego podejścia do ekologii.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tryby pracy napędu - własne i wybierane przez użytkownika, idealna skrzynia biegów, zużycie paliwa, na które ma się ogromny wpływ itp

Napęd

autor opinii
Maciej